Komunikaty PR

Sterowiec Goodyear Blimp wraca do europejskiego motorsportu

2020-09-17  |  11:20
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.01 MB )

Dla wielu fanów Formuły 1 i Le Mans z lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych przylot sterowca Goodyear Blimp był zawsze niezapomnianym wydarzeniem. 35 lat od ostatniego wyścigu po tej stronie Atlantyku będzie można go znowu zobaczyć na jednej z najbardziej prestiżowych imprez motoryzacyjnych tego sezonu w Europie. Jego przylot stanowi element celebracji ponownego zaangażowania Goodyeara w europejskie i międzynarodowe sporty motorowe. Goodyear Blimp będzie towarzyszył bardzo oczekiwanemu powrotowi marki opon do 24-godzinnego wyścigu Le Mans, a następnie wyruszy na Nürburgring, gdzie będzie relacjonował zmagania WTCR – Puchar Świata FIA w Wyścigach Samochodów Turystycznych.

Sterowiec Goodyear Blimp to znany na całym świecie symbol, który od prawie stu lat jest ambasadorem amerykańskiej marki oponiarskiej. Pojawia się na niebie przy okazji historycznych imprez sportowych i kulturalnych, a latem tego roku powrócił do Europy.

Mike Rytokoski, dyrektor ds. marketingu Goodyear w Europie, powiedział: „Sterowiec Goodyear Blimp jest prawdziwym symbolem, który od prawie stu lat pobudza wyobraźnię kibiców i konsumentów na całym świecie, a przy tym ma ogromną rozpoznawalność. Jego ponowne pojawienie się w Europie było długo oczekiwane i stanowi doskonały sposób na uczczenie naszego powrotu do europejskiego i międzynarodowego sportu motorowego”.

Latający nad Europą sterowiec Goodyear Blimp to Zeppelin NT. Ten model to obecnie największy półsztywny sterowiec na świecie, o długości 75 metrów, szerokości prawie 19,5 metra i wysokości 17,4 metra.

Wrześniowy powrót sterowca Goodyear Blimp nad europejskie tory wyścigowe upamiętnia ponowne zaangażowanie Goodyeara w europejskie i międzynarodowe sporty motorowe, które zostało ogłoszone podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2019 roku. Teraz Goodyear przygotowuje się do swojego pierwszego występu w najwyższej klasie wyścigów wytrzymałościowych w Le Mans. Wszystko to jest dodatkowo wspierane partnerstwem medialnym z Eurosportem, które obejmie transmisje telewizyjne i cyfrowe reklamy na wszystkich europejskich rynkach.

W Le Mans sterowiec Goodyear Blimp zapewni jedyny w swoim rodzaju bezpośredni przekaz telewizyjny akcji na torze widzianej z powietrza, ekscytujące loty pasażerskie dla gości, a także będzie pełnił rolę przykuwającego uwagę ambasadora marki Goodyear. Sterowiec będzie obecny również podczas zmagań na torze Nürburgring, gdzie w ramach 24-godzinnego weekendu wyścigowego będzie transmitował relację na żywo ze zmagań WTCR – Pucharu Świata FIA w Wyścigach Samochodów Turystycznych. WTCR reprezentuje najwyższy poziom światowych wyścigów w tej klasie, a Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon do każdego ze startujących tam samochodów.

Goodyear Blimp to dokładnie ten sam model sterowca, co wykorzystywany przez markę w Stanach Zjednoczonych – tam Goodyear posiada trzy tego typu maszyny. Towarzyszą one dużym imprezom sportowym, takim jak NASCAR, dla którego Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon, rozgrywki NBA, mecze futbolu amerykańskiego i zawody golfowe PGA.

Sterowiec Goodyear Blimp jest jednak dobrze znany w Europie. W latach 1972-1986 słynny sterowiec o nazwie „Europa” brał udział w wielu ważnych imprezach, od wydarzeń sportowych na najwyższym poziomie, takich jak 24-godzinny wyścig Le Mans, Grand Prix Niemiec i French Open, po najważniejsze wydarzenia kulturalne, w tym dwa brytyjskie wesela królewskie.

Świętujemy powrót Goodyeara do europejskich i międzynarodowych wyścigów

Ostatnie 12 miesięcy to pracowity okres dla zespołu Goodyear Racing. Pierwsza kampania rajdowych mistrzostw świata FIA (WEC) rozpoczęła się na Silverstone we wrześniu ubiegłego roku, a zakończy się w Bahrajnie w listopadzie 2020 r., po Le Mans.

Goodyear jest reprezentowany przez dwa całosezonowe zespoły startujące w klasie LMP2  – Jota Sport i Jackie Chan DC Racing – które zdobyły szereg miejsc na podium jadąc na oponach Goodyear Eagle F1 SuperSport, w tym zwycięstwo Jota Sport w czterogodzinnym wyścigu w Szanghaju w listopadzie ubiegłego roku. W Europejskiej Serii Le Mans (ELMS) na oponach amerykańskiego koncernu startuje kilka zespołów LMP2, a także każdy samochód z klasy LMGTE. Od 2021 r. Goodyear będzie wyłącznym dostawcą opon w kategorii LMP2 zarówno w WEC, jak i ELMS.

„Wyścigi długodystansowe są dla nas bardzo ważne przy opracowywaniu wiodących technologii opon" – kontynuuje Rytokoski. „Nasza niedawno wprowadzona na rynek linia opon Eagle F1 SuperSport jest ściśle powiązana z oponami wyścigowymi z Le Mans i Nürburgringu, a nowa opona Goodyear EfficientGrip Performance 2 odzwierciedla ducha wyścigów długodystansowych, zapewniając kierowcom szacunkowo o 50% dłuższe przebiegi niż jej poprzedniczka[1] i o 20% większe niż jej najbliższy testowany konkurent[2]”.

W ekscytującym świecie samochodów turystycznych Goodyear został w tym roku wyłącznym dostawcą opon zarówno do WTCR – Pucharu Świata FIA w Wyścigach Samochodów Turystycznych, jak i dla bardzo konkurencyjnych zawodów BTCC – Brytyjskich Mistrzostw w Wyścigach Samochodów Turystycznych. Sezon BTCC rozpoczął się na początku sierpnia, a kampania WTCR wystartowała z opóźnieniem we wrześniu.

Ponadto Goodyear jest także oficjalnym dostawcą opon dla PURE ETCR – fascynującej nowej serii wyścigów w pełni elektrycznych samochodów turystycznych, która rozpocznie się jeszcze w tym roku cyklem imprez demonstracyjnych. W mistrzostwach, które wyróżniają się innowacyjnością i przyszłościowym myśleniem o technologii, biorą udział najmocniejsze samochody turystyczne na świecie. To dla nich Goodyear opracował unikalną wersję bieżnikowanej opony wyścigowej Eagle F1 SuperSport, aby pomóc zmaksymalizować osiągi tych samochodowych bestii z napędem na tylne koła.

Te ekscytujące programy wyścigowe w Europie i na świecie uzupełniają ugruntowaną relację Goodyear z NASCAR i NHRA w Ameryce Północnej. Początki współpracy Goodyear z NASCAR sięgają lat 50. XX w., a od 1997 r. Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon do trzech najważniejszych krajowych serii wyścigowych NASCAR.


[1] Test wewnętrzny. W porównaniu z poprzednikiem — modelem EfficientGrip Performance. Testowany rozmiar opony: 205/55R16 91V; samochód testowy: VW Golf 7; lokalizacja testu: otwarte drogi w Luksemburgu i Francji.

[2] O 20%/11 000 km większy przebieg w porównaniu do drugiego najlepszego testowanego konkurenta. Przebieg (tj. do momentu osiągnięcia dozwolonej granicy zużycia bieżnika) w porównaniu do czterech najnowszych modeli konkurentów w kategorii opon letnich z segmentu high performance (Michelin Primacy 4, Continental PremiumContact 6, Bridgestone Turanza T005, Pirelli Cinturato P7 Blue). Testy przeprowadziła w listopadzie 2019 r. organizacja TÜV SÜD Product Service GmbH na zlecenie spółki Goodyear. Testowany rozmiar opony: 205/55R16 91V; samochód testowy: VW Golf Mk7; lokalizacja testu: otwarte drogi w środkowych Niemczech. Numer raportu: 713171748. Pełny raport jest dostępny na stronie: https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/tire-test-reports/tire-test-reports-summer.html.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.