Za kulisami - CEVA Logistics dla logistyki Igrzysk Paryż 2024
Już 26 lipca w Paryżu rozpocznie się ceremonia otwarcia jednej z największych imprez sportowych na świecie – Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024. O przygotowaniach do obsługi logistycznej i wyzwaniach w organizacji pierwszych transportów mówi CEVA Logistics, która razem z Grupą CMA CGM, jest Oficjalnym Partnerem Logistycznym tego wydarzenia i Partnerem Technicznym Sztafety z Pochodnią.
W magazynach – bezpieczne środowisko pracy
Za zapewnienie sprawnej obsługi logistycznej i transportowej Igrzysk Paryż 2024 odpowiada doświadczony zespół 180 000 pracowników na całym świecie. Dodatkowo CEVA, specjalnie na potrzeby tej operacji, zatrudniła i przeszkoliła 700 osób. Dla firmy kluczowe znaczenie ma zapewnienie pracownikom komfortowego i bezpiecznego środowiska pracy. Działania i procedury wdrożone w jednym z magazynów dedykowanych obsłudze logistycznej Igrzysk przedstawił Jérémy Jaen, koordynator ds. Jakości, Zdrowia, Bezpieczeństwa i Środowiska (QHSE), CEVA Logistics.
„Moje rolą jest sprawdzenie, czy nasi pracownicy pracują w bezpiecznych warunkach. Regularnie odwiedzam magazyny, tak aby zapewnić płynność i bezpieczeństwo operacji. Muszę być uważny i zadawać pracownikom odpowiednie pytania, a czasami wdrażać też plany działań, mających na celu poprawę warunków pracy” wyjaśnia Jeremy Jaen.
Każde miejsce pracy wiąże się z ryzykiem. Dlatego dla Jaena ważne było to, aby dokładnie zapoznać się z analizą ryzyka, zawartą w dokumencie oceny ryzyka zawodowego, a także już wdrożonymi środkami zapobiegawczymi, tj. obowiązkowe środki ochrony osobistej czy wyznaczone kierunki ruchu itp. W magazynie zorganizowane zostały spotkania i odprawy dotyczące bezpieczeństwa oraz kontrole sprzętu. Prowadzone są także różne inicjatywy promujące bezpieczeństwo i zwiększające świadomość pracowników, w tym szkolenia, audyty i kampanie edukacyjne.
„Najważniejsza jest komunikacja z pracownikami. Otwarty dialog i promowanie kultury, w której zachęca się do zgłaszania incydentów i obaw, pomagają utrzymać wysoki poziom bezpieczeństwa. Dążę to tego, aby moi współpracownicy mieli poczucie odpowiedzialności i brali aktywny udział w tworzeniu bezpiecznego miejsca pracy” podkreśla Jeremy Jaen.
Zawsze krok naprzód - na trasie Sztafety z Pochodnią Olimpijską
Zadaniem CEVA Logistics i CMA CGM, jako partnera technicznego Sztafety z Pochodnią Paryż 2024, jest organizacja dostaw potrzebnych materiałów, w tym m.in. butli gazowych, butanu, propanu, parafiny, latarni, pochodni, palników i odzieży dla uczestników sztafety, do kilku wybranych miejsc na trasie.
Dla zespołu CEVA pierwszy etap Sztafety rozpoczął się już 17 marca od transportu materiałów z magazynu w Reims we Francji do Grecji, jeszcze przed ceremonią zapalenia znicza olimpijskiego. Teraz zespół CEVA Ocean Freight odpowiada za organizację dostaw na uroczystości odbywające się na francuskich terytoriach zamorskich, czyli Reunion, Gujanie Francuskiej, Tahiti, Martynice i Gwadelupie. Wszystkie transporty realizowane są z odpowiednim wyprzedzeniem, co wymaga zaangażowania nie tylko specjalistów od planowania dostaw, ale też zgodności z przepisami regulującymi transport towarów niebezpiecznych, operacji magazynowych, frachtu morskiego i odpraw celnych.
Największym wyzwaniem jest transport towarów klasyfikowanych jako "materiały niebezpieczne" lub potencjalnie niebezpieczne, czyli propanu, parafiny, butanu i gazu. Zespoły CEVA współpracują z portami załadunku i docelowymi, tak aby zapewnić zgodność z procedurami obsługi i przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa, na różnych trasach. Dodatkowo, mimo, że ładunki mogą być przetransportowane w standardowym kontenerze 40-stopowym, ze względów bezpieczeństwa, są rozdzielane i umieszczane w dwóch kontenerach 20-stopowych. Po zakończeniu każdej uroczystości, ponieważ większość towarów jest przekazywana jako darowizna, do Francji wraca tylko jeden kontener. Takie rozwiązanie nie tylko zwiększa bezpieczeństwo ładunków i efektywność organizacji transportu, ale także redukuje ślad węglowy przesyłek.
Logistyka Igrzysk Paryż 2024 - w liczbach
W ramach obsługi Igrzysk Paryż 2024 zespoły CEVA i CMA CGM zapewniają szeroki zakres usług logistycznych, w tym frachtowe - międzynarodowy przewóz towarów, odprawy celne, magazynowanie, logistykę end-to-end w obiektach olimpijskich, transporty specjalne i integrację systemów informatycznych. Na olimpiadę przetransportowanych ma być ponad 900 tys. sztuk sprzętu sportowego (m.in. trampolin, tyczek, broni palnej, łodzi i desek surfingowych), ponad 250 kontenerów z trybunami i mobilnymi siedziskami, 1,3 mln sztuk mebli, wyposażenia, sprzętu i materiałów promocyjnych a także 17 tys. łóżek dla sportowców i ich ekip zakwaterowanych w wiosce olimpijskiej. CEVA Logistics odpowiada za magazynowanie, montaż i transport blisko 650 pojazdów mobilnych i 2745 pojazdów elektrycznych, którymi ekipy będą poruszać się po obiektach olimpijskich. Zarządza też logistyką end-to-end największej na świecie sieci audiowizualnej, dzięki której zmagania sportowców są transmitowane na całym świecie. Łącznie to ponad 170 tys. palet i 7 tys. przewozów, z wykorzystaniem floty ponad 300 pojazdów, od samochodów dostawczych po ciężarowe. Co najmniej 50 proc. dostaw między magazynami a miejscami, w których odbędą się zawody, ma być realizowana przez przy użyciu pojazdów niskoemisyjnych napędzanych biopaliwami.
Zielona Infrastruktura Sportowa Przyszłości – nie moda tylko konieczność!
Waterdrop® oficjalnym partnerem Australian Open
46 proc. badanych pijących min. 10 szklanek wody dziennie jest szczęśliwa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.