SVI podwaja moce produkcyjne, otwierając drugi moduł szklarni w Zdunowie
SVI podwaja moce produkcyjne, otwierając drugi moduł szklarni w Zdunowie. Firma już zapowiada kolejne inwestycje
Dzięki uruchomieniu drugiego modułu szklarni w podwarszawskim Zdunowie, spółka Smart Vegetables Innovations (SVI), będąca częścią Green Holdingu, została największym producentem sałat i ziół w uprawianych w systemie hydroponicznym w Polsce. Inwestycja o powierzchni 1,5 ha podwaja jej dotychczasowe własne moce produkcyjne. Jednocześnie firma ogłosiła rozpoczęcie budowy trzeciego modułu o identycznej powierzchni.
Dzięki konsekwentnej realizacji strategii rozwoju i rosnącemu zapotrzebowaniu na produkty uprawiane przy użyciu technologii hydroponicznej, SVI objęło pozycję lidera rynku w Polsce. Spółka, która w 2023 roku odnotowała rekordowy, 85-procentowy wzrost sprzedaży, systematycznie zwiększa moce produkcyjne, by sprostać oczekiwaniom konsumentów poszukujących świeżych, lokalnie uprawianych warzyw i ziół dostępnych przez cały rok.
– Otwarcie drugiego modułu szklarni w Zdunowie to kolejny milowy krok w rozwoju naszej firmy. Technologia upraw hydroponicznych pozwala nam dostarczać świeże zioła i sałaty uprawiane w sąsiedztwie Warszawy przez cały rok, niezależnie od warunków atmosferycznych w jakości produktów BIO. Co więcej, nasza metoda produkcji znacząco ogranicza zużycie wody i eliminuje konieczność stosowania pestycydów czy herbicydów – mówi Piotr Izdebski, dyrektor zarządzający Smart Vegetables Innovations Sp. z o.o.
Intensywny rozwój w odpowiedzi na rosnący popyt
Plany rozwojowe SVI nie ograniczają się do obecnie otwartego modułu. Spółka już rozpoczęła rozbudowę kompleksu w Zdunowie o trzeci moduł, również o powierzchni 1,5 ha. Ta inwestycja pozwoli firmie nie tylko zaspokoić rosnący popyt krajowy, ale także kontynuować ekspansję na rynkach zagranicznych a także zautomatyzować szereg procesów operacyjnych.
Obecnie produkty firmy są dostępne w około 8000 punktów sprzedaży sałat i 4500 punktów sprzedaży ziół w Polsce. Codziennie polscy konsumenci spożywają ponad 30 tysięcy sztuk sałat lub ziół uprawianych przez SVI[1], dostępnych pod marką Plant Love oraz markami własnymi sieci handlowych.
– Powstanie spółki SVI i jej dalszy rozwój jest odpowiedzią na oczekiwania konsumentów i wyzwania gospodarcze. Uprawy hydroponiczne zapewniają wysoką jakość sałat i ziół, jednocześnie są dużo wydajniejsze niż tradycyjne pola uprawne, dlatego uważamy, że w wybranych kategoriach produktów to przyszłość rolnictwa i planujemy dalsze inwestycje w tym zakresie. Nasze zaangażowanie w badania i rozwój pozwala nam nie tylko dostarczać produkty najwyższej jakości, ale także aktywnie kształtować przyszłość rolnictwa – komentuje Artur Rytel, Prezes Zarządu Green Holding.
Innowacje w centrum uwagi
SVI, jako lider innowacji w branży upraw hydroponicznych, prowadzi zaawansowane programy badawczo-rozwojowe we współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju. Spółka z sukcesem zakończyła projekt opracowania technologii produkcji sałaty o obniżonej zawartości azotynów i azotanów, wykorzystując innowacyjne techniki LED i NFT. – W obliczu rosnących wyzwań klimatycznych i potrzeby zrównoważonej produkcji żywności, uprawy hydroponiczne stają się coraz ważniejszym elementem nowoczesnego rolnictwa. Metoda polegająca na uprawie roślin w warunkach kontrolowanego klimatu, pozwala nie tylko na znaczące oszczędności w zużyciu wody, nawozów, a także optymalizację wykorzystania powierzchni uprawowej, ale także umożliwia całoroczną produkcję niezależną od warunków zewnętrznych roślin o bardzo dobrej jakości, ograniczając potrzebę importu – komentuje dr hab. Tomasz Kleiber, prof. uczelni z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu.
Obecnie, we współpracy z profesorami z poznańskiej uczelni, firma realizuje projekt mający na celu opracowanie technologii zwiększającej zawartość antyoksydantów w sałatach.
[1] Obliczenia własne Smart Vegetables Innovation na bazie sprzedaży ex-factory.

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Rolnicy dostaną 70 procent dopłaty

Czy kolejne nowoczesne gospodarstwo zostanie zlikwidowane decyzją urzędników podległych MRiRW?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.