Zakończył się cykl wyścigów VeloBank Via Dolny Śląsk
Na Dolnym Śląsku po siedmiu miesiącach zakończył się największy cykl amatorskich wyścigów kolarskich Via Dolny Śląsk, których głównym i tytularnym sponsorem był VeloBank. Bilans wydarzenia jest imponujący – 1500 amatorów kolarstwa ścigało się w aż 10 wyścigach. W sumie pokonali 200 500 kilometrów. VeloBank partnerstwo nad wyścigami kolarskimi traktuje jako element realizacji swojej strategii wspierania zasad fair play i bycia blisko wartości ważnych dla klientów.
Ostatnia runda wyścigów kolarskich VeloBank Via Dolny Śląsk zakończyła się 8 października br. dokładnie tam, gdzie w kwietniu br. rozpoczęła się rywalizacja – w Sobótce, u podnóża Ślęży. Tym samym domknięto ostatni etap zmagań kolarskich w sezonie. Runda Spadających Liści dostarczyła emocji aż do samej mety, a całość rozgrywała się w malowniczym otoczeniu, podkreślonym piękną złotą polską jesienią.
W Sobótce rywalizowało blisko 500 zawodników i zawodniczek, walczących o ostatnie punkty do klasyfikacji generalnej. Tradycyjnie rywalizacja przebiegała na dwóch dystansach: FUN (48 km) i PRO (87 km).
– To była niezwykła przyjemność przyglądać się zdrowej rywalizacji w prawdziwej rodzinnej atmosferze. Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom Via Dolny Śląsk, którzy razem osiągnęli wynik ponad 200 tys. przejechanych kilometrów. To tak jakby 13 razy pokonać odległość z Warszawy do Sydney. W naszym banku takie niestandardowe dystanse nie są nam obce. W pięć tygodni zrealizowaliśmy rebranding, w dziewięć miesięcy osiągnęliśmy roczne cele biznesowe, jednocześnie rozwijaliśmy nasze inicjatywy z obszaru ESG. Napędzeni pozytywną energią dolnośląskich wyścigów już teraz planujemy kolejne kolarskie wyzwania na 2024 rok – mówi Katarzyna Meissner, dyrektor zarządzająca Obszarem Komunikacji i Marketingu w VeloBanku.
Na koniec zmagań, odbyło się uroczyste wręczenie nagród dla zwycięzców w blisko 40 kategoriach. VeloBank HBA Team zajął 3. miejsce w klasyfikacji drużynowej na dystansie PRO. Również indywidualnie reprezentanci drużyny VeloBanku osiągnęli imponujące rezultaty. Na dystansie FUN Mariola Posmyk zajęła 1. miejsce w kategorii K40. Natomiast na dystansie PRO wyróżnione zostały aż trzy osoby: Małgorzata Zimnicka zdobyła 2. miejsce w kategorii K40, Mariusz Ciborek okazał się bezkonkurencyjny w kategorii M40, a Piotr Pawłowski zajął 2. miejsce w kategorii M55.
VeloBank Via Dolny Śląsk to najliczniej obsadzana cykliczna szosowa impreza kolarska dla amatorów w Polsce oraz symboliczne Rozpoczęcie Sezonu Kolarskiego w naszym kraju. Organizatorem wydarzenia jest Stowarzyszenie Ślęża Sobótka Bike Academy, która zajmuje się propagowaniem kolarstwa wśród dzieci klas 4-6 oraz wsparciem młodych talentów w województwie dolnośląskim.

Doskonale warunki na narty w Szczyrku. Narciarze tłumnie odwiedzają Beskid Sport Arenę!

Znamy datę Rosa Challenge Tour 2025

Zielona Infrastruktura Sportowa Przyszłości – nie moda tylko konieczność!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.