Komunikaty PR

Sprawdzili, jak kobiety radzą sobie w branży ubezpieczeniowej

2023-03-06  |  13:00
Biuro prasowe
  • W ubezpieczeniach pracuje więcej kobiet niż mężczyzn. Panie prowadzą aż 75 proc. placówek agencyjnych i franczyz.
  • Dla kobiet- doradczyń ubezpieczeniowych ważne są nie tylko atrakcyjne zarobki i rozwój kompetencyjny. O wyborze zawodu decyduje też stabilność branży, elastyczny czas pracy oraz możliwość kontaktu z ludźmi.
  • Blisko 60 proc. kobiet aktywnych zawodowo ma mniej niż 35 lat. Jednak ubezpieczenia przyciągają również osoby starsze i bardziej doświadczone, które dostrzegły w nich potencjał rozwoju materialnego i zawodowego.
  • Coraz więcej pań piastuje stanowiska menedżerskie kojarzone kiedyś bardziej z mężczyznami, a początkiem ich karier były bardzo często role typowo agencyjne.

 

W CUK Ubezpieczenia 77 proc. ogółu zatrudnionych stanowią kobiety. I radzą sobie bardzo dobrze. Panie nie tylko stanowią większość wśród profesji ponad 3 tys. agentów, ale i biorąc pod uwagę każdą z form współpracy. Przeważają także, jeżeli chodzi o stanowiska menedżerskie w strukturach organizacyjnych firmy. Wśród powodów, które skłoniły je do zajmowania się ubezpieczeniami, jest stabilność, możliwość osiągania zarobków adekwatnych względem nakładu pracy oraz pogodzenia jej z życiem prywatnym. Duże znaczenie mają ponadto perspektywy rozwoju i bezpośredni kontakt z ludźmi. Również dlatego ubezpieczenia przyciągają nie tylko osoby tuż po studiach, ale też tych, którzy chcą zmienić swoją dotychczasową drogę zawodową.

 

Między nami agentkami

W CUK Ubezpieczenia blisko 3/4 zatrudnionych stanowią kobiety. Mężczyźni są w mniejszości, biorąc pod uwagę zarówno zawód agenta, jak i każdą z form współpracy z multiagencją, bez względu na to, czy jest to działalność niezależnego doradcy, punkt partnerski, czy franczyza. W tej ostatniej przewaga pań jest największa i wynosi 400 do 171.

Z powyższych informacji może wynikać, że kobiety w ubezpieczeniach są bardziej przedsiębiorcze od mężczyzn i skłonne do podejmowania większego ryzyka związanego z prowadzeniem własnej firmy. Nie mniejsze znaczenie ma jednak sama specyfika branży ubezpieczeniowej.

- Elementem, który przede wszystkim wyróżnia profesję agenta ubezpieczeniowego, jest możliwość elastycznego dostosowania czasu pracy do pozostałych aktywności. Dla kobiet oznacza to perspektywę bezstresowego pogodzenia wykonywanego zawodu z życiem prywatnym, w tym obowiązkami rodzinnymi czy macierzyńskimi. Ważną rolę odgrywa ponadto stabilizacja i bezpieczeństwo, jaką daje praca w ubezpieczeniach – zauważa Klaudia Szewczyk, Regionalna Dyrektorka Sprzedaży w CUK Ubezpieczenia.

Ważna jest ponadto szansa rozwoju zawodowego i podnoszenia kompetencji. Również kontakt z ludźmi oraz możliwość udzielania im profesjonalnej pomocy i wsparcia jest tym, co czyni pracę pań szczególnie interesującą.

 

Pieniądze to nie wszystko

W zawodzie doradcy ubezpieczeniowego zarówno mężczyźni, jak i kobiety mają równe szanse na osiąganie wysokich zarobków. Jedyny czynnik, który wpływa na ich wysokość to stopień zaangażowania w wykonywaną pracę. Wg Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń 25 proc. osób zatrudnionych na stanowisku agenta zarabiało w styczniu 2023 roku zdecydowanie więcej niż 6,1 tys. zł miesięcznie. Panie mają też swoje preferencje w zakresie sprzedaży określonych produktów ubezpieczeniowych.

- Z moich doświadczeń wynika, że agentki ubezpieczeniowe najchętniej udzielają porad przy zagadnieniach takich jak ubezpieczenia życiowe oraz kwestie związane z ochroną domu i mieszkania. Prawdopodobnie wynika to z faktu, że bezpieczeństwo i troska o najbliższych są dla nas bardzo ważne – zauważa Magdalena Drążkiewicz, Liderka Oddziału CUK Ubezpieczenia.

 

Kariera? Sky is the limit!

Analizując „damską” strukturę wiekową, w CUK Ubezpieczenia przeważają panie w przedziale 31-35 lat, które stanowią 25 proc. zatrudnionych. Nieznacznie mniej osób (po ok. 22 proc.) znajduje się w przedziale wiekowym 26-30 lat oraz powyżej 40 roku życia. Dane te pokazują, że praca w ubezpieczeniach jest atrakcyjna zarówno dla kobiet dopiero wkraczających na rynek pracy, jak i tych, które decydują się na zmianę kwalifikacji i rodzaju działalności.

Nie zmienia to faktu, że w branży przeważają panie z wyższym wykształceniem. W efekcie zwiększa to ich szanse na karierę zawodową. W multiagencji aż 63 proc. zatrudnionych kobiet zajmuje stanowiska menedżerskie. I są to w większości osoby, które zaczynały swoją karierę od zadań typowo agencyjnych, aby obecnie piastować stanowiska dyrektorskie lub kierownicze.

- Do obszarów biznesowych, w których kobiety odgrywają główne role, nie należą już wyłącznie „tradycyjne” funkcje w księgowości, czy dziale HR. Kobiety coraz częściej kierują bowiem dotychczas typowo „męskimi” liniami biznesu. Mam tu na myśli przykładowo departamenty sprzedaży, ubezpieczeń, rozwoju sieci, czy obsługi prawnej. Warto przy tym wspomnieć, że tylko w ubiegłym roku zatrudnione u nas panie zmieniały stanowiska pracy aż 144 razy. Myślę, że również to daje obraz perspektyw rozwojowych, jakie oferuje nasz organizacja- puentuje Kamila Jankowska, Dyrektorka Działu HR i Szkoleń w CUK Ubezpieczenia. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia Allianz Partners notuje rekordowe wyniki za 2023 rok Biuro prasowe
2024-04-24 | 12:00

Allianz Partners notuje rekordowe wyniki za 2023 rok

Kluczowe dane: Przychody w 2023 r.: 9,3 mld euro (+13% w porównaniu do 2022 r.) Zysk operacyjny: 301,2 mln euro (+5,8% w porównaniu do 2022 r.) Wskaźnik
Ubezpieczenia Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?
2024-04-18 | 15:30

Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?

Firmy księgowe i biura rachunkowe najczęściej wybierają ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) zawodowej z sumami gwarancyjnymi na poziomie od 50 do 100 tys. zł – podaje
Ubezpieczenia BRAK ZDJĘCIA
2024-04-04 | 14:07

Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

W 2023 r. aż 92% interwencji w ramach motocyklowego assistance polegało na holowaniu pojazdu – podaje towarzystwo ubezpieczeniowe Compensa. Kierowane do warsztatu jednoślady pokonywały na lawecie średnio ponad 62 km,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.