Goodyear po raz kolejny będzie partnerem zespołu De Rooy w Rajdzie Dakar
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Sezon sportów motorowych 2023 roku zainauguruje jeden z najbardziej prestiżowych wyścigów na świecie - Rajd Dakar, który rusza, gdy w wielu miejscach będą jeszcze trwały obchody Nowego Roku. Od 31 grudnia 2022 do 15 stycznia 2023 roku uczestnicy tej prestiżowej rywalizacji będą przeprawiać się przez góry i pustynię Arabii Saudyjskiej. Zespoły będą miały do pokonania liczącą prawie 5000 km trasę, podzieloną na 14 etapów, przecinającą kraj od Morza Czerwonego do Zatoki Arabskiej. Goodyear jest partnerem zespołu De Rooy Iveco, dostarczając zawodnikom opony oraz rozwiązania do zarządzania oponami na każdy etap.
Opony są ważnym elementem przygotowań zespołów do Rajdu Dakar. To jedyny punkt kontaktu pojazdów z ciągle zmieniającą się nawierzchnią z piasku i skał, a także stromymi wzniesieniami i zjazdami. Regulamin zawodów wymaga od zespołów stosowania standardowych opon, które są powszechnie dostępne w sprzedaży, więc czołowy holenderski zespół De Rooy po raz kolejny wybrał opony Goodyear Offroad. Ich konstrukcja charakteryzuje się specjalną terenową mieszanką, głębokim, antypoślizgowym bieżnikiem i zwiększoną odpornością na przecięcia - wszystko po to, aby wesprzeć kierowców w pokonywaniu różnych dróg.
W barwach zespołu De Rooy wystartują cztery ciężarówki Iveco PowerStar. Janus van Kasteren i Victor Versteijnen będą pilotować dwie ciężarówki Boss Machinery, odpowiednio z numerami 502 i 504, natomiast druga para pojazdów, sponsorowana przez Eurol Iveco, będzie prowadzona przez Martina van den Brinka (nr 506) i Mitchela van den Brinka (nr 511).
Wsparcie zespołu De Rooy w Dakarze jest ważną częścią cyklu rozwojowego opon i rozwiązań Goodyeara dla pojazdów użytkowych. Oprócz doświadczenia zdobytego podczas Goodyear FIA European Truck Racing Championship w roli wyłącznego dostawcy opon i partnera tytularnego, udział w takiej rywalizacji jak Rajd Dakar uzupełnia pracę wykonywaną na drodze, torze testowym i w laboratorium. Goodyear wykorzystuje informacje zebrane na wszystkich tych polach do opracowywania nowych technologii bieżnika i osnowy, które trafiają do produktów dostępnych dla flot w całej Europie. W rezultacie otrzymują oni ofertę, której istotą jest wydajność, zrównoważony rozwój i konkurencyjność.
Goodyear
Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie. Firma zatrudnia 72 000 osób i wytwarza swoje produkty w 55 zakładach zlokalizowanych w 23 krajach na świecie. Posiada dwa Centra Innowacji w Akron (Stany Zjednoczone) i Colmar-Berg (Luksemburg), które dostarczają najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie produktów i usług, będących wyznacznikiem standardów i technologii w przemyśle. Więcej informacji na temat Goodyear i produktów firmy znajduje się na stronie. Warto śledzić też profil Goodyear na LinkedIn.

Doskonale warunki na narty w Szczyrku. Narciarze tłumnie odwiedzają Beskid Sport Arenę!

Znamy datę Rosa Challenge Tour 2025

Zielona Infrastruktura Sportowa Przyszłości – nie moda tylko konieczność!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju
Niespełna jedna trzecia sprzedawanych w Polsce leków jest produkowana w naszym kraju, podczas gdy średnia europejska to około 70 proc. Uzależnienie od importu jest poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lekowego. Wzmocnieniu tego obszaru ma służyć jeden z konkursów w ramach KPO, który niedawno rozstrzygnęła Agencja Badań Medycznych. 112 mln zł trafi na wsparcie 22 projektów z obszaru innowacyjnych technologii biomedycznych. Jeden z nich dotyczy opracowania leków generycznych stosowanych w leczeniu POChP i astmy.
Robotyka i SI
Unia Europejska spóźniona w wyścigu AI. Eksperci apelują o szybsze inwestycje i zaprzestanie regulacji

– Decyzja o zainwestowaniu 200 mld euro w sztuczną inteligencję została podjęta zbyt późno – ocenia dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema. Jak podkreśla, Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Chinami w zakresie innowacji. Kluczowe znaczenie ma teraz tempo i sposób dystrybucji środków – jeśli zostaną przekazane zbyt późno, efekty inwestycji mogą się stać nieaktualne w dynamicznie rozwijającym się świecie AI. Kolejne postulaty dotyczą zaprzestania regulacji i skupienia się na technologicznych niszach, w których jesteśmy liderami.
Sport
Rusza nowy sezon rowerów publicznych. Na ten element zrównoważonej mobilności stawia coraz więcej polskich miast [DEPESZA]

1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service. – Miasta konsekwentnie rozwijają infrastrukturę rowerową, dostrzegając jej kluczową rolę w budowaniu zrównoważonego transportu – ocenia Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.