Komunikaty PR

Za kulisami - CEVA Logistics dla logistyki Igrzysk Paryż 2024

2024-05-31  |  12:00
Biuro prasowe

Już 26 lipca w Paryżu rozpocznie się ceremonia otwarcia jednej z największych imprez sportowych na świecie  – Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024. O przygotowaniach do obsługi logistycznej i wyzwaniach w organizacji pierwszych transportów mówi CEVA Logistics, która razem z Grupą CMA CGM, jest Oficjalnym Partnerem Logistycznym tego wydarzenia i Partnerem Technicznym Sztafety z Pochodnią.    

W magazynach – bezpieczne środowisko pracy

Za zapewnienie sprawnej obsługi logistycznej i transportowej Igrzysk Paryż 2024 odpowiada doświadczony zespół 180 000 pracowników na całym świecie. Dodatkowo CEVA, specjalnie na potrzeby tej operacji, zatrudniła i przeszkoliła 700 osób. Dla firmy kluczowe znaczenie ma  zapewnienie pracownikom komfortowego i bezpiecznego środowiska pracy. Działania i procedury wdrożone w jednym z magazynów dedykowanych obsłudze logistycznej Igrzysk przedstawił Jérémy Jaen, koordynator ds. Jakości, Zdrowia, Bezpieczeństwa i Środowiska (QHSE), CEVA Logistics.

„Moje rolą jest sprawdzenie, czy nasi pracownicy pracują w bezpiecznych warunkach. Regularnie odwiedzam magazyny, tak aby zapewnić płynność i bezpieczeństwo operacji. Muszę być uważny i zadawać pracownikom odpowiednie pytania, a czasami wdrażać też plany działań, mających na celu poprawę warunków pracy” wyjaśnia Jeremy Jaen.

Każde miejsce pracy wiąże się z ryzykiem. Dlatego dla Jaena ważne było to, aby dokładnie zapoznać się z analizą ryzyka, zawartą w dokumencie oceny ryzyka zawodowego, a także już wdrożonymi środkami zapobiegawczymi, tj. obowiązkowe środki ochrony osobistej czy wyznaczone kierunki ruchu itp. W magazynie zorganizowane zostały spotkania i odprawy dotyczące bezpieczeństwa oraz kontrole sprzętu. Prowadzone są także różne inicjatywy promujące bezpieczeństwo i zwiększające świadomość pracowników, w tym szkolenia, audyty i kampanie edukacyjne.

„Najważniejsza jest komunikacja z pracownikami. Otwarty dialog i promowanie kultury, w której zachęca się do zgłaszania incydentów i obaw, pomagają utrzymać wysoki poziom bezpieczeństwa. Dążę to tego, aby moi współpracownicy mieli poczucie odpowiedzialności i brali aktywny udział w tworzeniu bezpiecznego miejsca pracy” podkreśla Jeremy Jaen.

Zawsze krok naprzód - na trasie Sztafety z Pochodnią Olimpijską

Zadaniem CEVA Logistics i CMA CGM, jako partnera technicznego Sztafety z Pochodnią Paryż 2024, jest organizacja dostaw potrzebnych materiałów, w tym m.in. butli gazowych, butanu, propanu, parafiny, latarni, pochodni, palników i odzieży dla uczestników sztafety, do kilku wybranych miejsc na trasie.

Dla zespołu CEVA pierwszy etap Sztafety rozpoczął się już 17 marca od transportu materiałów z magazynu w Reims we Francji do Grecji, jeszcze przed ceremonią zapalenia znicza olimpijskiego. Teraz zespół CEVA Ocean Freight odpowiada za organizację dostaw na uroczystości odbywające się na francuskich terytoriach zamorskich, czyli Reunion, Gujanie Francuskiej, Tahiti, Martynice i Gwadelupie. Wszystkie transporty realizowane są z odpowiednim wyprzedzeniem, co wymaga zaangażowania nie tylko specjalistów od planowania dostaw, ale też zgodności z przepisami regulującymi transport towarów niebezpiecznych, operacji magazynowych, frachtu morskiego i odpraw celnych.

Największym wyzwaniem jest transport towarów klasyfikowanych jako "materiały niebezpieczne" lub potencjalnie niebezpieczne, czyli propanu, parafiny, butanu i gazu. Zespoły CEVA współpracują z portami załadunku i docelowymi, tak aby zapewnić zgodność z procedurami obsługi i przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa, na różnych trasach. Dodatkowo, mimo, że ładunki mogą być przetransportowane w standardowym kontenerze 40-stopowym, ze względów bezpieczeństwa, są rozdzielane i umieszczane w dwóch kontenerach 20-stopowych. Po zakończeniu każdej uroczystości, ponieważ większość towarów jest przekazywana jako darowizna, do Francji wraca tylko jeden kontener. Takie rozwiązanie nie tylko zwiększa bezpieczeństwo ładunków i efektywność organizacji transportu, ale także redukuje ślad węglowy przesyłek.

Logistyka Igrzysk Paryż 2024 - w liczbach

W ramach obsługi Igrzysk Paryż 2024 zespoły CEVA i CMA CGM zapewniają szeroki zakres usług logistycznych, w tym frachtowe - międzynarodowy przewóz towarów, odprawy celne, magazynowanie, logistykę end-to-end w obiektach olimpijskich, transporty specjalne i integrację systemów informatycznych. Na olimpiadę przetransportowanych ma być ponad 900 tys. sztuk sprzętu sportowego (m.in. trampolin, tyczek, broni palnej, łodzi i desek surfingowych), ponad 250 kontenerów z trybunami i mobilnymi siedziskami, 1,3 mln sztuk mebli, wyposażenia, sprzętu i materiałów promocyjnych a także 17 tys. łóżek dla sportowców i ich ekip zakwaterowanych w wiosce olimpijskiej. CEVA Logistics odpowiada za magazynowanie, montaż i transport blisko 650 pojazdów mobilnych i 2745 pojazdów elektrycznych, którymi ekipy będą poruszać się po obiektach olimpijskich. Zarządza też logistyką end-to-end największej na świecie sieci audiowizualnej, dzięki której zmagania sportowców są transmitowane na całym świecie. Łącznie to ponad 170 tys. palet i 7 tys. przewozów, z wykorzystaniem floty ponad 300 pojazdów, od samochodów dostawczych po ciężarowe. Co najmniej 50 proc. dostaw między magazynami a miejscami, w których odbędą się zawody, ma być realizowana przez przy użyciu pojazdów niskoemisyjnych napędzanych biopaliwami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Jedyny w swoim rodzaju interaktywny wyścig rowerowy przed warszawską Promenadą Biuro prasowe
2024-07-01 | 11:00

Jedyny w swoim rodzaju interaktywny wyścig rowerowy przed warszawską Promenadą

G City – właściciel Promenady, przygotował nową atrakcję dla klientów i okolicznych mieszkańców praskiego centrum handlowego. Jest to interaktywna platforma Promenada
Sport VAHINÉ FIERRO POWOŁANA NA AMBASADORKĘ ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU PANASONIC
2024-06-21 | 13:00

VAHINÉ FIERRO POWOŁANA NA AMBASADORKĘ ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU PANASONIC

Francuska surferka Vahiné Fierro, zadebiutuje na Igrzyskach Olimpijskich w 2024 roku i będzie współpracować z Panasonic, aby zwrócić uwagę na konieczność zwiększenia
Sport www.challenge-poland.com
2024-06-14 | 01:00

www.challenge-poland.com

Już po raz czwarty Gdańsk będzie areną jednych z najatrakcyjniejszych zawodów triathlonowych w Europie – LOTTO Challenge Gdańsk powered by PGE. Podczas konferencji prasowej w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry

W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie.  – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.