Komunikaty PR

SIXT Polska powiększa flotę o 65 nowych aut elektrycznych Mercedes-Benz

2024-06-06  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG
Do pobrania jpg ( 0.33 MB )

Dostawca usług mobilnych, firma SIXT Polska rozszerza flotę oferowanych samochodów o auta premium z napędem elektrycznym. Do końca bieżącego roku firma wprowadzi do oferty aż 65 takich pojazdów marki Mercedes-Benz, co zwiększy ich liczbę do 70 sztuk. Nowe pojazdy niemieckiego producenta będą do dyspozycji klientów zarówno w wynajmie krótko-, jak i długoterminowym.

SIXT odpowiada na rosnące zapotrzebowanie

Według raportu „Polish EV Outlook”, w 2025 roku łączna liczba całkowicie elektrycznych samochodów (BEV) osobowych i dostawczych w Polsce może wzrosnąć do niemal 300 tys. sztuk. Co więcej, ich udział w sprzedaży nowych, osobowych samochodów na polskim rynku ma osiągnąć 14,5 proc. Przytoczone dane pokazują rosnący potencjał rynku, wynikający z coraz większego zainteresowania autami BEV. Marka SIXT, jako jedna z wiodących firm w branży wynajmu samochodów, zmierza w kierunku zrównoważonej mobilności i rozszerza dostępność pojazdów elektrycznych w swojej ofercie. Jednym z głównych celów wprowadzenia do floty większej liczby aut elektrycznych jest zachęcenie klientów do ich przetestowania poprzez wynajem. Ma to umożliwić im wyrobienie własnej opinii na temat coraz popularniejszych „elektryków”.

– Zmieniające się trendy globalne oraz preferencje konsumentów jasno wskazują, że rynek aut elektrycznych będzie rósł. Jesteśmy świadomi, że nie jest to przełom, ale mimo wszystko uważamy, że samochód elektryczny jest opcją wartą rozważenia. Decyzja SIXT o partnerstwie z Mercedes-Benz to krok w kierunku przyszłości, w której mobilność będzie bardziej zrównoważona i dostępna dla wszystkich. Zależy nam na tym, aby zapewnić naszym klientom markę premium samochodów, również w segmencie aut elektrycznych. Poza rozszerzeniem naszej floty, ruszyliśmy także z kampanią „Nie kupuj, wynajmij”. Ma ona pokazać, jak w praktyce sprawdza się ten rodzaj samochodów i zachęcić klientów do wyboru pojazdów o napędzie innym niż spalinowy – komentuje Łukasz Żurek, Prezes SIXT Polska. – Celem marki jest dążenie do większej odpowiedzialności społecznej i środowiskowej, co jest istotne zarówno dla nas jako firmy, jak i klientów, którzy coraz częściej poszukują zrównoważonych opcji transportu – dodaje.

Strategia zrównoważonego rozwoju

SIXT Polska konsekwentnie dąży do redukcji emisji CO2 oraz poprawy efektywności energetycznej. Jest to zgodne z przyjętymi przez Grupę SIXT założeniami strategii ESG, która zakłada znaczną elektryfikację floty w najbliższych latach. Aby dodatkowo zachęcić do wyboru aut elektrycznych, SIXT Polska gwarantuje w swojej ofercie szereg udogodnień. W usłudze wynajmu długoterminowego nie ma konieczności wpłacania kaucji, a warunki zapewniają pełen serwis, ubezpieczenie oraz opony. Klient ma również możliwość skonfigurowania karty Mercedes Me Charge, która umożliwia bezgotówkowe ładowanie w preferencyjnych cenach na większości stacji ładowania w Polsce.

Mercedes-Benz strategicznie widzi swoją przyszłość w samochodach elektrycznych, a przekazanie 65 takich pojazdów do floty SIXT jest najlepszym dowodem na to, że elektromobilność zyskuje szeroką akceptację i cieszy się coraz większym zainteresowaniem oraz zaufaniem także w segmencie najmu krótko- i długoterminowego. Elektryczne Mercedesy są wyjątkowo wydajne i sprawnie się ładują, a nasz przyjazny ekosystem usług ładowania Mercedes me Charge na czele z inteligentną nawigacją pozwala użytkować je w autentycznie intuicyjny sposób. Warszawski dealer Mercedes-Benz Auto Idea przekazał firmie SIXT szerokie portfolio naszych aut na prąd, od kompaktowych SUV-ów EQA i EQB po modele klasy wyższej, EQE – podkreślając, że jako Mercedes-Benz już dziś jesteśmy gotowi dostarczać klientom wymarzone samochody elektryczne dostosowane do ich potrzeb – powiedział Marcin Kwoka, COO, Head of Market Operations w Mercedes-Benz Polska.

Samochody elektryczne to przyszłość motoryzacji. Na przestrzeni ostatnich lat obserwujemy coraz większe zainteresowanie pojazdami zeroemisyjnymi zarówno wśród klientów indywidualnych jak i flotowych. Zwiększająca się świadomość społeczeństwa oraz firm związana z zanieczyszczaniem środowiska pozwala nam jako dealerowi nieustanie rozwijać się w kierunku sprzedaży coraz większych ilości samochodów elektrycznych. Cieszymy się, że razem z naszym wieloletnim partnerem biznesowym, jakim jest SIXT Polska możemy rozwijać kanał sprzedaży flotowej samochodów zeroemisyjnych – komentuje Piotr Kowalski, Dyrektor Oddziału Warszawa-Łomianki firmy Auto Idea. – Wyjątkowa w skali rynku transakcja wymagała wypracowania niestandardowych dla naszych wspólnych interesów rozwiązań, a także opierała się na wieloletnim zaufaniu i niezachwianej rzetelności partnerów. Pierwsze wdrożenie elektryków do floty RAC za nami! Optymistycznie patrzymy w przyszłość i jesteśmy pewni, że nie jest to ostatnie tego typu wdrożenie, które wspólnie realizujemy.

Plan na przyszłość

Do floty SIXT Polska wchodzą następujące modele Mercedes-Benz:

EQA

Mercedes Benz EQA Mercedes-Benz  250 5D SUV 140KW/190PK

EQB

Mercedes Benz EQB Mercedes-Benz  250+ 5D SUV 140KW/190PK

EQE

Mercedes Benz EQE Mercedes-Benz  350 4MATIC 5D SUV 215KW/292PK

Mercedes Benz EQE Mercedes-Benz  350+ 4D SEDAN 215KW/292PK

 

W ofercie samochodów elektrycznych, poza samochodami marki Mercedes-Benz są także dostępne auta innych producentów. Marka SIXT planuje dalsze zwiększanie udziału samochodów elektrycznych w 2025 roku. Decyzja ta podyktowana jest optymistycznymi prognozami dotyczącymi rynku aut elektrycznych w Polsce oraz strategią ESG firmy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe
2025-07-09 | 12:30

Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

W 2024 r. w naszym kraju było zarejestrowanych niecałe 20,5 mln samochodów osobowych – na każdego Polaka w wieku produkcyjnym przypadło zatem prawie jedno auto. Autorzy
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.