Studio ORKA prezentuje kinową salę referencji
Połączenie doświadczenia profesjonalistów studia ORKA i najnowocześniejszych technologii z zakresu projekcji obrazu zaowocowały stworzeniem unikatowej na polskim rynku kinowej sali referencji. To zupełnie nowy standard postprodukcji wyprzedzający współczesne trendy w branży i umożliwiający przygotowanie najwyższej jakości materiałów gotowych do prezentacji na najbardziej prestiżowych międzynarodowych festiwalach filmowych.
Powstanie sali kinowej z możliwością korekcji obrazu w warunkach referencyjnych jest wyjściem naprzeciw oczekiwaniom producentów filmowych wymagających jakości na poziomie najlepszych międzynarodowych produkcji oraz pełnego wsparcia w trakcie całego procesu postprodukcji oraz kolaudacji.
Twórcy, którzy chcą zaprezentować swoje filmy na festiwalach takich jak Cannes czy Wenecja i konkurować jak równy z równym z międzynarodowymi projektami, nie mogą sobie pozwolić na półśrodki czy niedoskonałości. Dla takich klientów najwyższa możliwa jakość obrazu i kompetentny, doświadczony zespół to jedyny wybór. Know-how ORKI i nasza nowa kinowa sala referencji sprawiają, że gwarantujemy poziom usług dostępny do niedawna jedynie klientom największych zachodnich studiów postprodukcyjnych - mówi dyrektor studia ORKA, Magda Zimecka.
Stworzenie najnowocześniejszej obecnie na rynku kinowej sali referencji było możliwe dzięki zastosowaniu jedynego w Polsce laserowego projektora Barco z serii 4 SP4K-27 HC - flagowego produktu firmy Cinionic. Nowy projektor studia ORKA o imponującej jasności 27 000 lumenów z natywną rozdzielczością 4K pozwala doświadczyć referencyjnego obrazu HDR. Aby w pełni wykorzystać możliwości laserowego projektora sala została wyposażona w 6-metrowy ekran firmy Harkness Screens. Za doskonały dźwięk odpowiada zestaw Dolby Cinema 7.1. Efekt jest spektakularny i niczym nie ustępuje jakości, jaka jest prezentowana przed jury na światowych konkursach i festiwalach.
Całość została zaaranżowana jako sala kinowa z 12 fotelami, za którymi znajduje się stanowisko dla kolorystyów wyposażone w DaVinci Resolve.
Charakter miejsca, które może pełnić rolę sali kinowej premium, pozwala na stworzenie wyjątkowej w skali rynku przestrzeni do spotkań z klientami i ludźmi z branży filmowej w centrum Europy. Właśnie tutaj, w warunkach referencyjnych, będą realizowane ekskluzywne pokazy przedpremierowe.
Sala kinowa ORKA
projektor: laserowy, model Barco SP4K-27HC, producent - Cinionic
ekran: szerokość 6 m, producent - Harkness Screens
nagłośnienie: Dolby Surround 7.1 , procesor dźwięku Dolby Cinema Processor CP950
wielkość: 12 miejsc + stanowisko kolorysty
Studio ORKA w ciągu ponad 20 lat istnienia zrealizowało tysiące projektów z zakresu produkcji i postprodukcji filmów pełnometrażowych, seriali oraz reklam i kampanii społecznych. Obecnie pracuje nad międzynarodową animacją „Omega”, familijnym kinem fantasy „Snot and Splash” czy serialem CANAL+ i Polsatu “Sortownia”. W swoim dorobku ma m.in. takie filmy jak “Infinite Storm”, “Iluzja”, “Czarny młyn”, “The Whaler Boy”, “Mr. Jones”, “Pan T.”, “Rambo: Ostatnia krew”, a także seriale “Dom pod Dwoma Orłami”, “Król”, “Portrety wojenne. Kobiety”. Tworzy dla takich platform jak Netflix, Canal+, HBO, TVN i TVP. Studio działa w ramach grupy wyspecjalizowanych spółek skupionych wokół OTO Film

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.