Komunikaty PR

Suche produkty spożywcze to najchętniej wybierane produkty w e-sklepach

2023-03-14  |  07:50
Biuro prasowe

Z roku na rok przybywa osób, dla których robienie zakupów spożywczych przez internet staje się naturalne. To efekt świadomego wyboru konsumentów, którzy cenią sobie zalety oferty sklepów online. Jakie? O tym przekonała się Barbora Polska – wiodąca marka z branży e-grocery.

Minęły trzy lata, od kiedy pandemia koronawirusa na zawsze odmieniła oblicze rynku spożywczego w Polsce. Początkowo w sieci pojawiały się oferty sklepów tradycyjnych, które decydowały się zmienić formę zamawiania i dystrybucji swoich produktów, aby przetrwać. Następnie na rynku zaczęły pojawiać się nowe marki, takie jak Barbora, która od lat jest liderem w branży e-grocery w krajach Bałtyckich, ale w Polsce nie ma swojego stacjonarnego odpowiednika.

Dziś branża e-grocery jest naturalnym, stałym elementem całej branży spożywczej w Polsce.  Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie marki Barbora Polska, 64 % Polaków korzysta z takich usług, w tym około 20% respondentów wraca do tego samego dostawcy, a prawie 44% testuje i sprawdza oferty różnych sklepów. Blisko 36% respondentów w ogóle nie korzysta z opcji zakupów spożywczych przez internet. A skoro coraz więcej Polaków kupuje „spożywkę” w sieci, to zasadnym wydaje się być pytanie, co decyduje o ich wyborze i jakie produkty najczęściej „lądują” w ich wirtualnych koszykach.

Największą zaletą kupowania online, jak przyznało prawie 48% badanych, jest fakt, że nie trzeba wychodzić z domu. Dzięki temu zakupy możemy zrealizować tuż przed rozpoczęciem pracy na tzw. „home offisie”, a odebrać w  międzyczasie. Zaoszczędzony w ten sposób czas, który jest ważny dla 43% respondentów, możemy przeznaczyć na realizowanie swoich pasji czy zabawę z dzieckiem. Blisko co trzecia osoba ceni sobie brak konieczności stania w kolejkach, a 38% badanych fakt, że mogą zamawiać z dowolnego miejsca w przerwie na lunch, w autobusie, w drodze do domu, czy czekając na dziecko, które po południu rozwija swoje pasje na dodatkowych zajęciach. Fakt wniesienia zakupów przez kuriera z pewnością cenią sobie osoby starsze czy respondenci zamieszkujący wyższe piętra budynków bez windy. Łącznie jest ich 37%. Nieco ponad 20% zauważa, że dzięki internetowym zakupom spożywczym oszczędza na kosztach paliwa, co w dobie inflacji nie jest bez znaczenia, a 17% ceni sobie szybkość realizacji. Mniejsze znaczenie mają warunki sanitarne oraz transparentność promocji w danym dniu, które widać w aplikacji lub na stronie.

Badani, zapytani o to co powinno znaleźć się w ofercie takiego internetowego sklepu spożywczego, w większości (60%) wskazują na suche produkty spożywcze, takie jak makarony, ryże, kasze mąki. Na drugim miejscu wskazywano świeże produkty, owoce i warzywa, na kolejnym – pieczywo (34%), a za nim produkty do codziennej higieny i pielęgnacji (33%), chemię gospodarczą (32%), a na ostatnim miejscu mrożonki (zaledwie 16%). Jednak prawie 40% ankietowanych docenia wyjście poza schemat  i oferowanie przez dany sklep czegoś więcej, np.: prostych przepisów czy porad specjalistów ds. żywienia człowieka.

Chęć posiadania dodatkowych profitów towarzyszących zakupom internetowym, takich jak możliwość skorzystania chociażby z przepisów kulinarnych, pokazuje, z jak bardzo świadomym i wymagającym klientem mamy do czynienia. Nie wystarczy mieć w ofercie produkt i dowieźć go klientowi. Trzeba zaopiekować się nim pod wieloma względami. I to właśnie robimy. Nasze nowoczesne samochody dostawcze, zabudowane izotermą z agregatem, umożliwiającą przewóz żywności w kontrolowanej temperaturze, dbają o transport zwłaszcza świeżych produktów, jak warzywa i owoce. A to właśnie jest kategoria produktów, której obecności konsumenci oczekują od internetowych sklepów spożywczych. Ponadto współpracując ze specjalistami w dziedzinie żywienia, na bieżąco dostarczamy porady dietetyczne jak i przepisy z wykorzystaniem produktów dostępnych na naszej stronie internetowej, zawierające informację o czasie realizacji, które są łatwe w przygotowaniu, także wspólnie z dziećmi mówi Agnieszka Śliwka-Stachowiak, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Barbora Polska Sp. z o.o.

 

W materiale wykorzystano wyniki badania, przeprowadzonego na zlecenie marki Barbora przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research w lutym 2023 roku, N = 1000.

 

Więcej informacji: www.barbora.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.