Starbucks obchodzi Dzień Kawy, przypominając o zasadach zrównoważonego rozwoju
Starbucks wierzy, że wyjątkowa kawa może powstać wyłącznie z wyjątkowych ziaren, dlatego aż 99% swojej kawy pozyskuje z etycznych upraw w ramach autorskiego programu C.A.F.E. Practices. Z okazji Dnia Kawy, marka przypomina, jak istotne jest odpowiedzialne prowadzenie biznesu i kierowanie się zasadą zrównoważonego rozwoju.
29 września w Polsce obchodzony jest Dzień Kawy – jeden z najważniejszych dni dla branży kawowej. Dla Starbucks jest to okazja, aby ponownie poruszyć temat zrównoważonego rozwoju, który w związku ze zmianami klimatu oraz rosnącym problemem zaśmiecenia plastikiem z roku na rok nabiera coraz większego znaczenia. Starbucks w swoich codziennych działaniach koncentruje się na trzech obszarach: etycznym pozyskiwaniu, dbałości o środowisko naturalne i zaangażowaniu na rzecz społeczności. W 2004 roku marka rozpoczęła program Coffee and Farmer Equity (C.A.F.E.) Practices, mający promować zrównoważone oraz odpowiedzialne społecznie i środowiskowo metody uprawy i produkcji kawy. Dzięki istnieniu programu od 2015 roku aż 99% kawy Starbucks pozyskiwana jest z etycznych upraw, certyfikowanych przez organizację pozarządową Conservation International.
- Wśród obecnych trendów na rynku kawowym znajdują się wysokiej jakości kawa oraz kwestie środowiskowe. Naszym celem jest uzyskanie zewnętrznego certyfikatu zgodności z normami C.A.F.E. Practices dla 100% naszej kawy. To nasze dwa główne cele: dzielić się wspaniałą kawą i starać się, aby świat był lepszy. Wydaje mi się, że to powody dla których Starbucks cieszy się tytułem jednej z najczęściej wybieranych kawiarni w Polsce i jednej z najpopularniejszych marek kawowych w Europie i na świecie – mówi Vedran Modrić, Dyrektor Regionalny Starbucks w Polsce.
Kawa a klimat
Zmiany klimatu stanowią poważne zagrożenie dla wielu gatunków kawy – w tym dla najczęściej wybieranej kawy Arabica, która stanowi 100% kawy Starbucks. Jest to gatunek uprawiany m.in. w Afryce i Ameryce Południowej, cechujący się łagodnym i nieco słodszym smakiem niż występująca częściej Robusta. Niestety coraz wyższe temperatury, a także wylesianie terenów pod uprawy, sprawiają, że zbiory Arabici kurczą się, a sam gatunek staje się zagrożony wyginięciem. Dodatkowym problemem jest, że wraz ze wzrostem temperatur, rośnie możliwość rozprzestrzeniania się chorób, na które Arabica jest narażona szczególnie.
- Przed branżą kawową w ciągu najbliższych lat stoi wiele wyzwań. Ich przyczyną będą przede wszystkim zmiany klimatu, dlatego Starbucks już teraz koncentruje się na minimalizowaniu swojego wpływu na środowisko. W styczniu 2020 roku globalnie zobowiązaliśmy się do 2030 roku stać się firmą pozytywną pod względem zasobów. W tym celu podjęliśmy m.in. w Polsce współpracę z aplikacją Too Good To Go, która pozwala nam skutecznie walczyć z problemem marnowania żywności i ograniczać emisję dwutlenku węgla do atmosfery. Aby zredukować ilość odpadów, z naszych kawiarni wycofane zostały także nieprzyjazne środowisku plastikowe słomki. Zachęcamy także naszych gości do odwiedzania kawiarni z własnym kubkiem, ograniczając zużycie tych jednorazowych. Nieustannie szukamy jednak kolejnych sposobów, które pozwolą być nam bardziej eko – robimy to dla naszych gości, partnerów, ale też dla kawy – mówi Kasia Pijanowska, Marketing Manager w Starbucks Polska.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.