Siła enzymów w walce z paliwami kopalnymi. Unilever ogłasza współpracę z Arzedą
Unilever oraz Arzeda – firma zajmująca się bioinformatyką – nawiązały strategiczną współpracę. Wspólnie, wykorzystując najnowszą technologię w biologii cyfrowej, poszukiwać będą nowych enzymów, które pomogą wymienić część składników aktywnych na pochodzące ze zrównoważonych źródeł i poprawią efektywność produktów do czyszczenia i prania marek Unilever, m.in.: OMO, Coccolino Care czy Surf. Działanie firm wpisuje się w inicjatywę Clean Future, w ramach której Unilever zobowiązał się do wyeliminowania surowców z paliw kopalnych wchodzących w skład swoich produktów do czyszczenia i prania.
Enzymy mają fundamentalne znaczenie dla otaczającego nas świata. Odpowiadają za większość funkcji biologicznych zachodzących na Ziemi – od tego, jak rośliny i drzewa pochłaniają CO2, po to, jak przetwarzamy żywność w energię w naszych ciałach. Od dawna są także kluczowym składnikiem produktów do czyszczenia
i prania: usuwają plamy powstałe z tłuszczów, olejów i białek na ubraniach i innych powierzchniach.
W ciągu najbliższych trzech lat, w ramach partnerstwa, Unilever wdroży techniki biologii cyfrowej Arzeda w całym portfolio środków czyszczących i przeznaczonych do prania. Arzeda bazuje na enzymach występujących w naturze i wykorzystuje sztuczną inteligencję, by modyfikować i optymalizować ich funkcjonalność. Firma projektuje także różnorodne, nowe wersje enzymów o unikalnych cechach, których celem jest m.in. zastąpienie składników aktywnych o dużym wpływie na środowisko powszechnie występujących w większości produktów do czyszczenia
i prania.
W ramach ogłoszonej w ubiegłym roku inicjatywy Clean Future, Unilever zobowiązał się do wyeliminowania pierwotnych paliw kopalnych jako surowca wchodzącego w skład swoich produktów do czyszczenia i prania. Enzymy, które są niskoemisyjne i pozyskiwane naturalnie, zapewniają dodatkowe korzyści w zakresie efektywności prania i czyszczenia. Odkrycie i optymalizacja nowych enzymów w formulacjach może skutkować zmniejszeniem zapotrzebowania na składniki nawet o 50 proc., przy jednoczesnym zapewnieniu konsumentom niezmiennych właściwości czyszczących produktów.
Wpływ wykraczający poza naszą działalność
Partnerstwo, prócz wsparcia dywizji produktów do czyszczenia i prania Unilever, będzie także platformą wymiany wiedzy o nieodkrytych dotąd zastosowaniach enzymów, które mogą sprostać szerszym wyzwaniom konsumenckim przemysłowym i środowiskowym w wielu sektorach. Arzeda współpracuje obecnie z wieloma globalnymi firmami, tworząc rozwiązania odpowiadające na potrzeby codziennego życia np. odnawialne środki chemiczne czy samonaprawiające się ekrany telefonów.
– Partnerstwo z Arzeda to ekscytujący krok ku jeszcze bardziej zrównoważonej produkcji w segmencie środków do czyszczenia i prania. Dlatego z niecierpliwością czekamy na efekty współpracy, zwłaszcza w obszarze opracowywania produktów do czyszczenia i prania nowej generacji, których wpływ na środowisko jest znacznie mniejszy – powiedział Peter ter Kulve, prezes Unilever ds. Home Care.
– Cieszymy się, że wykorzystując enzymy poprawiające ślad środowiskowy produktów konsumenckich, możemy być częścią inicjatywy Clean Future. Misją Arzeda jest projektowanie i produkcja nowych białek, które poprawiają zdrowie i wpływają na zrównoważony rozwój. Partnerstwo postrzegamy jako kamień milowy w segmencie home care. Mamy nadzieję stworzyć nową erę dla enzymów przemysłowych, która pomoże w budowie bardziej zrównoważonego świata i jednocześnie poprawi wrażenia konsumentów – powiedział Alexandre Zanghellini, dyrektor generalny i założyciel firmy Arzeda.
O Unilever:
Unilever jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów żywnościowych, środków czystości oraz środków do higieny osobistej i pielęgnacji ciała, który prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 2,5 miliarda konsumentów dziennie. Zatrudnia 149 000 pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2020 r. wyniosły 50,7 mld euro. Ponad połowę obszaru działań firmy stanowią rynki rozwijające się i wschodzące. Unilever posiada ponad 400 marek obecnych na całym świecie, takich jak Dove, Lifebuoy, Knorr, Magnum, Surf, a także Love Beauty & Planet, Seventh Generation czy The Vegetarian Butcher.
Naszą wizją jest bycie globalnym liderem zrównoważonego biznesu. Udowodniamy, jak oparty na purpose naszych marek i dostosowany do przyszłych wyzwań model biznesowy wspiera osiągnięcie wysokiej wydajności. Mamy długą tradycję w tworzeniu innowacyjnego
i odpowiedzialnego biznesu. Sięga ona czasów naszego założyciela Williama Levera, który ponad 100 lat temu wprowadził na rynek Sunlight Soap - pierwszą na świecie markę z tzw. purpose. Do dziś stanowi to sedno dzisiejszego sposobu prowadzenia naszego biznesu.
Kompas, nasza strategia zrównoważonego biznesu, została stworzona by łączyć prowadzenie odpowiedzialnego biznesu oraz dostarczać wymierne rezultaty. Inicjatywy wchodzące w jej skład obejmują działania:
- na rzecz kondycji planety;
- na rzecz społeczności, poprawy stanu ich zdrowia i samopoczucia;
- na rzecz budowy bardziej sprawiedliwego i sprzyjającego włączeniu społecznemu świata.
Więcej informacji na temat firmy Unilever i naszych marek można znaleźć pod adresem: www.unilever.com i www.unilever.pl

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.