Komunikaty PR

Specjalny font jako element kampanii? Nowatorski pomysł Puckiego Hospicjum

2023-04-28  |  12:00
Biuro prasowe

Uwiecznić ulubiony cytat bliskiej osoby, samemu przekazać coś ważnego potomności? Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio na bazie wieloletnich doświadczeń w opiece nad osobami w stanach terminalnych, stworzyło wyjątkową kampanię „Nieśmiertelne słowa”, która wzrusza i zaskakuje na wielu płaszczyznach. Jednym z jej elementów było stworzenie specjalnego fontu – Hospitium. W jaki sposób litery mogły stać się częścią akcji marketingowej?

Kampania „Nieśmiertelne słowa” to odważna akcja, łamiąca tabu śmierci. Puckie Hospicjum zachęca do tego, by nie bać się o niej rozmawiać. By ośmielić do tego Polaków, stworzono specjalną stronę internetową, na której można wygenerować dowolny cytat bliskiej nam osoby, który zachował się w naszej pamięci i jest dla nas ważny. Każdy z nas z pewnością ma ulubiony cytat dziadka czy złotą radę babci. Dzięki tej kampanii możemy uwiecznić je w postaci plakatu, zakładki do książki czy grafiki na media społecznościowe. Uwieczniony cytat może też zachęcić do dyskusji i rozmowy z naszymi bliskimi o tematach ostatecznych.

Nie tylko treść grafiki jest istotna, ale także jej forma. Wygenerowany cytat zapisany jest specjalnym fontem o nazwie Hospitium, który został przygotowany dla Puckiego Hospicjum przez Mateusza Machalskiego, artystę kojarzonego między innymi ze współpracy
z najpopularniejszym raperem w Polsce – Matą.

- Krój liter w foncie Hospitium to opowieść o nieśmiertelności jako stanie zawieszenia pomiędzy życiem, a śmiercią. Forma znaków z jednej strony bazuje na tradycyjnym szeryfowym kroju, z drugiej jednak pojawiają się kontrastowe elementy przemysłowych krojów szablonowych mówi Mateusz Machalski, autor czcionki.

Czcionka przygotowana przez Machalskiego przypomina litery wyryte na nagrobkach, które z czasem starzeją się, a z biegiem lat powoli zanikają, zostając jednak na zawsze, wyryte
w kamieniu. Podobnie jest z naszą pamięcią o tych, którzy odeszli –pamiętamy o nich na zawsze, choć z czasem niektóre wspomnienia blakną.

- Ważny wpływ na ostateczny kształt liter miał również proces erozji/zanikania liter na kamiennych tablicach. Często litery na nich są przetarte lub utraciły pierwotną formę – a jednocześnie nadal są czytelne i spełniają swoją komunikacyjną rolę. Dzięki takiemu zestawieniu otrzymaliśmy odświeżoną estetykę, która uzupełnia wizualnie ideę nieśmiertelnych cytatów – wyjaśnia Mateusz Machalski.

Galeria zdjęć z przykładowymi hasłami dostępna jest pod adresem: www.niesmiertelneslowa.pl.

Nieśmiertelny font możemy pobrać i używać do własnych tekstów lub grafik.

Akcja zorganizowana wokół „Nieśmiertelnych słów” to część kampanii zachęcającej wsparcie Puckiego Hospicjum pw. św. Ojca Pio w formule przekazywania 1,5% ze swojego rozliczenia podatkowego. Organizacje można wesprzeć, wpisując ich numer KRS: 0000231110.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności

W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.

Farmacja

Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.

Prawo

Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.