Śnieżnobiałe sufity ADAGIO - ekologiczne i akustyczne
Podstawowym wyróżnikiem całej serii jest szerokie myślenie o właściwościach płyt sufitowych. Mają odpowiadać nie tylko za akustykę, ale także pomagać doświetlić wnętrze. Producent postawił także na elastyczność projektowania i wkład w zrównoważony rozwój budownictwa. Cała linia obejmuje cztery modele: ADAGIO Acoustic+, ADAGIO Alpha+, ADAGIO dB+ i ADAGIO HD+.
Ekologiczne wnętrza przyjazne ludziom i środowisku
Dzięki śnieżnobiałej powierzchni płyty ADAGIO odbijają 90% padającego na nie światła. Tak wysoki współczynnik zmniejsza konieczność korzystania ze sztucznego oświetlenia, pozwalając obniżyć koszty energii elektrycznej o 16%. Zależność ta widoczna jest szczególnie w tych częściach pomieszczeń, do których naturalne oświetlenie nie dociera wcale lub w bardzo ograniczonym zakresie jak m.in. korytarze w budynkach użyteczności publicznej – urzędach, szkołach, obiektach medycznych. Skutecznie pomaga też doświetlić przestrzenie biur typu open spece położonych daleko od okien czy szklanych fasad biurowców.
Seria posiada certyfikat Cradle to Cradle®, czyli najbardziej zaawansowany obecnie system zgodny z ideą Gospodarki Obiegu Zamkniętego (GOZ). Płyty zawierają 56% materiałów z recyklingu. Te ekologiczne właściwości pomagają w uzyskaniu przez budynki i wnętrza certyfikacji LEED, BREEAM oraz Well Building Standard.
Dodatkowo sufity ADAGIO uzyskały certyfikat Indoor Air Comfort poświadczający pozytywne oddziaływanie na jakość powietrza we wnętrzach.
Architekci doceniają klasykę
Białe sufity modułowe mimo fali poszukiwania przez projektantów coraz bardziej zaskakujących rozwiązań wystroju wnętrz nadal cieszą się uznaniem. Klasyczne sufity podwieszane mają bowiem wiele właściwości funkcjonalnych. Problemem do tej pory było jednak łączenie białych modułów o różnych właściwościach akustycznych w jednym pomieszczeniu. – Płyty po prostu się od siebie za bardzo różniły. Trudno było dobrać rozwiązania o różnych parametrach akustycznych, by zamontować je w jednym wnętrzu. ADAGIO rozwiązuje ten problem. Płyty mają ten sam wygląd, gładką, matową białą powierzchnię, ale jednocześnie inne działanie akustyczne. np. Alpha+ ma wysoki poziom pochłaniania dźwięku – klasa A, współczynnik αW = 1,00, z kolei płyta ADAGIO dB+ zapewnia wysoki współczynnik izolacyjności co zapewni poufność rozmów – informuje Sylwia Rudnicka.
W efekcie w jednym wnętrzu można łączyć i montować kilka płyt ADAGIO, np. zarówno te pochłaniające hałas, jak i moduły poprawiające zrozumiałość mowy. Dla dużych wnętrz publicznych – jak sale edukacyjne czy otwarte przestrzenie urzędów – to rozwiązanie idealne, które wpływa znacząco na komfort użytkowników.
Płyty dostępne są kilkunastu rozmiarach, zarówno w klasycznych kwadratowych np. 600x600 mm, jak i większe, prostokątne o rozmiarze nawet 1800x600 mm. Serię ADAGIO wyróżnia też szeroki wybór wykończeń krawędzi, co daje architektom możliwość zaplanowania sufitu zarówno w opcji z widoczną konstrukcją nośną, jak i monolitycznego sufitu, w którym ruszt nośny jest niewidoczny. Dzięki nadającej się do czyszczenia, odpornej na zarysowania powierzchni, płyty zapewniają trwałość, jak i niezawodność.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.