Startuje 2. edycja konkursu dla firm CSR Poland Awards!
Startuje 2. edycja konkursu dla firm CSR Poland Awards!
Coraz więcej firm planując swoje działania, skupia się nie tylko na celach biznesowych, ale także zaangażowaniu społecznym. Realizowane projekty mogą mieć pozytywny wpływ na dobrostan pracowników, lokalnej społeczności czy otoczenie firmy. Najważniejsze jednak, by były dostosowane do prawdziwych potrzeb, a realizacja pozwoliła osiągnąć założone cele. Jak polski biznes poradził sobie z inicjatywami z zakresu CSR w 2023 roku? O tym przekonamy się już wkrótce dzięki konkursowi CSR POLAND AWARDS 2024. Zgłoszenia firm przyjmowane będą do 2 lutego 2024 r.
Konkurs CSR Poland Awards
Konkurs towarzyszy konferencji CSR Poland 2024, która odbędzie się 21 i 22 marca 2024 r. w Centrum Konferencyjnym Fabryczna 13 w Krakowie. Wydarzenie będzie miało wymiar praktyczny, w formie prezentacji i paneli dyskusyjnych z udziałem ekspertów. Zwieńczeniem pierwszego dnia będzie gala wręczenia nagród dla laureatów konkursu CSR Poland Awards 2024. Na drugi dzień zaplanowano warsztaty praktyczne.
– Choć wiele się teraz mówi o ESG, dużo uwagi poświęcając tematowi ekologii, to dla nas w centrum zainteresowania jest “S” z tego skrótu, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu. Badania pokazują, że już niemal połowa polskich firm prowadzi działania z zakresu CSR. Najczęściej są to projekty na rzecz społeczności lokalnej, ale nie brakuje też inicjatyw dla pracowników czy fantastycznych przykładów wolontariatu pracowniczego. My chcemy je wyróżnić i pokazać szerokiemu gremium po to, by inni mogli się zainspirować i nauczyć, w jaki sposób zrealizować podobną inicjatywę na własnym podwórku – mówi Marta Hernik, dyrektor zarządzająca Fundacji Poland Business Run, organizatorka CSR Poland.
W konkursie CSR Poland Awards 2024 może wziąć udział każda firma, posiadająca siedzibę lub oddział na terenie Polski, która w 2023 roku zrealizowała projekt CSR na rzecz swoich pracowników lub osób spoza organizacji. Dwa zgłoszenia z firmy można przesłać bezpłatnie.
Kategorie konkursowe
Zgłoszenia konkursowe można zgłaszać do jednej z 4 wybranych kategorii. Pierwsze 3 kategorie dotyczą projektów, w ostatniej rywalizować będą osoby indywidualne.
- Community Engagement – projekty społeczne, które zostały zrealizowane przez firmę na rzecz jej otoczenia zewnętrznego.
- Volunteering – projekty, zrealizowane przez firmę przy udziale jej pracowników w roli wolontariuszy.
- Employee Wellbeing – projekty, które realizowała firma na rzecz swoich pracowników, dbając o ich dobrostan fizyczny, psychiczny, finansowy, zawodowy i społeczny.
- CSR Leader – osoba, która w danej firmie działa jako ambasador projektów społecznych, zachęca innych do aktywności, motywuje zespół do działania i sprawia, że firma z powodzeniem realizuje kolejne projekty z zakresu CSR.
Zgłoszenia do CSR Poland Awards 2024
By zgłosić się do konkursu CSR Poland Awards 2023, wystarczy wypełnić i w terminie od 6.11.2023 do 2.02.2024 r. wysłać formularz zgłoszeniowy z opisem projektu lub lidera działań CSR firmy. Formularz konkursowy i regulamin, a także bilety na konferencję CSR Poland i galę konkursową dostępne są na stronie: https://csrpoland.pl/awards/

To już 20 lat Kongresu Pożarnictwa FIRE | SECURITY EXPO – Świętuj z nami jubileusz na PGE NARODOWY

Ruszyły zapisy do 3. edycji Poland Business Run Kids! Mali biegacze pobiegną dla 8-letniego Oliwiera

Emitel rozwija inteligentne systemy wodociągowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.