Zakończył się cykl wyścigów VeloBank Via Dolny Śląsk
Na Dolnym Śląsku po siedmiu miesiącach zakończył się największy cykl amatorskich wyścigów kolarskich Via Dolny Śląsk, których głównym i tytularnym sponsorem był VeloBank. Bilans wydarzenia jest imponujący – 1500 amatorów kolarstwa ścigało się w aż 10 wyścigach. W sumie pokonali 200 500 kilometrów. VeloBank partnerstwo nad wyścigami kolarskimi traktuje jako element realizacji swojej strategii wspierania zasad fair play i bycia blisko wartości ważnych dla klientów.
Ostatnia runda wyścigów kolarskich VeloBank Via Dolny Śląsk zakończyła się 8 października br. dokładnie tam, gdzie w kwietniu br. rozpoczęła się rywalizacja – w Sobótce, u podnóża Ślęży. Tym samym domknięto ostatni etap zmagań kolarskich w sezonie. Runda Spadających Liści dostarczyła emocji aż do samej mety, a całość rozgrywała się w malowniczym otoczeniu, podkreślonym piękną złotą polską jesienią.
W Sobótce rywalizowało blisko 500 zawodników i zawodniczek, walczących o ostatnie punkty do klasyfikacji generalnej. Tradycyjnie rywalizacja przebiegała na dwóch dystansach: FUN (48 km) i PRO (87 km).
– To była niezwykła przyjemność przyglądać się zdrowej rywalizacji w prawdziwej rodzinnej atmosferze. Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom Via Dolny Śląsk, którzy razem osiągnęli wynik ponad 200 tys. przejechanych kilometrów. To tak jakby 13 razy pokonać odległość z Warszawy do Sydney. W naszym banku takie niestandardowe dystanse nie są nam obce. W pięć tygodni zrealizowaliśmy rebranding, w dziewięć miesięcy osiągnęliśmy roczne cele biznesowe, jednocześnie rozwijaliśmy nasze inicjatywy z obszaru ESG. Napędzeni pozytywną energią dolnośląskich wyścigów już teraz planujemy kolejne kolarskie wyzwania na 2024 rok – mówi Katarzyna Meissner, dyrektor zarządzająca Obszarem Komunikacji i Marketingu w VeloBanku.
Na koniec zmagań, odbyło się uroczyste wręczenie nagród dla zwycięzców w blisko 40 kategoriach. VeloBank HBA Team zajął 3. miejsce w klasyfikacji drużynowej na dystansie PRO. Również indywidualnie reprezentanci drużyny VeloBanku osiągnęli imponujące rezultaty. Na dystansie FUN Mariola Posmyk zajęła 1. miejsce w kategorii K40. Natomiast na dystansie PRO wyróżnione zostały aż trzy osoby: Małgorzata Zimnicka zdobyła 2. miejsce w kategorii K40, Mariusz Ciborek okazał się bezkonkurencyjny w kategorii M40, a Piotr Pawłowski zajął 2. miejsce w kategorii M55.
VeloBank Via Dolny Śląsk to najliczniej obsadzana cykliczna szosowa impreza kolarska dla amatorów w Polsce oraz symboliczne Rozpoczęcie Sezonu Kolarskiego w naszym kraju. Organizatorem wydarzenia jest Stowarzyszenie Ślęża Sobótka Bike Academy, która zajmuje się propagowaniem kolarstwa wśród dzieci klas 4-6 oraz wsparciem młodych talentów w województwie dolnośląskim.

Doskonale warunki na narty w Szczyrku. Narciarze tłumnie odwiedzają Beskid Sport Arenę!

Znamy datę Rosa Challenge Tour 2025

Zielona Infrastruktura Sportowa Przyszłości – nie moda tylko konieczność!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.