STILL stawia na cyfryzację i automatyzację
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Przewidując zmiany na rynku, STILL zapowiada dalsze poszerzanie asortymentu w obszarze automatyzacji i cyfryzacji. Można spodziewać się nowych, innowacyjnych rozwiązań oraz jeszcze bliższej współpracy doradców intralogistycznych i ekspertów automatyzacji.
Według szacunków STILL do 2025 r. rynek zautomatyzowanych pojazdów transportu wewnętrznego zwiększy wartość o około 30 proc. Firma zamierza stać się jednym z czynników tego wzrostu. – Zapotrzebowanie na zautomatyzowane rozwiązania transportowe jest wysokie i szybko rośnie. Nie tylko w przemyśle, ale także w sektorze handlu i usług przedsiębiorcy zmagają się z coraz wyższymi kosztami pracy i niedoborem wykwalifikowanych pracowników. E-commerce dodatkowo zwiększa presję na logistykę z krótkim czasem dostawy. Dzięki systemom AGV i automatycznym rozwiązaniom magazynowania procesy transportu i przeładunku można dziś realizować bardzo ekonomicznie i skalowalnie – zwiększając konkurencyjność firmy niezależnie od branży, w której działa – mówi Rhea Langkammer, pełniąca w STILL funkcję Head of Marketing Business Line Sales Applications & Services. – Rozszerzony model biznesowy STILL wymaga dogłębnego zrozumienia procesów intralogistycznych klientów oraz znajomości wszystkich funkcjonujących na rynku technologii autonomicznych. Jesteśmy jednak gotowi na te wyzwania. Nasi doradcy intralogistyczni i eksperci automatyki są w stanie trafnie analizować potencjał wykorzystania nowoczesnych rozwiązań i dostosować odpowiednie, opłacalne dla klientów produkty i usługi, by pomóc im odnaleźć się w dżungli Przemysłu 4.0 – dodaje. O zwiększeniu w ofercie nacisku na rozwiązania z obszaru cyfryzacji i automatyzacji mogą świadczyć zarówno nominacje STILL do nagrody IFOY 2019 w kategoriach „Oprogramowanie intralogistyczne” (webowy system zarządzania flotą STILL neXXt fleet”) i „AGV i roboty intralogistyczne” (nagrodzony ostatecznie autonomiczny system zaopatrzenia linii produkcyjnych z zestawem transportowym LTX 50), jak i niedawne utworzenie w Polsce spółki Dematic Egemin należącej do tej samej co STILL Polska Grupy KION i stanowiącej dla firmy partnera w zakresie zaawansowanych wdrożeń z obszaru automatyzacji.

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Medycyna

Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć
W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Regionalne – Wielkopolskie
Brakuje decyzji KOWR o przyszłości dzierżawionej ziemi rolnej. To zagrożenie dla polskiego rolnictwa i zatrudnionych w nim pracowników

Brak wiążących decyzji urzędników KOWR w podejmowaniu decyzji dotyczących losów gruntów zdawanych do Zasobów Skarbu Państwa może oznaczać likwidację strategicznej infrastruktury. Demontaż obiektów rolniczych i grupowe zwolnienia stanowią zaś zagrożenie dla polskiego rolnictwa. Pracownicy Top Farms, którzy protestowali przed siedzibą KOWR w Poznaniu, alarmują, że dalsza zwłoka w podejmowaniu decyzji administracyjnych doprowadzi do zwiększenia zależności od zagranicznych dostawców.
Problemy społeczne
Sztuczna inteligencja napędza innowacje, ale pochłania ogromne ilości prądu. Rośnie potrzeba bardziej energooszczędnych rozwiązań

Trenowanie dużych modeli językowych, takich jak ChatGPT, wymaga ogromnych zasobów obliczeniowych, co przekłada się na znaczące zużycie energii, porównywalne z roczną konsumpcją małych państw. Eksperci podkreślają, że konieczne jest projektowanie bardziej energooszczędnych algorytmów i systemów, które ograniczą ślad węglowy AI. Jednocześnie sztuczna inteligencja może też wspierać działania na rzecz klimatu, pomagając w optymalizacji zużycia energii i efektywniejszym zarządzaniu zasobami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.