Snowflake uruchamia Chmurę Danych dla branży Telekomunikacyjnej
- Snowflake Telecom Data Cloud to w pełni zarządzana, łatwa w użyciu platforma, która pozwala przełamać silosy danych oraz aktywizować spersonalizowane dane i usługi aplikacyjne.
- Ekosystem partnerów telekomunikacyjnych Snowflake z gotowymi rozwiązaniami i zestawami danych branżowych zapewnia klientom skrócony czas uzyskania wartości.
- Dostawcy usług telekomunikacyjnych na całym świecie, w tym AT&T i M1, wykorzystują Snowflake do napędzania transformacji cyfrowej
Snowflake (NYSE: SNOW), firma działająca w obszarze Chmury Danych, ogłosiła uruchomienie Chmury Danych dla branży Telekomunikacyjnej (Telecom Data Cloud), która łączy platformę danych Snowflake, rozwiązania dostarczane przez Snowflake i partnerów oraz zbiory danych specyficzne dla branży. Telecom Data Cloud pomaga dostawcom usług telekomunikacyjnych przełamać silosy danych w firmach i w całym ekosystemie, umożliwiając organizacjom łatwy i bezpieczny dostęp do danych w czasie rzeczywistym, wzbogacanie ich o modele uczenia maszynowego (ML), a następnie udostępnianie i analizowanie ich w celu podejmowania lepszych decyzji. Dzięki Telecom Data Cloud, Snowflake i ekosystem jego partnerów mogą pomóc dostawcom usług telekomunikacyjnych w przyspieszeniu transformacji cyfrowej, zapewnieniu lepszych doświadczeń klientów, zmaksymalizowaniu wydajności operacyjnej i zarabianiu na nowych usługach opartych na danych.
Urządzenia mobilne i łączność szerokopasmowa są obecnie częścią każdego aspektu życia codziennego. Z tego powodu sektor telekomunikacyjny pozostaje motorem wzrostu i innowacji dla wszystkich globalnych przedsiębiorstw, zwłaszcza w szybko rozwijających się segmentach, takich jak strumieniowe przesyłanie wideo, Internet rzeczy (IoT) oraz rzeczywistość wirtualna i rozszerzona. Przesunięcie źródeł przychodów z tradycyjnych produktów na innowacyjne rozwiązania wielosektorowe wymaga ewolucji modelu biznesowego w branży telekomunikacyjnej. Aby pozostać w czołówce, firmy telekomunikacyjne muszą odejść od spuścizny po złożonych technologiach, aby zmodernizować swoje sieci i dostarczyć wartość partnerom z różnych branż.
Dzięki Chmurze Danych Snowflake, firmy telekomunikacyjne mogą dostosować się do tej nowej rzeczywistości i wykorzystać Snowflake do:
- Modernizacji sieci telekomunikacyjnej: Snowflake Telecom Data Cloud oferuje pojedynczą, w pełni zarządzaną, bezpieczną platformę do konsolidacji danych w wielu chmurach z ujednoliconym zarządzaniem i elastyczną wydajnością, która obsługuje praktycznie dowolną skalę pamięci masowej, obliczeń i użytkowników.
- Maksymalizacji wydajności operacyjnej: Dzięki pojedynczej ujednoliconej platformie zespoły z działu IT, inżynierii sieciowej, nauki o danych, operacji sieciowych i zarządzania produktem mogą współpracować przy użyciu danych w celu poprawy planowania, podejmowania szybszych decyzji biznesowych, szybkiego reagowania na potrzeby klientów, lepszego zarządzania zasobami sieciowymi i skrócenia czasu wprowadzania na rynek nowych usług.
- Zaawansowanych możliwości oferowanych przez AI i ML: Snowflake i Snowpark umożliwiają generowanie maszynowe danych w czasie niemal rzeczywistym przy użyciu modeli uczenia maszynowego (ML) w celu przewidywania usterek, planowania konserwacji z wyprzedzeniem oraz ograniczania przestojów operacyjnych.
- Monetyzacji danych i aplikacji: Dostawcy usług telekomunikacyjnych mogą tworzyć bardziej spersonalizowane oferty usług w zakresie danych i aplikacji dzięki Snowflake Marketplace i uruchamiać nowe usługi, w tym monetyzację z reklam i sprzedaż swoich danych IoT dla dowolnej branży.
- Dostępu do szerokiej sieci partnerów telekomunikacyjnych: Snowflake daje dostęp do bogatego ekosystemu partnerów i ich specyficznych dla branży, gotowych szablonów rozwiązań, aby szybciej budować wartościowe rozwiązania.
– Następna fala wzrostu i innowacji w branży telekomunikacyjnej będzie bez wątpienia napędzana przez dane, wymagając współpracy nie tylko między przedsiębiorstwami, ale i branżami – mówi Phil Kippen, Global Head of Industry, Telecom w Snowflake. –Telecom Data Cloud odblokowuje te możliwości, tworząc pojedynczą ujednoliconą platformę, umożliwiającą bezpieczną współpracę w zakresie danych poprzez połączenie dostawców usług telekomunikacyjnych z bogatym ekosystemem aplikacji, danych i partnerów technologicznych.
Niektórzy z największych globalnych klientów w branży telecom już korzystają z Chmury Danych Snowflake, aby zwiększyć przychody i zmaksymalizować wydajność operacyjną. Wśród nich są:
- AT&T - Dzięki Chmurze Danych Snowflake firma AT&T zyskała jedno źródło prawdy dla swoich danych w całej organizacji, dzięki czemu partnerzy biznesowi mogą bezproblemowo korzystać z danych AT&T, aby poprawić obsługę klientów i zmaksymalizować wydajność operacyjną.
- OneWeb - firma zajmująca się komunikacją satelitarną na niskiej orbicie okołoziemskiej (LEO) była w stanie przenieść swoje operacje związane z przesyłaniem danych do Snowflake w ciągu zaledwie sześciu tygodni i wykorzystuje Snowflake do zagospodarowania mocy danych pochodzących z kosmosu w celu zwiększenia wydajności swojej sieci, jak również do zarabiania na danych poprzez nowe usługi związane z danymi kosmicznymi.
- M1 – singapurski operator sieci cyfrowej numer 1 wykorzystuje Snowflake do łączenia danych z CRM, systemów bilingowych, strony internetowej i aplikacji mobilnej M1, aby zapewnić pełniejszy obraz doświadczeń klientów w ramach transformacji i ewolucji lokalnego krajobrazu telekomunikacyjnego.
– M1 jest w trakcie transformacji, której celem jest odnowienie doświadczeń cyfrowych we wszystkich punktach styku z otoczeniem oraz dostosowanie oferty do potrzeb wszystkich klientów. W związku z tym, że wynosimy firmę poza obszar łączności, Chmura Danych dla branży Telekomunikacyjnej od Snowflake zapewnia nam jedno źródło prawdy, czyniąc dane podstawowym składnikiem umożliwiającym hiperpersonalizację. Dzięki temu możemy dostarczać naszym klientom doświadczenia nowej generacji, a jednocześnie zapewniać im rzeczywistą wartość – mówi Danny Thien, dyrektor i szef ds. danych w M1.
W ramach Telecom Data Cloud klienci mają dostęp do najnowszych rozwiązań branżowych, takich jak:
- Aplikacje dostępne w ramach Powered by Snowflake. Doskonałym przykładem jest aplikacja opracowana przez AMDOCS, która pozwala dostawcom usług telekomunikacyjnych na modernizację ich biznesu (w tym przejście do chmury i podjęcie działań związanych z monetyzacją 5G) oraz uproszczenie procesów biznesowych wokół naliczania opłat, rozliczeń i nowych usług cyfrowych.
- Snowflake Marketplace i sieć partnerów, takich jak Flywheel, OneWeb i TransUnion, którzy umożliwiają dostęp na żywo do różnych źródeł danych, przy wykorzystaniu chroniącej prywatność technologii współpracy Snowflake. Mowa m.in. o danych satelitarnych, geoprzestrzennych i demograficznych, które pozwalają odblokować nowe źródła przychodów i zasilić innowacyjne rozwiązania biznesowe.
- Usługi konsultingowe i serwisowe oferowane m.in. przez Amazon Web Services (AWS), Cognizant, SDG Group, Prodapt Consulting i Wipro Limited, które pozwalają klientom skrócić czas niezbędny do uzyskania zwrotu z inwestycji dzięki rozwiązaniom partnerskim. Te pomagają znaleźć rozwiązania dla priorytetowych przypadków użycia, w tym integracji danych OSS i BSS, maksymalizacji wydajności operacyjnej oraz monetyzacji danych w celu zwiększenia wartości biznesowej.
- Integracje i nieszablonowe wdrożenia od partnerów technologicznych, takich jak Alteryx, CARTO, DigitalRoute, H2O.AI, Informatica, Sigma Computing i ThoughtSpot. Dzięki nim klienci mogą uzyskiwać pogłębione insighty i w pełni wykorzystać możliwości Chmury Danych.

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów
Polskie przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu finansują się kredytem bankowym, zwłaszcza w porównaniu z rosnącym PKB. Powoduje to wysoką nadpłynność sektora bankowego. Deregulacja mogłaby pomóc w skróceniu drogi firm do finansowania bankowego, zwłaszcza że Polskę czekają ogromne wydatki na transformację energetyczną i obronność. Sektor ma bardzo dobre wyniki finansowe, co powoduje, że politycy patrzą w stronę jego zysków. Ryzyko prawne, jakim wciąż są kredyty frankowe, pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony zagranicznych inwestorów.
Firma
Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive

W Polsce od kilku lat stopa bezrobocia utrzymuje się poniżej 6 proc., a według metodologii unijnej jest o połowę niższa i jedna z najniższych w Unii. Pracownicy przywykli już, że sytuacja na rynku pracy jest dla nich korzystna. Jednak zaczynają się pojawiać pierwsze niepokojące sygnały zwiastujące możliwą zmianę trendu. Część branż ucierpiała np. z powodu spowolnienia w Niemczech, inne rozważają wybór innej niż Polska lokalizacji ze względu na wysokie koszty pracy czy energii. Na razie ogromnym wyzwaniem pozostaje aktywizacja osób biernych zawodowo.
Ochrona środowiska
Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych

Centra danych to jeden z dynamicznie rozwijających się, ale przy tym energochłonnych sektorów gospodarki. Prognozy PMR wskazują, że do 2030 roku operatorzy w Polsce będą dysponować centrami danych o mocy przekraczającej 500 MW, co oznacza, że wzrośnie ona ponad trzykrotnie względem 2024 roku. Przyspieszona cyfryzacja i dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawiają, że w ciągu kilku następnych lat zużycie energii elektrycznej w centrach danych tylko w Europie wzrośnie o 66 proc. Dlatego coraz więcej firm sięga po zrównoważone rozwiązania i energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.