Komunikaty PR

Smart home coraz bardziej popularny

2021-11-10  |  09:40

Smart home coraz bardziej popularny – 73 proc. respondentów deklaruje chęć jego wdrożenia

Z przeprowadzonych na zlecenie firmy Somfy badań wynika, że 40 proc. ankietowanych posiada urządzenia lub systemy, które można uznać za elementy smart home. Z kolei blisko ¾ badanych ponownie zdecydowałoby się na smart home, gdyby mieli teraz kupić nowe mieszkanie lub dom. Kluczowe funkcje wskazane przez uczestników badania to przede wszystkim zwiększone bezpieczeństwo, energooszczędność i oszczędność czasu.

Szeroko rozumiana technologia, automatyka i inteligentne rozwiązania są w naszym życiu wszechobecne i zapewne większość z nas nie wyobraża sobie już bez nich życia. Jeśli coś może nam ułatwić codzienne funkcjonowanie, to czemu z tego nie korzystać. Jednym z takich ułatwień są systemy smart home, które jak potwierdza badanie zlecone przez Somfy, coraz bardziej zyskują na popularności. Zdaniem respondentów, już dziś co trzecie gospodarstwo domowe posiada elementy uznawane za smart home. Co więcej ankietowani uważają, że w ciągu najbliższych 5 lat liczba ta wzrośnie – badani oceniają, że wówczas inteligentne systemy znajdą się w blisko połowie polskich gospodarstw domowych. Osoby korzystające ze smart home podkreślają zadowolenie ze swoich systemów, chętnie je polecają także bliskim, a 6 na 10 z nich planuje dalszą rozbudowę. Ponadto prawie 2/3 badanych, którzy nie posiadają takich rozwiązań, wyraża chęć ich zainstalowania.

„Smart home” czy „inteligenty dom” - oto jest pytanie

Mogłoby się wydawać, że oba te pojęcia to synonimy i są bardzo dobrze znane. Jak pokazało badanie, w opinii respondentów nieco się od siebie różnią. Hasło „inteligentny dom” słyszało kiedykolwiek 88 proc. respondentów. Natomiast „smart home” zna 82 proc. badanych. Oba pojęcia najczęściej kojarzą się z nowoczesnością i sterowaniem za pomocą smartfona, energooszczędnością, bezpieczeństwem i dbaniem o zdrowie domowników.

Co stanowi esencję rozwiązań technologicznych, które wprowadzamy do swoich domów i mieszkań? To, że smart home ma możliwość dopasowania się do naszego stylu życia, by ułatwić nam wykonywanie codziennych czynności. Co więcej, jego istotą jest możliwość połączenia różnych urządzeń i rozwiązań w jeden system, który dzięki automatyzacji jest sojusznikiem w naszym aktywnym życiu” – mówi Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający Somfy Polska.

W praktyce smart home Somfy to funkcjonalny ekosystem inteligentnego domu, który pozwala na sterowanie urządzeniami domowymi z jednej aplikacji w smartfonie. W jedną sieć rozwiązań możemy połączyć zautomatyzowane rolety, żaluzje, markizy, pergole, osłony wewnętrzne, bramy wjazdowe i garażowe, oświetlenie, ogrzewanie, a nawet kamery i alarmy.

Dlaczego właśnie smart home?

Przeprowadzone badanie pozwoliło również poznać motywacje, jakimi kierują się użytkownicy decydując się na smart home. Najważniejszą z nich okazało się “ułatwienie codziennego życia”. Taką odpowiedź wskazało aż 51 proc. respondentów. W dalszej kolejności wymieniali oni oszczędność pieniędzy oraz wygodę, komfort i bezpieczeństwo domu.

„Obserwujemy znaczący wzrost świadomości na temat smart rozwiązań, ale także ich użyteczności. Coraz więcej osób zwraca przy tym również uwagę na kwestie bezpieczeństwa urządzeń oraz danych, które się w nich znajdują. Nasze produkty poddawane są rygorystycznym testom, dzięki którym możliwe jest uzyskanie certyfikacji potwierdzającej najwyższy poziom bezpieczeństwa. Przykładem jest centrala smart home TaHoma switch, która jako pierwsze urządzenie z gamy rozwiązań domów inteligentnych uzyskała certyfikat UL. Dzięki smart home możemy być spokojni i bliżej domu, niezależnie gdzie obecnie przebywamy – mówi Marcin Kubiszak, dyrektor marketingu Somfy Polska.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Konsument Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!
2025-04-21 | 23:50

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Jakie akcje promocyjne skutecznie angażują konsumentów i zwiększają sprzedaż? Które nagrody są najbardziej pożądane i wpływają na efekt? Aż 80% Polaków
Konsument Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Kongres Rady Podatkowej

Handel

Negocjacje między UE i USA w sprawie ceł trwają. Przełom możliwy podczas czerwcowej wizyty Trumpa w Europie

Czas, jaki Donald Trump zostawił krajom obłożonym cłami na negocjacje, zbliża się do półmetka. Umowę podpisała Wielka Brytania, ogłoszono również porozumienie z Chinami. Unia Europejska, która jest czwartym partnerem handlowym USA, do niedawna zdawała się nie czynić żadnych postępów w rozmowach. Jednak negocjacje trwają. Zdaniem europosła Michała Szczerby z PO stanowisko Unii powinno być twarde, a przede wszystkim jednomyślne. Okazją do rozmów może być wizyta Trumpa na czerwcowym szczycie NATO w Hadze.

Przemysł

Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki

Prace nad uruchomieniem instrumentu pożyczkowego SAFE są na ostatniej prostej. Jak poinformował MON, po wielu tygodniach negocjacji został on przyjęty przez stałych przedstawicieli państw członkowskich przy UE. Wdrożenie SAFE oznacza uruchomienie 150 mld euro niskooprocentowanych pożyczek na finansowanie inwestycji państw członkowskich w obronność. Wysiłki krajowe i unijne koncentrują się teraz na zwiększaniu potencjału europejskiego przemysłu obronnego i budowaniu zdolności obrony i odstraszania.

Konsument

Roboty w służbie środowisku. Ograniczanie ilości odpadów możliwe dzięki automatyzacji

Sztuczna inteligencja i robotyka już dziś pomagają firmom ograniczać swój wpływ na środowisko. Korzyści z inwestycji w zaawansowaną automatyzację odczuwają także konsumenci. Przykładem może być automatyczny system pakowania wdrażany przez Amazon. Robot dostosowujący każdorazowo rozmiar papierowego opakowania do danego produktu pozwolił już zaoszczędzić 3 mln t materiału opakowaniowego, co oznacza dla kupujących mniej materiałów do utylizacji i prostszy recykling.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.