Świąteczne doręczenia paczek w DPD Polska
Przed świętami wzrasta intensywność działań firm kurierskich. Już od połowy listopada w związku z „czarnym piątkiem“ i „cyfrowym poniedziałkiem” DPD Polska doręcza znacznie więcej paczek niż w okresie poprzedzającym szczyt. Wymaga to uruchomienia dodatkowych procedur zapewniających skuteczność i wysoką jakość usług. W tym roku, podobnie jak w latach ubiegłych, doręczenia odbywają się przy zachowaniu środków bezpieczeństwa sanitarnego.
Każdego roku DPD Polska w okresie przedświątecznym doręcza nawet o połowę więcej przesyłek niż z pozostałych miesiącach roku. Firma zwiększa więc o kilkanaście procent zatrudnienie, m.in. w magazynach, contact center oraz na stanowiskach kurierów. W grudniu paczki będą doręczane w godzinach popołudniowych i wieczornych, a także - zgodnie ze zleceniami od konkretnych nadawców - w soboty.
Paczki doręczone na czas
DPD Polska umożliwia konsumentom doręczenia kurierskie pod wskazany adres, a także wygodny dostęp do sieci DPD Pickup liczącej już ponad 7 tys. punktów. Sieć obejmuje punkty partnerskie, punkty nadań i odbiorów w niektórych sieciach handlowych, automaty paczkowe DPD Pickup Station, a także DPD Pickup Oddziały Miejskie. Firma zachęca także do sięgania po narzędzie przeznaczone do samodzielnego zarządzania doręczeniem. Portal mojapaczka.dpd.com.pl pozwala łatwo nawiązać kontakt z kurierem i ustalić wygodny termin oraz formę odbioru przesyłki.
W tym roku obsługę paczek w miastach usprawnia flota elektrycznych vanów kurierskich przystosowanych do ruchu miejskiego. Kurierzy pracujący w oddziałach miejskich mogą także doręczać przesyłki w sposób bezemisyjny z wykorzystaniem rowerów i rowerów cargo.
DPD Polska zachęca konsumentów, aby świąteczne zamówienia w sklepach internetowych składali z bezpiecznym wyprzedzeniem – najlepiej dwa tygodnie przed Wigilią. Pozwala to zwiększyć szansę, że paczki dotrą na czas nawet pomimo zdarzeń losowych jak niekorzystne warunki atmosferyczne czy spiętrzenia zamówień w gorącym okresie przedświątecznym. Należy zadbać także o prawidłowe wpisanie adresu odbiorcy i danych kontaktowych (telefon, e-mail etc.). Po stronie nadawcy leży dobranie opakowania adekwatnie do rodzaju zamówienia. Ewentualne opóźnienia w dostawie mogą wynikać ze spiętrzenia zamówień w sklepie internetowym. Jeśli przesyłka zostanie już wprowadzona do sieci DPD i odebrana przez kuriera, powinna trafić do odbiorcy następnego dnia.
„Czas pandemii dodatkowo wzmocnił zdolność branży kurierskiej do szybkiego reagowania w warunkach dużego przyrostu zleceń. Do szczytu paczkowego przygotowujemy się przez cały rok, a już we wrześniu rozpoczynamy zatrudnianie i szkolenie dodatkowych podwykonawców, którzy w piku wspomagają stałą załogę firmy – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
Bezpieczeństwo doręczeń w czasie pandemii
Podobnie jak w ubiegłym roku wszystkie doręczenia DPD Polska odbywają się z zachowaniem zalecanych środków ostrożności, w tym bezpiecznego dystansu. Firma umożliwia dostarczanie przesyłek bez podpisu pod drzwi lub, w przypadku przesyłek „do rąk własnych”, z wykorzystaniem unikalnego kodu PIN. W treści powiadomień zachęca do ustalenia z kurierem bezpiecznej formy dostawy paczki (np. na portierni lub recepcji). DPD Polska zwraca się także z prośbą o informację na temat odbywanej kwarantanny, a także rekomenduje odbiorcom płacenie za pobranie kartą (limit płatności bez wymaganego kodu autoryzującego PIN na terminalu wynosi 100 zł).

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.