Sygnis wygrywa przetarg na dostawę mikroskopu o wartości prawie 6 mln zł
Notowana na NewConnect deeptechowa spółka prowadząca projekty R&D w zakresie technologii hardware’owych wygrała przetarg na dostawę mikroskopu elektronowego typu LEEM dla Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, za kwotę 5,9 mln zł. Wygrany przetarg jest kolejnym elementem realizacji strategii rozwoju spółki na lata 2022-2027.
Mikroskop LEEM jest wyjątkowym sprzętem badawczym, umożliwiającym rozszerzenie prac badawczych nad nowymi materiałami. Zgodnie ze złożoną ofertą dostawa, montaż i uruchomienie LEEM potrwa kilkanaście miesięcy, a całość oferty została podzielona na etapy milowe.
- Wdrożenie dla Uniwersytetu Jagiellońskiego innowacyjnego mikroskopu LEEM będzie kolejną tak dużą realizacją dla czołowej polskiej uczelni. Jako spółka wywodząca się ze środowiska naukowego rozumiemy specyfikę pracy naukowców co w połączeniu ze spersonalizowanym charakterem naszych wdrożeń pozwala nam skutecznie konkurować w tak dużych i prestiżowych przetargach. Warto bowiem zaznaczyć, że wartość przetargu wynosi 5,9 mln zł co stanowi niemal połowę naszego zeszłorocznego przychodu – komentuje Andrzej Burgs, Prezes Zarządu Sygnis SA.
Spółka odnotowała w I kwartale 2022 roku 12,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o prawie 12 procent w porównaniu ze sprzedażą odnotowaną przez Sygnis New Technologies Sp. z o.o. oraz MODE S.A. w całym ubiegłym roku. Zysk netto wyniósł 3,4 mln zł i był o 213 procent wyższy od całego 2021 roku. Na rekordowe wyniki Spółki wpłynęły przede wszystkim realizacja dostaw drukarek 3D w ramach programu Laboratoria Przyszłości, a także rekordowe dostawy urządzeń wysokich technologii. Spółka zamierza kontynuować dalszą realizację Strategii Rozwoju w celu kontynuowania pozytywnych dynamik wzrostu.
- W naszej działalności nie ograniczamy się jedynie do Polski. Niedawno wygraliśmy przetarg na dostawę i wdrożenie mikroskopu holotomograficznego dla podmiotu w Bułgarii na kwotę 87 tys. CHF. Wyjście na rynki regionu CEE jest jednym z elementów naszej strategii rozwoju na najbliższe lata. Mogę zapewnić, że w tym roku osiągniemy jeszcze wiele kamieni milowych na drodze do jej realizacji – dodaje wiceprezes Grzegorz Kaszyński.
W marcu bieżącego roku Zarząd Sygnis przyjął nową strategię rozwoju na lata 2022- 2027, która zakłada rozwój spółki w następujących 4 obszarach: wprowadzenie produktów własnych do sprzedaży, rozwój dystrybucyjny, sprzedaż usług badawczo-rozwojowych, wzorniczych oraz pozostałych usług. Ważnym elementem strategii jest również ekspansja zagraniczna. Spółka chce zwiększyć sprzedaż poza granicami Polski. Szczególnie ważnymi rynkami dla Sygnis są kraje Europy Zachodniej, Europy Centralnej i Południowej oraz Stany Zjednoczone. Aby osiągnąć zamierzony cel, spółka oprócz inwestycji w obszarze kompetencji technologicznych zamierza również dokonać inwestycji rozbudowujących dział handlowy oraz zasięg działania firmy w zakresie sprzedaży.
***
O Spółce:
Sygnis SA to spółka deeptech prowadząca projekty badawczo-rozwojowe w zakresie technologii hardware’owych. Wywodząca się z dziedziny druku 3D, Sygnis obecnie pracuje nad kilkudziesięcioma projektami, rozwiązując problemy w obszarach nowych technologii przyrostowych, biotechnologii, energetyki i nanotechnologii. Trzonem firmy są interdyscyplinarne zespoły specjalistów i naukowców, a także silny dział sprzedaży dystrybuujący rozwiązania partnerów biznesowych spółki. Sygnis SA jest notowana na rynku NewConnect od grudnia 2021 roku.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.