Komunikaty PR

Stypendium finansowe i obóz naukowy czekają na polskich nastolatków

2021-01-11  |  11:00

Obóz naukowy, indywidualne konsultacje edukacyjne i stypendium w wysokości 40 tys. zł – takie możliwości oferuje polskiej młodzieży program naukowo-edukacyjny ADAMED SmartUP. Pierwszy etap rekrutacji do niego gra edukacyjna online, pozostaje otwarta do piątku, 15 stycznia.

Fundacja Adamed od 2014 roku wspiera rozwój uzdolnionej polskiej młodzież, a w jej obozach edukacyjnych ADAMED SmartUP uczestniczyło dotychczas 300 uczniów. Trwająca obecnie rekrutacja pozwoli wyłonić uczestników kolejnej, siódmej już edycji programu. Latem 50 zakwalifikowanych uczniów będzie poszerzać swoją wiedzę i umiejętności na zaawansowanych wykładach i warsztatach praktycznych w ramach 4 grup tematycznych: fizyka i nowe technologia, chemia i biochemia, inżynieria i robotyka, medycyna i nauki medyczne. Poza nimi zorganizowane zostaną także wycieczki do instytutów badawczych oraz zajęcia integracyjne i pozanaukowe. 

Po zakończeniu obozu 10 jego uczestników otrzyma tytuł laureata nagrody głównej oraz możliwość uczestniczenia w rocznym programie mentorskim. Indywidualne konsultacje z polskimi ekspertami oraz zorganizowane zajęcia dodatkowe wesprą ich rozwój w ramach wybranej ścieżki edukacyjnej. Troje najlepszych laureatów otrzyma wraz z zakończeniem 7. edycji programu atrakcyjne stypendium finansowe, w wysokości 40 tys. każde.

Jak dołączyć i zdobyć nagrody?

W grze rekrutacyjnej należy rozwiązać 10 punktowanych zadań z 5 kategorii tematycznych odnoszących się do różnych obszarów nauk ścisłych i przyrodniczych. Niezależnie od tego, który przedmiot uczniowie uważają za swój ulubiony, każdy znajdzie w tej rozgrywce szansę na wykazanie się swoimi mocnymi stronami. Przede wszystkim jednak gra nie jest quizem na wiedzę ze szkolnej podstawy programowej. Skuteczne rozwiązanie łamigłówek nie wymaga przywoływania z pamięci wzorów matematycznych czy równań reakcji chemicznych. Wyzwania z jakimi muszą zmierzyć się gracze wymagają od nich umiejętności zdobywania i analizowania danych oraz nieszablonowego myślenia.

Czas pozostały do końca gry nie stanowi przeszkody w walce o zakwalifikowanie się do kolejnego etapu rekrutacji. Najważniejsze jest poprawne rozumowanie, a nie godziny spędzone przy komputerze. Rozwiązywać zadania można do 15 stycznia, do godz. 23.59, wcześniej rejestrując się poprzez stronę: https://adamedsmartup.pl/edycja/edycja-vii/. Do tego czasu rekrutacja pozostaje otwarta dla wszystkich uczniów szkół ponadpodstawowych w wieku 14-19 lat.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.