Siemens i Salesforce łączą siły - projekt "Bezdotykowe biuro"
Salesforce (NYSE: CRM) i Siemens ogłosiły strategiczne partnerstwo w celu opracowania nowego pakietu technologii dla miejsc pracy, który będzie wspierał przedsiębiorstwa na całym świecie w bezpiecznym, ponownym otwieraniu. Partnerstwo obejmuje serwis Work.com zbudowany przez Salesforce oraz rozwiązania Inteligentnej Infrastruktury firmy Siemens, w tym Comfy oraz Enlighted.
Kluczowe rozwiązania obejmują "bezdotykowe biuro" z mobilnymi kartami wstępu do budynku i wind oraz system bezpiecznego zarządzania miejscem pracy, który pozwala pracownikom na rezerwowanie sal konferencyjnych i biurek za pomocą aplikacji Comfy, która wysyła w czasie rzeczywistym powiadomienia o przekroczeniu bezpiecznej liczby uczestników w pomieszczeniu. Dodatkowo, dzięki wykorzystaniu danych o zajętości przestrzeni dostarczanych przez Enlighted i gromadzonych w ramach Comfy, w tym dotyczących obecności pracowników oraz rezerwacji biur i pomieszczeń, firmy będą mogły usprawnić proces śledzenia wzajemnych kontaktów w Work.com. Pozwoli to na szybsze i dokładniejsze reagowanie w sytuacjach awaryjnych. Śledzenie kontaktów będzie rozwiązaniem typu opt-in, zapewniającym poszanowanie prywatności użytkowników.
Połączenie najlepszej w swojej klasie technologii IoT firmy Siemens z rozwiązaniami Salesforce Work.com umożliwi klientom podejmowanie decyzji w oparciu o dane w czasie rzeczywistym i stworzy elastyczne ramy dla przyszłych działań w miejscu pracy. Firmy Siemens i Salesforce jako pierwsze wdrożą nowe rozwiązania we własnych biurach, w tym w siedzibie głównej Siemens Smart Infrastructure w Zug w Szwajcarii oraz Salesforce Tower w San Francisco.
"Bezpieczny powrót ludzi do miejsc pracy jest globalnym wyzwaniem, dlatego ważne jest, aby firmy chroniły swoich pracowników, w celu budowania zaufania i pewności siebie", powiedział Roland Busch, zastępca dyrektora generalnego i członek zarządu Siemens AG. "Wspólnie z Salesforce możemy szybko wspierać przedsiębiorstwa na całym świecie we wdrażaniu technologii, która pomaga pracownikom w powrocie do biura, jednocześnie kładąc podwaliny pod długoterminową cyfrową transformację w miejscach pracy".
"Organizacje na całym świecie zaczynają na nowo wyobrażać sobie przyszłe środowisko pracy, stawiając zdrowie i bezpieczeństwo swoich pracowników w centrum cyfrowych przemian", powiedział Alex Dayon, prezes i dyrektor ds. strategii, Salesforce. "Łącząc rozwiązania Siemens w zakresie inteligentnej infrastruktury z witryną Salesforce Work.com, dajemy firmom narzędzia do szybkiego podejmowania inteligentnych, opartych na danych decyzji, dzięki którym miejsca pracy będzie można bezpiecznie ponownie otworzyć”.
Dane gromadzone są z częstotliwością co sekundę przez podłączone do chmury inteligentne czujniki. Platforma IoT tworzy "systemy sensoryczne" w całym budynku, zapewniając wgląd i analizę sposobu użytkowania budynku oraz w czasie rzeczywistym informując o zakresie wykorzystania przestrzeni oraz lokalizacji ludzi oraz zasobów. Rozwiązanie Comfy's Safe Workplace Solution dostarcza aplikację skierowaną do pracowników, która umożliwia firmom informowanie użytkowników i zwiększanie ich produktywności, zapewniając jednocześnie bezpieczne i zgodne z lokalnymi przepisami miejsce pracy. Pracownicy mają możliwość przeglądania i rezerwowania biurek oraz salek konferencyjnych, a system dba o przestrzeganie wytycznych dotyczących odległości w czasie rzeczywistym, podaje informacje związane z bezpieczeństwem i higieną pracy oraz umożliwia zamawianie usług takich jak dezynfekcja. Ponadto, Comfy Insights oferuje firmom tablicę analityczną, która dostarczy informacji na temat użytkowania biura, pozwalając na stworzenie strategii zarządzania miejscami pracy w przyszłości opartej na danych. Więcej informacji na temat Comfy i Return to Work można znaleźć na stronie: https://www.comfyapp.com/return-to-work-playbook/. Więcej informacji na temat Enlighted można znaleźć pod adresem: https://www.enlightedinc.com/.
Stworzona przez Salesforce platforma Work.com, zasilana przez technologię Customer 360, jest całkowicie nowym pakietem aplikacji i zasobów doradczych, które pomagają liderom biznesu i społeczności na całym świecie w bezpiecznym ponownym uruchomieniu. Główne rozwiązania Work.com - w tym Workplace Command Center, Contact Tracing, Emergency Response Management i Rapid Crisis Response - umożliwiają klientom podejmowanie decyzji opartych na danych, budowanie planów ciągłości biznesowej i zarządzania ryzykiem oraz skuteczną komunikację z interesariuszami na dużą skalę. Więcej szczegółowych informacji można znaleźć na stronie www.work.com.
Zalman Alpha2 36 — efektowne chłodzenie typu AiO
Nowy raport Salesforce State of Service - ciekawe dane z Polski
Fundacja Tech To The Rescue wesprze ponad 100 organizacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.