Komunikaty PR

SUSHI ODPORNE NA PANDEMIĘ – rozwój franczyzy SushiKushi.

2021-11-30  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Andrzej Sieczkowski
AHAVA PR

ul. Mikołaja Kopernika 37/1
90-552 90-552 Łódź
andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl| |andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl
48 503 838 407
www.ahavapr.pl

SUSHI ODPORNE NA PANDEMIĘ – rozwój franczyzy SushiKushi. 

Kuchnia japońska z możliwością szybkiej dostawy wygrywa biznesowo. Taką tendencję zaobserwowali eksperci rynku gastronomicznego, śledzący trendy i zachowania konsumentów podczas pandemii oraz w procesie wychodzenia z polockdownowego kryzysu. 

Biznes gastronomiczny dopiero co otrząsnął się po kolejnych falach koronawirusa, widmo ponownego zamknięcia sektora jest mało realne, jednak w branży daleko jeszcze do optymizmu. Mimo stałego zagrożenia wynikającego ze spadających obrotów część sektora gastronomicznego – kuchnia japońska, oparta przede wszystkim na dostawach, przeżywa okres prosperity. Warto się przyjrzeć bliżej temu modelowi prowadzenia gastronomii, bowiem rokowania są wyjątkowo obiecujące.

Sushi najlepsze na wynos. 

W Polsce rynek kuchni japońskiej jeszcze przed pandemią zdecydowanie nabierał tempa. Lockdown dynamicznie wpłynął na rozwój segmentu delivery, pomógł sektorowi szybkich dań oraz spowodował jego profesjonalizację.

„Sushi jest idealnym daniem na wynos. Do tego naszą specjalnością są szybkie dowozy. To wszystko powoduje, że ten biznes jest odporny na pandemię. Zauważamy stale rosnącą modę na kuchnię azjatycką oraz wzrastającą świadomość dotyczącą zdrowia i jakości stanowiącej filar tej kuchni. Wyniki sprzedażowe sieci same wskazują, że okres pandemii jedynie pomógł nam w rozwoju. Biliśmy w tym okresie życiowe rekordy sprzedaży, prawie we wszystkich lokalach.” - mówi Radosław Szwugier, szef rozwoju franczyzy SushiKushi. 

SushiKushi to sieć franczyzowa pochodząca z Łodzi. Wyróżnikiem franczyzy SushiKushi jest również to, że ponad 80 % sprzedaży stanowią dostawy lub odbiór własny. Jedynie kilka punktów franczyzowych charakteryzuje się salą dla gości z obsługą i stacjonarną sprzedażą. Gross zamówień to wynosy. To przede wszystkim przyczyniło się do sukcesu finansowego tego formatu biznesu.

Zamawiamy więcej Sushi 

Według raportu, które przeprowadziło POSbistro na ponad 1 tys. lokali gastronomicznych z różnych segmentów, tj. restauracji, pizzerii, itp. fani sushi zdecydowanie pomogli i spowodowali, że w wynikach obrotów ten sektor branży już całościowo wrócił do obrazu sprzed pandemii.

Dodatkowo segment sushi od zawsze charakteryzował się wysokimi średnimi rachunkami zamówienia, a wyniki raportu potwierdzają, że ta tendencja wzrosła zdecydowanie od pierwszego lockdownu i stale nieprzerwanie idzie do góry. To powoduje niezwykły optymizm w tym sektorze i dalszą chęć inwestycji w rozwój kuchni japońskiej.

SushiKushi to franczyza pochodząca z Łodzi. W tym roku dynamicznie rozwija swoją sieć aż a 7 nowych punktów sprzedaży. Rozpoczęte w tym roku inwestycje to w sumie 5 nowych lokalizacji — w Gdańsku, Bydgoszczy, Legnicy, Grudziądzu oraz Szczecinie. Na dniach nastąpi otwarcie 2 nowych punktów w Sieradzu i Grodzisku Mazowieckim. Obecnie franczyza może pochwalić się prawie 30 lokalami w całej Polsce. Dodatkowym atutem jest indywidualne podejście do każdego zainteresowanego wejściem w biznes sushi.

"Jesteśmy siecią „rodzinną” - wspieramy się wzajemnie.” - mówi Radosław Szwugier z SushiKushi - „Pomagamy każdemu franczyzobiorcy. W miastach, gdzie jest kilka franczyz, właściciele wymieniają się pracownikami, współpracują przy akcjach marketingowych, dzięki czemu optymalizują koszty. Na każdym etapie tworzenia projektu wspieramy z centrali i jak tylko możemy pomagamy w najlepszym prowadzeniu biznesu.” 

Rynek kuchni japońskiej zdecydowanie ma się lepiej. Franczyzowy format biznesowy przyciąga nowych inwestorów bez względu na niepewność na rynku. Jest też bardziej bezpieczny i łatwiejszy w planowaniu oraz zwrocie z inwestycji. Charakterystyką zimy jest powrót do wzmożonych dostaw, który przyczyni się na pewno do kolejnego wzrostu sprzedaży sushi. Dodatkowo widoczna moda na ramen może sprawić, że rok 2022 może być rekordowy całościowo dla japońskiej kuchni w Polsce.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: AHAVA PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie Biuro prasowe
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Handel

UE przywraca ograniczenia handlowe z Ukrainą. Trwają negocjacje ws. długoterminowych ram

5 czerwca wygaśnie obecny system wolnego handlu między Ukrainą a Unią Europejską. Wrócą kontyngenty taryfowe i cła na część produktów rolnych. Do czasu zawarcia nowego, długoterminowego porozumienia handlowego ma obowiązywać tymczasowy mechanizm przejściowy: 7/12 rocznych kontyngentów taryfowych.  – To będą trudne negocjacje, bo to też jest etap przygotowania całego procesu przyszłej integracji Ukrainy z Unią Europejską – ocenia minister rolnictwa dr Czesław Siekierski.

Finanse

Więcej mieszkań może powstawać na gruntach Skarbu Państwa. Trwa zagospodarowywanie 800 ha

Szacuje się, że w Polsce wciąż brakuje 1,5–2 mln mieszkań, mimo oddawanych przez dekady inwestycji deweloperskich i kilku programów wsparcia dla młodych na pierwsze mieszkanie. W tym kontekście wiele mówi się o konieczności przyspieszenia rozwoju społecznego budownictwa czynszowego, ale do tego potrzebne są grunty. Na ten cel przeznaczono 800 ha gruntów Skarbu Państwa, które znajdują się w Krajowym Zasobie Nieruchomości i które są zagospodarowywane wspólnie z samorządami. Ta pula gruntów nadających się pod budownictwo mieszkaniowe może być nawet trzykrotnie większa.

Farmacja

Innowacyjne leki zmieniają oblicze rzadkich chorób neurologicznych uznawanych dotychczas za nieuleczalne. Tak jest w przypadku rdzeniowego zaniku mięśni

Jeszcze kilka lat temu rokowania w SMA były niekorzystne. Zmieniło je uruchomienie w styczniu 2019 roku modelowego programu lekowego B.102, w którym pacjenci otrzymali pierwszą na świecie terapię – nusinersen. Kolejnym krokiem milowym w walce z chorobą było uruchomienie badań przesiewowych noworodków w kierunku SMA, dzięki którym dzieci otrzymują leczenie, zanim wystąpią pierwsze objawy choroby. We wrześniu 2023 roku udostępnione zostały dwie kolejne terapie zarejestrowane w Europie, co mogło sugerować, że wachlarz możliwości terapeutycznych w Polsce został wyczerpany. Tymczasem Ministerstwo Zdrowia poszło o krok dalej – w kwietniu ubiegłego roku podjęto decyzję o kontynuacji leczenia kobiet z SMA w czasie ciąży pierwszym zarejestrowanym terapeutykiem.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.