APA na szczycie Europy- relacja Jacka Lachowskiego z wyprawy na Mont Blanc
E-mail skierowany do prezesa Artura Pollaka przez Jacka Lachowskiego rozpoczynał się słowami: "Każdy z nas ma w życiu cel, który chce zrealizować". Wiadomość zawierała skrupulatnie opracowany plan zdobycia najwyższego szczytu Europy sięgającego 4809 m n.p.m.
Jacek Lachowski jest starszym konstruktorem w zespole APA Group w Gliwicach. Uważany jest za wysokiej klasy specjalistę i bardzo dobrego kolegę. Znany jest również ze swoich ambicji. Na liście marzeń miał wpisany Mont Blanc. Aby osiągnąć swój cel, oprócz chęci, potrzebował czasu, pogody, sprzętu i odpowiedniego budżetu. APA Group postanowiła pomóc w zgromadzeniu tego ostatniego czynniku.
Pasja to wewnętrzny silnik, który napędza do działania także biznesowego. Dlatego cieszę się, kiedy nasi pracownicy przychodzą z inicjatywami, podczas których mogą nosić barwy APA i spełniać swoje marzenia.
-mówi Artur Pollak, prezes zarządu APA Group
"-Sukces zawodowy, szczęście rodzinne to jedne z nich. Są też cele związane ściśle z pasją, które w dużej mierze nadają sens życiu i motywują do działania. Każdego roku, od wielu lat wyznaczam sobie na początku roku konkretne cele. Dzięki temu unikam stagnacji, jestem w ciągłym procesie planowania, organizacji i realizacji" opowiada Jacek Lachowski. W tym roku kończy 40 lat i wyprawa jest aktywną formą uczczenia tego wydarzenia.
Mogę nazwać się człowiekiem sukcesu. Tak, bo sukces to osiągnięcie jakiegoś celu, zdobycie czegoś zamierzonego, dojście do wyznaczonego punktu. Na sukces składa się wiele czynników. Najważniejszymi z nich są: wytrwałość, systematyczność, cierpliwość, wiara w siebie, upór i determinacja."
-podsumowuje Jacek Lachowski

Doskonale warunki na narty w Szczyrku. Narciarze tłumnie odwiedzają Beskid Sport Arenę!

Znamy datę Rosa Challenge Tour 2025

Zielona Infrastruktura Sportowa Przyszłości – nie moda tylko konieczność!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.