Komunikaty PR

SIXT Polska powiększa flotę o 65 nowych aut elektrycznych Mercedes-Benz

2024-06-06  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG
Do pobrania jpg ( 0.33 MB )

Dostawca usług mobilnych, firma SIXT Polska rozszerza flotę oferowanych samochodów o auta premium z napędem elektrycznym. Do końca bieżącego roku firma wprowadzi do oferty aż 65 takich pojazdów marki Mercedes-Benz, co zwiększy ich liczbę do 70 sztuk. Nowe pojazdy niemieckiego producenta będą do dyspozycji klientów zarówno w wynajmie krótko-, jak i długoterminowym.

SIXT odpowiada na rosnące zapotrzebowanie

Według raportu „Polish EV Outlook”, w 2025 roku łączna liczba całkowicie elektrycznych samochodów (BEV) osobowych i dostawczych w Polsce może wzrosnąć do niemal 300 tys. sztuk. Co więcej, ich udział w sprzedaży nowych, osobowych samochodów na polskim rynku ma osiągnąć 14,5 proc. Przytoczone dane pokazują rosnący potencjał rynku, wynikający z coraz większego zainteresowania autami BEV. Marka SIXT, jako jedna z wiodących firm w branży wynajmu samochodów, zmierza w kierunku zrównoważonej mobilności i rozszerza dostępność pojazdów elektrycznych w swojej ofercie. Jednym z głównych celów wprowadzenia do floty większej liczby aut elektrycznych jest zachęcenie klientów do ich przetestowania poprzez wynajem. Ma to umożliwić im wyrobienie własnej opinii na temat coraz popularniejszych „elektryków”.

– Zmieniające się trendy globalne oraz preferencje konsumentów jasno wskazują, że rynek aut elektrycznych będzie rósł. Jesteśmy świadomi, że nie jest to przełom, ale mimo wszystko uważamy, że samochód elektryczny jest opcją wartą rozważenia. Decyzja SIXT o partnerstwie z Mercedes-Benz to krok w kierunku przyszłości, w której mobilność będzie bardziej zrównoważona i dostępna dla wszystkich. Zależy nam na tym, aby zapewnić naszym klientom markę premium samochodów, również w segmencie aut elektrycznych. Poza rozszerzeniem naszej floty, ruszyliśmy także z kampanią „Nie kupuj, wynajmij”. Ma ona pokazać, jak w praktyce sprawdza się ten rodzaj samochodów i zachęcić klientów do wyboru pojazdów o napędzie innym niż spalinowy – komentuje Łukasz Żurek, Prezes SIXT Polska. – Celem marki jest dążenie do większej odpowiedzialności społecznej i środowiskowej, co jest istotne zarówno dla nas jako firmy, jak i klientów, którzy coraz częściej poszukują zrównoważonych opcji transportu – dodaje.

Strategia zrównoważonego rozwoju

SIXT Polska konsekwentnie dąży do redukcji emisji CO2 oraz poprawy efektywności energetycznej. Jest to zgodne z przyjętymi przez Grupę SIXT założeniami strategii ESG, która zakłada znaczną elektryfikację floty w najbliższych latach. Aby dodatkowo zachęcić do wyboru aut elektrycznych, SIXT Polska gwarantuje w swojej ofercie szereg udogodnień. W usłudze wynajmu długoterminowego nie ma konieczności wpłacania kaucji, a warunki zapewniają pełen serwis, ubezpieczenie oraz opony. Klient ma również możliwość skonfigurowania karty Mercedes Me Charge, która umożliwia bezgotówkowe ładowanie w preferencyjnych cenach na większości stacji ładowania w Polsce.

Mercedes-Benz strategicznie widzi swoją przyszłość w samochodach elektrycznych, a przekazanie 65 takich pojazdów do floty SIXT jest najlepszym dowodem na to, że elektromobilność zyskuje szeroką akceptację i cieszy się coraz większym zainteresowaniem oraz zaufaniem także w segmencie najmu krótko- i długoterminowego. Elektryczne Mercedesy są wyjątkowo wydajne i sprawnie się ładują, a nasz przyjazny ekosystem usług ładowania Mercedes me Charge na czele z inteligentną nawigacją pozwala użytkować je w autentycznie intuicyjny sposób. Warszawski dealer Mercedes-Benz Auto Idea przekazał firmie SIXT szerokie portfolio naszych aut na prąd, od kompaktowych SUV-ów EQA i EQB po modele klasy wyższej, EQE – podkreślając, że jako Mercedes-Benz już dziś jesteśmy gotowi dostarczać klientom wymarzone samochody elektryczne dostosowane do ich potrzeb – powiedział Marcin Kwoka, COO, Head of Market Operations w Mercedes-Benz Polska.

Samochody elektryczne to przyszłość motoryzacji. Na przestrzeni ostatnich lat obserwujemy coraz większe zainteresowanie pojazdami zeroemisyjnymi zarówno wśród klientów indywidualnych jak i flotowych. Zwiększająca się świadomość społeczeństwa oraz firm związana z zanieczyszczaniem środowiska pozwala nam jako dealerowi nieustanie rozwijać się w kierunku sprzedaży coraz większych ilości samochodów elektrycznych. Cieszymy się, że razem z naszym wieloletnim partnerem biznesowym, jakim jest SIXT Polska możemy rozwijać kanał sprzedaży flotowej samochodów zeroemisyjnych – komentuje Piotr Kowalski, Dyrektor Oddziału Warszawa-Łomianki firmy Auto Idea. – Wyjątkowa w skali rynku transakcja wymagała wypracowania niestandardowych dla naszych wspólnych interesów rozwiązań, a także opierała się na wieloletnim zaufaniu i niezachwianej rzetelności partnerów. Pierwsze wdrożenie elektryków do floty RAC za nami! Optymistycznie patrzymy w przyszłość i jesteśmy pewni, że nie jest to ostatnie tego typu wdrożenie, które wspólnie realizujemy.

Plan na przyszłość

Do floty SIXT Polska wchodzą następujące modele Mercedes-Benz:

EQA

Mercedes Benz EQA Mercedes-Benz  250 5D SUV 140KW/190PK

EQB

Mercedes Benz EQB Mercedes-Benz  250+ 5D SUV 140KW/190PK

EQE

Mercedes Benz EQE Mercedes-Benz  350 4MATIC 5D SUV 215KW/292PK

Mercedes Benz EQE Mercedes-Benz  350+ 4D SEDAN 215KW/292PK

 

W ofercie samochodów elektrycznych, poza samochodami marki Mercedes-Benz są także dostępne auta innych producentów. Marka SIXT planuje dalsze zwiększanie udziału samochodów elektrycznych w 2025 roku. Decyzja ta podyktowana jest optymistycznymi prognozami dotyczącymi rynku aut elektrycznych w Polsce oraz strategią ESG firmy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów Biuro prasowe
2024-06-24 | 14:00

Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów

Toyota Leasing ogłasza wprowadzenie aplikacji mobilnej Portalu Klienta, dostępnej na systemy Android i iOS. Pierwsza tego typu aplikacja na polskim rynku, umożliwia łatwy i wygodny dostęp do
Motoryzacja Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA
2024-06-19 | 09:10

Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA

Zespół Goodyear Racing EMEA uzyskał najwyższą, 3-gwiazdkową ocenę w programie akredytacji środowiskowej FIA. Wyróżnienie to przyznano za długoterminowe plany
Motoryzacja Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive
2024-06-12 | 08:00

Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive

Universal Robots, duńska firma zajmująca się projektowaniem i produkcją robotów współpracujących (cobotów), wraz ze swoimi partnerami coraz śmielej wkracza w przemysł

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.