80. Tour de Pologne zabezpieczany przez Grupę Impel. Zdradzamy szczegóły jubileu
Tour de Pologne ze względu na swoją skalę i status ważnej międzynarodowej imprezy sportowej to ogromne przedsięwzięcie logistyczne. Od 30 lat jego organizacją zajmuje się Lang Team, z legendarnym mistrzem kolarskim, Czesławem Langiem w roli dyrektora wyścigu. Organizator Tour de Pologne współpracuje z Grupą Impel, która co roku zabezpiecza mety wszystkich siedmiu etapów wyścigu. Impel zapewnia także bezpieczeństwo zawodnikom zakwaterowanym w hotelach na trasie wyścigu, a także ochrania parkingi z busami, wozami transmisyjnymi oraz pojazdami transportującymi sprzęt kolarski.
80. Tour de Pologne to będzie wyjątkowe, historyczne wydarzenie. Zapewnienie bezpieczeństwa podczas wyścigu, a w szczególności zabezpieczenie linii mety jest bardzo istotne. Z tego powodu kontynuujemy współpracę z Grupą Impel, która podczas trzynastu edycji Tour de Pologne 80 razy chroniła metę wyścigu i dbała o bezpieczeństwo – mówi Czesław Lang, dyrektor wyścigu Tour de Pologne.
Organizator wyścigu w połowie czerwca ogłosił tegoroczną trasę Tour de Pologne, która tym razem przebiega przez zachodnią i południową Polskę. Wyścig rozpocznie się 29 lipca w Poznaniu, a zakończy na krakowskich Błoniach 4 sierpnia. Na zawodników czekają m.in.: ponad 200 km odcinek na trasie Leszno – Karpacz, odcinki górskie, a także indywidualna jazda na czas w Katowicach.
Jak podkreśla Janusz Pniak z Grupy Impel, jeden z koordynatorów ds. bezpieczeństwa wyścigu - Nowa trasa to nowe wyzwania w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa Tour de Pologne. Każda edycja oznacza dla nas ogrom pracy nie tylko tej operacyjnej, w czasie samego wyścigu, ale również pracy związanej z planowaniem zabezpieczenia tego wydarzenia. W tym roku, podobnie jak dwa lata temu, oprócz ochrony mety każdego z odcinków jesteśmy odpowiedzialni również za całą dokumentację związaną ze zmianą organizacji ruchu w Katowicach, czyli w miejscu, gdzie odbędzie się etap indywidualnej jazdy na czas.
Jednocześnie wraz ze startem jubileuszowej edycji kolarskiego wyścigu Tour de Pologne, Grupa Impel wspólnie z partnerami i pod patronatem Tour de Pologne wystartuje z pro-ekologiczną akcją, w której kibice siłą swoich mięśni będą wytwarzać energię podczas treningów w wybranych siłowniach i klubach fitness. Każdy uczestnik, dzięki pobraniu specjalnej aplikacji WATA na swój telefon, będzie mógł zmierzyć ilość wytworzonej energii elektrycznej podczas np. jazdy na rowerach treningowych, czy innych wybranych sprzętach cardio. Dla najbardziej aktywnych organizatorzy przewidują upominki. Akcja realizowana będzie w 12 miastach w Polsce w ramach kampanii „To nas kręci”. W ubiegłym roku w ramach tej kampanii Impel zorganizował Kino Rowerowe. Patronat nad projektem objął m.in. Lang Team. Szczegółowe informacje znajdują się na stronie tonaskreci.com

Doskonale warunki na narty w Szczyrku. Narciarze tłumnie odwiedzają Beskid Sport Arenę!

Znamy datę Rosa Challenge Tour 2025

Zielona Infrastruktura Sportowa Przyszłości – nie moda tylko konieczność!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.