Komunikaty PR

Światowy Dzień Pszczół – jak pszczoły radzą sobie w miastach?

2021-08-08  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Katarzyna Bagińska
Publicon Sp. z.o.o.

Świdnicka
50-066 Wrocław
k.baginska|publicon.pl| |k.baginska|publicon.pl
693260235
www.publicon.pl

Świat bez pszczół byłby mniej kolorowy – dosłownie i w przenośni. Gdyby nie ich ciężka praca polegająca na zapylaniu roślin, przyroda z pewnością nie onieśmielałaby nas tak szeroką paletą barw. Co więcej, pszczoły mają również wyjątkowe miejsce w popkulturze, a szczególnie tej Polskiej. Kto z nas nie śpiewał wraz ze Zbigniewem Wodeckim tytułowej piosenki jednej z najbardziej rozpoznawalnych wieczorynek? Pszczółka Maja stała się swego rodzaju międzypokoleniowym łącznikiem, który jeszcze bardziej spotęgował sympatię do tych małych, brzęczących istot. 

 

Chociaż na pozór mogłoby się wydawać, że miejsce pasiek jest tylko i wyłącznie na wsi, to warto obalić ten stereotyp. Interesujący może być również fakt, że pszczoły mają się w mieście naprawdę dobrze. Dlatego zadaniem naukowców, aktywistów, obywateli, urzędników państwowych i przedsiębiorstw, jest pomoc w tworzeniu uli dla większej liczby tych pożytecznych owadów.

 

Pszczoły odwdzięczają się, dbając o miejską florę, co stanowi jeden z największych plusów posiadania ich jako naszych współmieszkańców. Dodatkowo tworzą przepyszny, złocisty miód. Niektórzy wychodzą z przeświadczenia, że ze względu na miejskie zanieczyszczenia miód z miejskich pasiek będzie zdecydowanie gorszej jakości. Nic bardziej mylnego. Pszczoły zatrzymują zanieczyszczenia w sobie, a miejscy pszczelarze dbają o jego najwyższą jakość zlecając specjalistyczne badania.

 

Pszczoły można porównać do wyśmienitych kucharzy, a różnorodne – hodowane w mieście kwiaty i rośliny do aromatycznych przypraw. Wynikiem takiego połączenia, są miody o niepowtarzalnym i unikalnym smaku Pszczelarstwo miejskie stało się fenomenem XXI wieku. Dla wielu firm pszczelarstwo może być doskonałym sposobem na wzmocnienie ich marki, rzucając światło na ich zaangażowanie w ochronę środowiska. Jednym z przykładów jest gdańskie Centrum Handlowe Osowa, które założyło jedną z pierwszych trójmiejskich pasiek.

 

„Centrum Handlowe Osowa oprócz własnej pasieki prowadzi wokół łąkę kwietną, która nie tylko wzbogaca ekosystem, ale ma wszechstronne korzystne działanie ekologiczne na środowisko. Różnorodność kwiatów, pozwala zapewnić bogatą i długotrwałą bazę pokarmową dla pszczoły miodnej, a przy tym wspierać także dzikie zapylacze” –  mówi Krzysztof Zdebik – lokalny opiekun uli, znajdujących się przy CH Osowa, które powstały w ramach stawiania miejskich pasiek, przy współpracy z Pszczelarium. „Popularność miejskiego ogrodnictwa i miejskiego pszczelarstwa rośnie. Ule doskonale pasują do tego, jak traktujemy priorytetowo życie roślin i zwierząt, aby przynosić korzyści zarówno naturze. Nasi klienci chętnie kupują nasze miody” – dodaje Aleksandra Słowińska, dyrektor Centrum Handlowego Osowa.

 

Pszczelarstwo miejskie to nie tylko kwestia ekologiczna. To także kwestia sprawiedliwości społecznej. Utrzymywanie pszczół w miastach oznacza, że zapylacze tam pozostają, zwiększając produkcję lokalnych owoców i warzyw. Jednak aby naprawdę promować różnorodność biologiczną i ochronę środowiska w miastach, mieszkańcy muszą chcieć dzielić przestrzeń z tymi stworzeniami, niezależnie od tego, czy rozumiemy ich wartość, czy też nie.

Z oka­zji Dnia Psz­czół CH Osowa zorganiozwała kon­kurs na Fa­ce­bo­oku, w któ­rym do wy­gra­nia są sło­icz­ki pysz­ne­go mio­du od osow­skich psz­czół.

Jak je zdo­być?

Wy­myśl na­zwy dla uli CH Osowa, a pro­po­zy­cje umieść w ko­men­ta­rzu pod po­stem kon­kur­so­wym, któ­ry znaj­dziesz na na­szym pro­fi­lu: www.fa­ce­bo­ok.co­m/CHOso­wa. Kon­kurs po­trwa do 16 sierp­nia do koń­ca dnia. Ko­mi­sja kon­kur­so­wa wy­bie­rze pięć naj­cie­kaw­szych od­po­wie­dzi i na­gro­dzi au­to­rów wspo­mnia­ną na­gro­dą. CH Osowa czeka na Wa­sze kre­atyw­ne na­zwy.

Sz­cze­gó­ło­wy re­gu­la­min kon­kur­su do­stęp­ne na www.chosowa.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc Biuro prasowe
2024-04-25 | 08:00

W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc

Razem po czystsze środowisko W czasie kampanii Kręci Nas Recykling – między 21 marca a 22 kwietnia, na terenie całego kraju zorganizowanych zostało ponad 70 akcji sprzątania
Ochrona środowiska Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
2024-04-22 | 15:00

Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]

Śmieci to zmora naszych czasów. Wróg, o tyle niebezpieczny, że za rozprzestrzenia się w zastraszającym tempie po niemal całej planecie, a czas jego rozkładu jest zazwyczaj
Ochrona środowiska Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem Planeta kontra tworzywa sztuczne
2024-04-17 | 01:00

Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne"

22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi - święto ustanowione w 1970 roku, które ma na celu promowanie postaw proekologicznych i uświadamianie problemów ochrony środowiska. W tym roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.