Sufity do biur teraz z medycznym poziomem higieny
Ostatnie lata sprzyjały rozwojowi całej gałęzi designu biurowego. Nowe siedziby firm zaskakiwały niestandardowymi wnętrzami. Można wręcz powiedzieć, że trwał wyścig na to kto ma bardziej designerskie biuro. COVID-19 wszystko zmienia. Projektanci, pracodawcy i deweloperzy zaczną teraz nowy wyścig – na bezpieczne i higieniczne miejsca pracy czy budynki. Standardy dotychczas obowiązujące dla sektora wnętrz medycznych w pewnej części na pewno zostaną przeniesione także do biur – prognozuje firma Armstrong, jeden z największych na świecie producentów akustycznych sufitów podwieszanych. – Od lat nasze sufity obecne są w Polsce głównie w dwóch sektorach: biurowym i medycznym. Już teraz dostrzegamy pewną zmianę. W nowej rzeczywistości te oba rodzaje budynków zaczną być zbliżone do siebie pod względem wymagań użytkowników – komentuje Maciej Kiepal, szef sprzedaży Armstrong na Polskę.
Chodzi oczywiście głównie o bezpieczeństwo sanitarne. Armstrong posiada wiele linii sufitowych dedykowanych specjalnie do sektora medycznego. Teraz te rozwiązania wprowadza także na rynek biurowy. Tu warunki higieniczne, z uwagi na skupiska ludzi, również będą niezmiernie istotne. Dlatego materiały wyposażenia wnętrz opracowane w laboratoriach i certyfikowane do placówek medycznych mogą znaleźć zastosowanie także w przestrzeniach biurowych. - Technologie stosowane w produkcji rozwiązań do wnętrz medycznych stawiają m.in. na poprawę jakości powietrza i minimalizację emisji cząsteczek we wnętrzu. Podnosi to higienę wnętrz i obniża skażenie bakteryjne – wyjaśnia Maciej Kiepal. Firma Armstrong dla wybranych linii sufitów posiada badania potwierdzające spełnianie najbardziej rygorystycznej w Europie francuskiej normy sanitarnej NF S 90-351:2013. Dotyczy ona ograniczenia rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń w powietrzu.
Czyste powietrze w biurze
Armstrong wprowadził właśnie nowość - sufity z linii Bioguard Acoustic OP. To płyty o podwyższonych wymaganiach sanitarnych dedykowane również dla biur. Także tych zaaranżowanych w modelu open space, ponieważ panele mają najwyższy współczynnik pochłaniania hałasu na poziomie klasy A (0,95 ?w). Łączą więc dwie potrzeby: konieczność zadbania o przyjazną dla pracowników akustykę, ale też ich zdrowie. Panele z powłoką Bioguard mają podwyższoną odporność na czyszczenie detergentami, dodatkowo powłoka nie sprzyja rozwojowi i namnażaniu się bakterii, pleśni i drożdży, w tym np. groźnego do lat na oddziałach szpitalnych gronkowca złocistego MRSA.
Niewykluczone, że modne w ostatnich latach ciemne, industrialne sufity z odsłoniętymi instalacjami technicznymi będą teraz niechętnie widziane przez pracodawców z uwagi na zwiększony poziom zanieczyszczenia powietrza (kurz zalegający na instalacjach technicznych). Ich zaletą był design, ale miały też wady, w tym trudność utrzymania czystości oraz słabe doświetlenie wnętrz. Białe akustyczne płyty mogą przeżywać swój renesans z uwagi na fakt, iż pomagają doświetlić wnętrza. Linie z sanitarną, białą powłoką Bioguard mają odbicie światła na poziomie nawet 87%.
Higieniczne sufity Bioguard Acoustic OP do biur dostępne są w klasycznych modułach 600x600 mm oraz 1200x600 mm (płyty mineralne). Armstrong poza nową linią posiada też kilkanaście rozwiązań higienicznych do instalacji na suficie, w tym nie tylko płyty mineralne, ale również jako sufity metalowe z powłoką Bioguard oraz specjalne ruszty nośne dedykowane do pomieszczeń clean room.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.