Sztuczna inteligencja wkracza do handlu i e-commerce
Podczas wydarzenia Shoptalk, Salesforce ogłosił nowe rozwiązania w Commerce Cloud, które pomogą firmom połączyć się z klientami za pomocą spersonalizowanych doświadczeń zasilanych danymi pobieranymi w czasie rzeczywistym - wszystko na jednej ujednoliconej platformie.
Z analiz Salesforce wynika, że 81% konsumentów planuje zrewidowanie swoich wydatków w ciągu najbliższych 12 miesięcy, przesuwając je kierunku tych sprzedawców, którzy zaoferują im bardziej spersonalizowane doświadczenia. Detaliści, którzy nie skupią się na zwiększeniu personalizacji przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności, znajdą się w sytuacji zagrożenia dla swojej działalności.
Einstein GPT for Commerce łączy autorskie modele sztucznej inteligencji Salesforce z generatywną technologią SI z ekosystemu partnerów oraz z danymi w czasie rzeczywistym z Salesforce Data Cloud - która pobiera, harmonizuje i ujednolica wszystkie dane o klientach firmy. Wykorzystując dane demograficzne klienta i historię jego kontaktów czy zakupów, Einstein GPT for Commerce może budować spersonalizowane listy produktów lub generować zaangażowanie dla każdego indywidualnego klienta bez wstępnie załadowanych opisów produktów lub informacji wprowadzonych wcześniej.
Przykładowo klient w Australii zobaczy inny opis tego samego produktu niż klient w Stanach Zjednoczonych, bez konieczności ręcznego dodawania przez sprzedawcę różnych wersji dla każdego regionu czy kraju. Sprzedawcy mogą również zaprojektować dostosowane do potrzeb klienta oferty promocyjne ze spersonalizowanymi, automatycznie generowanymi wiadomościami dla klientów dostarczane przez WhatsApp, SMS lub e-mail.
Einstein GPT może wykonywać także takie czynności, jak generowanie konkretnych odpowiedzi, aby pomóc przedstawicielom serwisu szybciej odpowiadać na pytania klientów, a nawet automatyczne generować kod dla programistów.
Dodatkowo, Einstein GPT oferuje projektanta witryn internetowych Composable Storefront, który pomaga kontrolować doświadczenia jakie daje strona www, tworzyć bogate witryny docelowe za pomocą edytora typu "przeciągnij i upuść" oraz komponentów dbających o odpowiednie wrażenia na różnych urządzeniach. W ten sposób eliminuje się potrzebę korzystania z systemu zarządzania treścią firm trzecich i pozwala się handlowcom budować bogate doświadczenia w prostszy sposób, szybciej oraz z mniejszymi nakładami finansowymi.
Ciekawe fakty:
- Niedawne badanie ponad 500 liderów IT pokazało, że większość z nich wierzy, że generatywna SI to "zmieniacz gry", a 84% twierdzi, że pomoże im lepiej obsługiwać klientów.
- Einstein GPT, to pierwsza na świecie technologia generatywnego SI w CRM, która dostarcza treści stworzone przez SI w każdej interakcji sprzedażowej, usługowej, marketingowej, handlowej i IT na ogromną skalę
- Salesforce opiera się na zasadach Trusted AI Principles z nowym zestawem pięciu wytycznych, skoncentrowanych na odpowiedzialnym rozwoju i wdrażaniu generatywnej SI.

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.