46 proc. badanych pijących min. 10 szklanek wody dziennie jest szczęśliwa

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Badania amerykańskich naukowców pokazują, że osoby pijące więcej wody częściej deklarują, że są szczęśliwe. Jednocześnie co trzeci respondent przyznaje, że regularne nawodnienie poprawia samopoczucie. Dwie na trzy osoby w Polsce nadal nie dbają o odpowiednie spożycie wody. Zrównoważony rozwój i odpowiednie nawodnienie w aktywnym trybie życia są bardzo ważne dla Huberta Hurkacza, inwestora i ambasadora marki Waterdrop. Hubert Hurkacz, najlepszy polski tenisista, podkreśla znaczenie świadomych wyborów i nawyku regularnego picia wody w codziennym życiu.
Respondenci pijący więcej wody częściej są szczęśliwi
Z badania przeprowadzonego na grupie 2 tys. osób wynika, że wśród respondentów, którzy piją ponad 10 szklanek wody dziennie, 80 proc. uważa, że bardzo ważne jest znajdowanie szczęścia w małych rzeczach. Z kolei wśród ankietowanych, którzy piją mniej niż jedną szklankę wody dziennie, ten odsetek wynosi jedynie 48 proc. Ponad ⅓ badanych deklaruje, że dba o nawodnienie, by utrzymać dobre samopoczucie w ciągu dnia. Wśród osób pijących ponad 10 szklanek wody dziennie 46 proc. deklaruje, że jest bardzo szczęśliwych, podczas gdy wśród osób pijących jedną szklankę wody dziennie odsetek ten wyniósł jedynie 22 proc.
Austriacka marka Waterdrop nieustannie dąży do tego, aby stać się liderem prozdrowotnych postaw w branży napojów. Mając na uwadze zrównoważony rozwój i angażowanie się w ekologię, regularnie podejmuje współprace z liderami opinii, którzy wyznają podobne wartości. W tym roku do grona ambasadorów i inwestorem marki dołączył tenisista Hubert Hurkacz, zajmujący obecnie 7. miejsce w prestiżowym rankingu ATP.
– Dołączenie do Waterdrop było dla mnie czymś zupełnie naturalnym. Podoba mi się, że marka stawia na ekologiczne sposoby nawadniania, co jest mi bliskie jako osobie, która ceni pracę zespołową i grę strategiczną. Misja Waterdrop to nie tylko dbanie o nawodnienie – chodzi też o podejmowanie świadomych decyzji, które są korzystne dla naszego zdrowia i dla planety. Cieszę się, że mogę wnieść do tej współpracy swoją pasję do tenisa oraz zaangażowanie w promowanie zdrowego stylu życia i zrównoważonego rozwoju – mówi Hubert Hurkacz. – Odpowiednie nawodnienie jest tak samo ważne na korcie, jak dobry serwis czy forehand. To nie tylko kwestia gaszenia pragnienia – wpływa na naszą wydajność, koncentrację i wytrzymałość.
Jeden na pięciu Polaków pije tylko dwie szklanki wody dziennie
Tymczasem wyniki badania przeprowadzonego przez Waterdrop pokazują, że chociaż prawie co trzeci Polak regularnie uprawia sport, a ponad 42 proc. ćwiczy sporadycznie, to zaledwie 31,7 proc. z nas pije 2 litry wody dziennie. Blisko połowa – 46,1 proc. – badanych spożywa dobowo około 1 litra wody. Ponad ⅕ ankietowanych – 22,2 proc. – przyznaje, że dziennie wypija jedynie około dwóch szklanek wody.
Prawie jedna czwarta Polaków wybiera wodę w plastikowych opakowaniach
Z badania Waterdrop wynika również, że niemal co trzeci Polak nie jest świadomy wprowadzenia opłat za jednorazowe opakowania. Deklaracje respondentów wskazują, że blisko dwóch na trzech Polaków (65,4 proc.) na co dzień do picia wybiera wodę z kranu lub filtrowaną, 23,6 proc. korzysta z plastikowych opakowań, a jedynie 9,3 proc. sięga po szklane butelki. Waterdrop z myślą o świadomych konsumentach, chcących ograniczyć kontakt z mikroplastikiem w codziennym życiu, a także poszukujących ekologicznych rozwiązań dla ochrony planety, oferuje butelki wielokrotnego użytku wykonane z wytrzymałego szkła borokrzemowego oraz wysokiej jakości stali nierdzewnej.

Doskonale warunki na narty w Szczyrku. Narciarze tłumnie odwiedzają Beskid Sport Arenę!

Znamy datę Rosa Challenge Tour 2025

Zielona Infrastruktura Sportowa Przyszłości – nie moda tylko konieczność!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.