Za kulisami - CEVA Logistics dla logistyki Igrzysk Paryż 2024
Już 26 lipca w Paryżu rozpocznie się ceremonia otwarcia jednej z największych imprez sportowych na świecie – Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024. O przygotowaniach do obsługi logistycznej i wyzwaniach w organizacji pierwszych transportów mówi CEVA Logistics, która razem z Grupą CMA CGM, jest Oficjalnym Partnerem Logistycznym tego wydarzenia i Partnerem Technicznym Sztafety z Pochodnią.
W magazynach – bezpieczne środowisko pracy
Za zapewnienie sprawnej obsługi logistycznej i transportowej Igrzysk Paryż 2024 odpowiada doświadczony zespół 180 000 pracowników na całym świecie. Dodatkowo CEVA, specjalnie na potrzeby tej operacji, zatrudniła i przeszkoliła 700 osób. Dla firmy kluczowe znaczenie ma zapewnienie pracownikom komfortowego i bezpiecznego środowiska pracy. Działania i procedury wdrożone w jednym z magazynów dedykowanych obsłudze logistycznej Igrzysk przedstawił Jérémy Jaen, koordynator ds. Jakości, Zdrowia, Bezpieczeństwa i Środowiska (QHSE), CEVA Logistics.
„Moje rolą jest sprawdzenie, czy nasi pracownicy pracują w bezpiecznych warunkach. Regularnie odwiedzam magazyny, tak aby zapewnić płynność i bezpieczeństwo operacji. Muszę być uważny i zadawać pracownikom odpowiednie pytania, a czasami wdrażać też plany działań, mających na celu poprawę warunków pracy” wyjaśnia Jeremy Jaen.
Każde miejsce pracy wiąże się z ryzykiem. Dlatego dla Jaena ważne było to, aby dokładnie zapoznać się z analizą ryzyka, zawartą w dokumencie oceny ryzyka zawodowego, a także już wdrożonymi środkami zapobiegawczymi, tj. obowiązkowe środki ochrony osobistej czy wyznaczone kierunki ruchu itp. W magazynie zorganizowane zostały spotkania i odprawy dotyczące bezpieczeństwa oraz kontrole sprzętu. Prowadzone są także różne inicjatywy promujące bezpieczeństwo i zwiększające świadomość pracowników, w tym szkolenia, audyty i kampanie edukacyjne.
„Najważniejsza jest komunikacja z pracownikami. Otwarty dialog i promowanie kultury, w której zachęca się do zgłaszania incydentów i obaw, pomagają utrzymać wysoki poziom bezpieczeństwa. Dążę to tego, aby moi współpracownicy mieli poczucie odpowiedzialności i brali aktywny udział w tworzeniu bezpiecznego miejsca pracy” podkreśla Jeremy Jaen.
Zawsze krok naprzód - na trasie Sztafety z Pochodnią Olimpijską
Zadaniem CEVA Logistics i CMA CGM, jako partnera technicznego Sztafety z Pochodnią Paryż 2024, jest organizacja dostaw potrzebnych materiałów, w tym m.in. butli gazowych, butanu, propanu, parafiny, latarni, pochodni, palników i odzieży dla uczestników sztafety, do kilku wybranych miejsc na trasie.
Dla zespołu CEVA pierwszy etap Sztafety rozpoczął się już 17 marca od transportu materiałów z magazynu w Reims we Francji do Grecji, jeszcze przed ceremonią zapalenia znicza olimpijskiego. Teraz zespół CEVA Ocean Freight odpowiada za organizację dostaw na uroczystości odbywające się na francuskich terytoriach zamorskich, czyli Reunion, Gujanie Francuskiej, Tahiti, Martynice i Gwadelupie. Wszystkie transporty realizowane są z odpowiednim wyprzedzeniem, co wymaga zaangażowania nie tylko specjalistów od planowania dostaw, ale też zgodności z przepisami regulującymi transport towarów niebezpiecznych, operacji magazynowych, frachtu morskiego i odpraw celnych.
Największym wyzwaniem jest transport towarów klasyfikowanych jako "materiały niebezpieczne" lub potencjalnie niebezpieczne, czyli propanu, parafiny, butanu i gazu. Zespoły CEVA współpracują z portami załadunku i docelowymi, tak aby zapewnić zgodność z procedurami obsługi i przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa, na różnych trasach. Dodatkowo, mimo, że ładunki mogą być przetransportowane w standardowym kontenerze 40-stopowym, ze względów bezpieczeństwa, są rozdzielane i umieszczane w dwóch kontenerach 20-stopowych. Po zakończeniu każdej uroczystości, ponieważ większość towarów jest przekazywana jako darowizna, do Francji wraca tylko jeden kontener. Takie rozwiązanie nie tylko zwiększa bezpieczeństwo ładunków i efektywność organizacji transportu, ale także redukuje ślad węglowy przesyłek.
Logistyka Igrzysk Paryż 2024 - w liczbach
W ramach obsługi Igrzysk Paryż 2024 zespoły CEVA i CMA CGM zapewniają szeroki zakres usług logistycznych, w tym frachtowe - międzynarodowy przewóz towarów, odprawy celne, magazynowanie, logistykę end-to-end w obiektach olimpijskich, transporty specjalne i integrację systemów informatycznych. Na olimpiadę przetransportowanych ma być ponad 900 tys. sztuk sprzętu sportowego (m.in. trampolin, tyczek, broni palnej, łodzi i desek surfingowych), ponad 250 kontenerów z trybunami i mobilnymi siedziskami, 1,3 mln sztuk mebli, wyposażenia, sprzętu i materiałów promocyjnych a także 17 tys. łóżek dla sportowców i ich ekip zakwaterowanych w wiosce olimpijskiej. CEVA Logistics odpowiada za magazynowanie, montaż i transport blisko 650 pojazdów mobilnych i 2745 pojazdów elektrycznych, którymi ekipy będą poruszać się po obiektach olimpijskich. Zarządza też logistyką end-to-end największej na świecie sieci audiowizualnej, dzięki której zmagania sportowców są transmitowane na całym świecie. Łącznie to ponad 170 tys. palet i 7 tys. przewozów, z wykorzystaniem floty ponad 300 pojazdów, od samochodów dostawczych po ciężarowe. Co najmniej 50 proc. dostaw między magazynami a miejscami, w których odbędą się zawody, ma być realizowana przez przy użyciu pojazdów niskoemisyjnych napędzanych biopaliwami.

Doskonale warunki na narty w Szczyrku. Narciarze tłumnie odwiedzają Beskid Sport Arenę!

Znamy datę Rosa Challenge Tour 2025

Zielona Infrastruktura Sportowa Przyszłości – nie moda tylko konieczność!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.