Zakończył się cykl wyścigów VeloBank Via Dolny Śląsk
Na Dolnym Śląsku po siedmiu miesiącach zakończył się największy cykl amatorskich wyścigów kolarskich Via Dolny Śląsk, których głównym i tytularnym sponsorem był VeloBank. Bilans wydarzenia jest imponujący – 1500 amatorów kolarstwa ścigało się w aż 10 wyścigach. W sumie pokonali 200 500 kilometrów. VeloBank partnerstwo nad wyścigami kolarskimi traktuje jako element realizacji swojej strategii wspierania zasad fair play i bycia blisko wartości ważnych dla klientów.
Ostatnia runda wyścigów kolarskich VeloBank Via Dolny Śląsk zakończyła się 8 października br. dokładnie tam, gdzie w kwietniu br. rozpoczęła się rywalizacja – w Sobótce, u podnóża Ślęży. Tym samym domknięto ostatni etap zmagań kolarskich w sezonie. Runda Spadających Liści dostarczyła emocji aż do samej mety, a całość rozgrywała się w malowniczym otoczeniu, podkreślonym piękną złotą polską jesienią.
W Sobótce rywalizowało blisko 500 zawodników i zawodniczek, walczących o ostatnie punkty do klasyfikacji generalnej. Tradycyjnie rywalizacja przebiegała na dwóch dystansach: FUN (48 km) i PRO (87 km).
– To była niezwykła przyjemność przyglądać się zdrowej rywalizacji w prawdziwej rodzinnej atmosferze. Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom Via Dolny Śląsk, którzy razem osiągnęli wynik ponad 200 tys. przejechanych kilometrów. To tak jakby 13 razy pokonać odległość z Warszawy do Sydney. W naszym banku takie niestandardowe dystanse nie są nam obce. W pięć tygodni zrealizowaliśmy rebranding, w dziewięć miesięcy osiągnęliśmy roczne cele biznesowe, jednocześnie rozwijaliśmy nasze inicjatywy z obszaru ESG. Napędzeni pozytywną energią dolnośląskich wyścigów już teraz planujemy kolejne kolarskie wyzwania na 2024 rok – mówi Katarzyna Meissner, dyrektor zarządzająca Obszarem Komunikacji i Marketingu w VeloBanku.
Na koniec zmagań, odbyło się uroczyste wręczenie nagród dla zwycięzców w blisko 40 kategoriach. VeloBank HBA Team zajął 3. miejsce w klasyfikacji drużynowej na dystansie PRO. Również indywidualnie reprezentanci drużyny VeloBanku osiągnęli imponujące rezultaty. Na dystansie FUN Mariola Posmyk zajęła 1. miejsce w kategorii K40. Natomiast na dystansie PRO wyróżnione zostały aż trzy osoby: Małgorzata Zimnicka zdobyła 2. miejsce w kategorii K40, Mariusz Ciborek okazał się bezkonkurencyjny w kategorii M40, a Piotr Pawłowski zajął 2. miejsce w kategorii M55.
VeloBank Via Dolny Śląsk to najliczniej obsadzana cykliczna szosowa impreza kolarska dla amatorów w Polsce oraz symboliczne Rozpoczęcie Sezonu Kolarskiego w naszym kraju. Organizatorem wydarzenia jest Stowarzyszenie Ślęża Sobótka Bike Academy, która zajmuje się propagowaniem kolarstwa wśród dzieci klas 4-6 oraz wsparciem młodych talentów w województwie dolnośląskim.

Doskonale warunki na narty w Szczyrku. Narciarze tłumnie odwiedzają Beskid Sport Arenę!

Znamy datę Rosa Challenge Tour 2025

Zielona Infrastruktura Sportowa Przyszłości – nie moda tylko konieczność!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Projekt unijnego budżetu po 2027 roku będzie przedstawiony w lipcu. Polska może odegrać istotną rolę w pracach nad nim
Polska prezydencja zbiegła się z rozpoczęciem rozmów na temat wieloletnich unijnych ram finansowych (WRF), które określą cele i priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. Projekt budżetu ma być gotowy w lipcu, a potem rozpoczną się negocjacje między instytucjami unijnymi. Polska może odegrać istotną rolę w pracach nad WRF, dlatego to od naszego kraju swoje konsultacje rozpoczęli europarlamentarzyści, którzy są współsprawozdawcami PE ds. wieloletniego budżetu Unii Europejskiej.
Prawo
Przedsiębiorcy czują się pomijani w pracach nad przepisami. Narzekają na zawrotne tempo prac legislacyjnych

W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa. To wynik o 59 proc. niższy niż rok wcześniej – wynika z „Barometru prawa” Grant Thornton. Eksperci wskazują, że nie przekłada się to jednak na jakość nowych przepisów. Tempo prac regulacyjnych przyspiesza, a konsultacje publiczne rzadko są transparentne. Przedsiębiorcy czują się pomijani w procesie konsultacji i zaskakiwani nagłymi zmianami w prawie.
Konsument
Alkohol najbardziej rozpowszechnioną substancją psychoaktywną u młodzieży. Coraz większa popularność e-papierosów

Niemal trzy czwarte uczniów w wieku 15–16 lat już sięgnęło po alkohol. Jak wynika z badania ESPAD 2024, to wciąż najbardziej wśród młodzieży rozpowszechniona substancja psychoaktywna. W ostatnich 20 latach o ponad 20 pp. spadł odsetek nastolatków palących papierosy, ale prawie 70 proc. 17–18-latków przyznaje, że sięgnęło w swoim życiu po e-papierosa. Eksperci wskazują na potrzebę nie tylko bardziej restrykcyjnego ograniczania dostępności tych produktów dla młodych ludzi, ale też o działania na rzecz edukacji zdrowotnej i kompleksowego podejścia do profilaktyki i leczenia uzależnień, bez podziału na poszczególne grupy substancji.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.