Komunikaty PR

SUV-y zagrożeniem dla klimatu. IEA ujawnia niepokojące dane

2023-04-20  |  10:00
Biuro prasowe

Rosnąca popularność SUV-ów okazuje się poważnym wyzwaniem w walce ze zmianami klimatu. Według danych Międzynarodowej Agencji Energetycznej (IEA), globalna sprzedaż tego typu pojazdów w 2022 roku doprowadziła do wzrostu emisji gazów cieplarnianych aż o miliard ton. To więcej niż łączna roczna emisja Wielkiej Brytanii i Niemiec.

SUV-y, czyli samochody sportowo-użytkowe, są coraz częściej wybierane przez kierowców, którzy cenią przestronne wnętrza i wysoką pozycję za kierownicą. Według badań National Highway Traffic Safety Administration, w 2022 roku stanowiły niemal połowę sprzedanych pojazdów na świecie. Ze względu na swoją wagę i gabaryty, SUV-y zużywają średnio o około 20% więcej paliwa niż przeciętny samochód, co przekłada się na zwiększenie emisji gazów cieplarnianych. Walka z nadmiernymi emisjami to jedno z największych wyzwań dla środowiska naturalnego.

Zielone wybory na drodze i w polityce

Podczas zakupu kolejnego auta warto brać pod uwagę alternatywne rozwiązania, takie jak samochody elektryczne lub hybrydowe, które emitują znacznie mniej gazów cieplarnianych, przez co są bardziej przyjazne dla środowiska. Z raportu  Transport & Environment wynika, że pojazdy elektryczne w Europie emitują o 60-70% mniej CO2 niż samochody z silnikami spalinowymi, nawet po uwzględnieniu emisji związanych z produkcją baterii. Według szacunków, korzystanie z sieci energetycznej UE, która coraz bardziej opiera się na źródłach energii odnawialnej, oraz wprowadzanie 44 milionów samochodów elektrycznych w Unii Europejskiej do 2030 roku pozwoli na ograniczenie emisji CO2 o około 47%.

Zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych związanych z transportem to jeden z kluczowych aspektów walki ze zmianami klimatu. Rządy będą coraz mocniej stawiać na jego rozbudowę i systemy zachęt finansowych dla osób korzystających z bardziej ekologicznych środków komunikacji niż tradycyjne auta z silnikami spalinowymi. Z drugiej strony, wzrost podatków na benzynę i olej napędowy jest nieunikniony - to m.in. z tych pieniędzy będzie rozwijana przyjazna środowisku infrastruktura i technologie związane z produkcją i wykorzystaniem energii odnawialnej.

- To nie jest tylko kwestia regulacji i działań rządów, ale przede wszystkim wzięcie odpowiedzialności przez każdego z nas i zmiana stylu życia. Liczy się nie tylko cena wyrażona w walucie, ale także cena jaką ponosi środowisko za nasze działania. Największym motorem do zmian biznesu w kierunku zielonej transformacji, nie będą regulacje i kary, ale presja ze strony nas - klientów - przekonuje Weronika Czaplewska, wiceprezeska Envirly, start-upu rozwijającego technologię do mierzenia śladu węglowego.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.