Komunikaty PR

SIXT Business League

2021-05-04  |  13:30
Kontakt
Piotr Krynicki
Okaeri Consulting

ul. Łowicka 58/3
02-531 Warszawa
piotr.krynicki|okpr.pl| |piotr.krynicki|okpr.pl
+48 605 284 502
okpr.pl
Do pobrania IP ( 0.69 MB )

Świat biznesu, organizacji pożytku publicznego oraz sportu jednoczą się w ramach pierwszej w historii Polski inicjatywy, która wykorzystuje e-kolarstwo do tworzenia… Realnej zmiany gospodarczej i społecznej. Już 15 maja rozegrany zostanie pierwszy rajd SIXT Business League w ramach kolarskiego cyklu SIXT Puchar Mazowsza.

Pandemia postawiła biznes, organizacje sektora pozarządowego oraz sportu przed wspólnym wyzwaniem: jak dalej skutecznie realizować swoją misję i cele w świecie, w którym jedyną stałą jest zmienność. Firma SIXT Rent a Car Polska, polski oddział globalnej marki dostarczającej rozwiązaniana rzecz mobilności, oferującej wynajem krótko-i długoterminowy pojazdów w ponad 142 krajach na całym świecie, wspólnie z partnerami stworzyła zupełnie nowy rodzaj forum do tworzenia innowacyjnych rozwiązań.

Łączy ich droga

Choć umiejętne stawianie celów to sztuka, najważniejsza jest ścieżka do ich osiągnięcia. SIXT Polska objął rolę partnera strategicznego Warszawskiego Klubu Kolarskiego (WKK), organizatora Pucharu Mazowsza w klasie MTB – rowerów górskich. To sport, który z roku na rok zdobywa coraz szersze grono oddanych entuzjastów, dla których leśna ścieżka jest drogą do lepszego samopoczucia, pokonywania swoich ograniczeń i spełniania marzeń  – co jest jedną z wartości kluczowych dla marki SIXT Polska. Projekt jest kontynuacją dotychczasowego zaangażowania marki w sport, która, jako partner ds. mobilności, w przeszłości zaangażowana była także we współpracę z Polskim Związkiem Narciarskim, Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Figurowego, zespołem kolarskim CCC Team – stowarzyszonym przy UCI WorldTeams czy maratonem na rzecz zdrowia – czy Blood Brothers Run.

Z naszej inicjatywy, razem z WKK stworzyliśmy format, równoległy do cyklu pucharowego, dedykowany przedstawicielom biznesu, a w szczególności managerom najwyższego szczebla. – opowiada Łukasz Żurek, prezes SIXT Polska – Ostatnie kilkanaście miesięcy nałożyło na nas, managerów presję odpowiedzialności za pracowników, a jednocześnie odebrało możliwość skorzystania z aktywności fizycznej jako wentylu dla tych trosk. SIXT Business League tę możliwość przywraca, a jednocześnie oferuje coś jeszcze: możliwość networkingu, dzielenia się doświadczeniami i mądrego pomagania. Przygotowaliśmy platformę do wymiany myśli wokół sportu, która łączy różne punkty widzenia.

Wspólnie z partnerem ligi, marką Mercedes-Benz, liderem elektromobilności w Polsce, wśród zawodników i publiczności będą promowane także zagadnienia związane z nisko i bezemisyjnym przemieszczaniem się  oraz zastosowaniem alternatywnych napędów w pojazdach. Z tego powodu zawodnicy SIXT Business League będą wykorzystywali wyłącznie elektryczne rowery górskie (e-MTB).

Elektromobilność to kluczowy kierunek rozwoju dla motoryzacji i jesteśmy dumni, że jesteśmy jednym z liderów tej pozytywnej transformacji. – mówi Marcin Kwoka, Head of Sales & Managing Director, Mercedes-Benz Polska – Widzimy jednak, że wokół elektromobilności krąży wciąż wiele mitów, dlatego na obecnym etapie jej rozwoju konieczna jest edukacja. W SIXT Polska znaleźliśmy partnera, który pomoże nam w realizacji tych celów, poprzez oswojenie obecności napędu elektrycznego w życiu codziennym. Nieprzypadkowo zawodnicy pojadą na rowerach e-MTB, które, pozwalają użytkownikowi dojechać do celu szybko i efektywnie energetycznie, dostarczając jednocześnie o wiele intensywniejszego doświadczenia drogi. Podczas wyścigów w ramach ligi biznesowe możliwe będzie zapoznanie się z najnowszymi elektrykami Mercedesa-  modeli EQA oraz EQC.

 

I chęć pomagania

SIXT Business League wyróżnia wyjątkowy format współpracy z Fundacją Szczęśliwej Drogi, organizacją, która od lat pomaga wychowankom polskich domów dziecka i rodzin zastępczych w trudnym dla nich momencie usamodzielniania się po osiągnięciu 18 roku życia.

Za każdy kilometr przejechany przez zawodników Ligi – podczas całego cyklu 5 wyścigów – SIXT Polska przekaże złotówkę na rzecz realizacji celów statutowych Fundacji. Jest to jednak tylko element szerszego projektu wsparcia dla młodzieży.

Większość z nas wyniosła to, kim dzisiaj jesteśmy – jako osoby, pracownicy, przedsiębiorcy – z domu, obserwując zachowania wewnątrz rodziny. Niestety, dobre warunki i wzorce to przywilej, którym nie wszyscy mogą się cieszyć. – mówi Kamilla Gibas, prezes Fundacji Szczęśliwej Drogi – Dlatego częścią misji Fundacji jest zaprezentowanie naszym wychowankom, jak wiele jest możliwości dla osiągnięcia spełnienia zawodowego, będącego jednym z kluczy do niezależności. Razem z SIXT Polska i SIXT Business League budujemy nowe rozwiązania, które umożliwią naszym podopiecznym poznanie świata pracy, pracodawców. Naszym celem jest, by młodzi, zdolni ludzie, odnaleźli swoją własną drogę do przyszłości i realizacji swoich marzeń. 

W porozumieniu z zespołem Wychowawców Fundacji, przygotowany zostanie cykl wizyt studyjnych dla podopiecznych organizacji. SIXT Polska, jako organizator, zobligował się do przyjęcia młodych dorosłych w swoich placówkach, będzie również zachęcał wszystkie firmy reprezentowane w SIXT Business League do stworzenia analogicznych programów, w ramach ich własnej działalności. Tworzenie możliwości tego rodzaju to przede wszystkim inwestycja w potencjał młodzieży, która dzięki edukacji i własnej pracy, uzyskuje samodzielność w kierowaniu własnym losem.

SIXT Business League

Każdy zawodnik oficjalnie zarejestrowany przy SIXT Business League otrzyma pakiet startowy. Składają się na niego m.in. elektryczny rower e-MTB – nieodpłatnie użyczany na cały tegoroczny sezon kolarski czy personalna opieka trenera kolarstwa z Warszawskiego Klubu Kolarskiego. Ponadto, Klub będzie czuwał nad przebiegiem zawodów, po raz pierwszy w Polsce rozgrywanych na e-rowerach, by odbyły się one zgodnie z zasadami Polskiego Związku Kolarskiego. W ramach Ligi zostanie rozegranych łącznie 5 wyścigów na terenie Mazowsza, jako część cyklu SIXT Puchar Mazowsza.

Pierwsze wydarzenie planowane jest już na 15 maja 2021 roku w Warszawie - Wesoła.

Zapraszamy do wspólnej drogi, dołączenia zawodników na trasie przejazdu i śledzenia najnowszych informacji na www.sixtbusinessleague.pl.

 

O SIXT Business League

SIXT Business League to inicjatywa wyjątkowa, która łączy świat biznesu, sportu oraz sektora pozarządowego. Wspólnie będą dyskutowali nad nowymi ścieżkami dla bardziej zrównoważonego rozwoju, a przede wszystkim – jak mądrze wesprzeć najbardziej narażonych na skutki pandemii, czyli dzieci i młodzież. To właśnie tę grupę koronawirus pozbawił dostępu do szans rozwoju osobistego i zawodowego, które poprzednie pokolenia brały za oczywiste.

W ramach cyklu wyścigów, po raz pierwszy w Polsce rozgrywanych z wykorzystaniem elektrycznych rowerów górskich e-MTB, przedstawiciele biznesu będą walczyli ze sobą na… Pomoc wyrażoną w kilometrach.
Za każde 1000 metrów przejechanych przez zawodników na przestrzeni serii 5 wyścigów, organizatorzy zawodów – firma SIXT Rent a Car Polska– przekażą 1 PLN na rzecz realizacji celów statutowych Fundacji Szczęśliwej Drogi. To organizacja od lat wspierająca wychowanków Domów Dziecka w krytycznym momencie osiągania pełnoletniości i usamodzielniania się.

Równolegle, we współpracy z partnerami SIXT Business League - Mercedes Benz Polska, Fundacją Szczęśliwej Drogi oraz Warszawskim Klubem Kolarskim - podejmowane będą działania na rzecz promocji i edukacji na rzecz rozwoju przyjaznej środowisku mobilności, opartej na alternatywnych źródłach energii.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Połączenie żeglarstwa i biznesu? W Gdańsku to możliwe Biuro prasowe
2021-05-11 | 14:20

Połączenie żeglarstwa i biznesu? W Gdańsku to możliwe

Zdjęcia: https://1drv.ms/u/s!Ak6vnk2kpo84iclqJrDI2OYHjqvbMQ?e=7YkUmH Gdańsk nierozłącznie kojarzy się z morzem, a jego doskonałe warunki i wciąż rozwijająca się infrastruktura
Sport FeelGood! Nowa odsłona programu lojalnościowego GO Sport
2021-05-10 | 16:46

FeelGood! Nowa odsłona programu lojalnościowego GO Sport

FeelGood! to program lojalnościowy, który nagradza klientów GO Sport oraz docenia ich aktywność fizyczną. Każde zakupy w sklepach sieci sportowej, a także każdy kilometr i
Sport Z alpejskich szczytów do Polski: marka Northland dostępna w GO Sport
2021-05-07 | 17:47

Z alpejskich szczytów do Polski: marka Northland dostępna w GO Sport

Założycielem Northland jest Gerwalt Pichler – pasjonat ekstremalnego alpinizmu oraz zdobywca najdzikszych oraz najtrudniejszych szczytów. W wieku 40 lat porzucił on ówczesne

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Polacy chętniej sięgają po tańsze smartfony. Coraz częściej oferują one najnowsze technologie dostępne dotąd w najdroższych modelach czołowych producentów [DEPESZA]

W 2020 roku w Polsce sprzedano ponad 8,5 mln smartfonów. To spadek o ok. 8,5 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Jeszcze bardziej spadła jednak łączna wartość wszystkich sprzedanych smartfonów, co oznacza, że Polacy sięgają po coraz tańsze urządzenia. To efekt między innymi tzw. demokratyzacji rynku, dzięki której modele wyposażone w najnowsze technologie można kupić w coraz przystępniejszej cenie. Średnia wartość zakupionego smartfona wyniosła w 2020 roku około 1056 zł, podczas gdy najdroższe, flagowe modele potrafią kosztować po kilka tysięcy złotych. Tymczasem tańsze smartfony także wyposażone są w najnowsze technologie, takie jak 5G, superszybkie ładowanie czy ekran Super AMOLED.

Sport

Druga połowa maja to czas odmrażania sportu. Branża apeluje o zwiększenie limitu uczestników masowych imprez na świeżym powietrzu

Pandemia przewróciła świat sportu do góry nogami. O ile sport na poziomie zawodowym funkcjonuje w reżimie sanitarnym, o tyle amatorski w dużym stopniu zanikł. Przyczyniły się do tego m.in. zamknięte od miesięcy siłownie i kluby fitness oraz prawie 15-miesięczny zakaz organizacji imprez masowych na świeżym powietrzu. – W sensie zdrowotnym to może być bomba z opóźnionym zapłonem – mówi Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska. Od 15 maja, zgodnie z wytycznymi rządowymi, kibice mogą wrócić na trybuny, a w imprezach poza obiektami sportowymi będzie mogło uczestniczyć do 150 osób. Branża jednak apeluje o szybsze zwiększanie tego limitu.

Konsument

UE planuje kolejne regulacje w walce z marnowaniem żywności. Dziś do śmieci trafia 80 mln ton rocznie, z czego 10 proc. z powodu upływu terminów na opakowaniu

Unia Europejska chce skuteczniej walczyć z marnotrawstwem żywności. Zgodnie z unijnym prawem od końca marca 2021 roku w obrocie niekomercyjnym mogą się znaleźć produkty po upływie daty minimalnej trwałości podanej na opakowaniu. Kolejne planowane kroki w tej walce dotyczą również rozszerzenia listy produktów zwolnionych z obowiązku podawania daty minimalnej trwałości lub nawet zupełnej rezygnacji z jej podawania i pozostania tylko przy terminie przydatności do spożycia, czyli przy sformułowaniu „należy spożyć do”. W całej UE marnuje się co roku ok. 80 mln ton jedzenia. Aż 10 proc. tej puli marnowanej żywności wiąże się właśnie z oznaczeniem terminów, nie zawsze jednak słusznie odczytywanych przez konsumentów.

Farmacja

WHO zmienia klasyfikację indyjskiej mutacji koronawirusa. Na razie nie ma jednak ryzyka, że wywoła ona kolejną falę pandemii

Indyjska odmiana koronawirusa została przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) zakwalifikowana jako „niepokojący wariant”. Do tej pory była uznawana za budzącą „szczególne zainteresowanie”. W badaniach stwierdzono, że wariant, znany jako B.1.617, rozprzestrzenia się łatwiej niż pierwotny wirus, ale potrzebne są dalsze obserwacje. – Nie ma jednak sygnałów, że stanowi on większe zagrożenie niż mutacje, z którymi mieliśmy dotychczas do czynienia – mówi prof. Marcin Czech z Instytutu Matki i Dziecka. Groźbę wybuchu kolejnej fali pandemii odsuwa jednak przede wszystkim postępujący proces szczepień, bo zdaniem ekspertów wszystko wskazuje na to, że stosowane do tej pory szczepionki działają również na wariant indyjski.