Sztuczna inteligencja zarządza już ponad 40 fabrykami w Polsce
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Już ponad 40 polskich fabryk wdrożyło IPOsystem, czyli cyfrowego robota, który zastępuje menedżerów i planistów, samodzielnie podejmując decyzje operacyjne w halach produkcyjnych. Firmy, takie jak Promotech czy ICE Group, uzyskały dzięki wdrożeniu kilkudziesięcioprocentowe wzrosty wydajności.
Opublikowane wyniki badania, przeprowadzonego przez EY, pokazały, że aż 64% zarządzających firmami z całego świata, w ciągu najbliższych dwóch lat, zamierza zainwestować w sztuczną inteligencję. W tych działaniach upatruje się m.in. szansy na zwiększenie zdolności adaptacji do zmieniających się warunków i oparcie decyzji o analizę Big Data. Okazuje się, że możliwość „zatrudnienia” AI nie jest zarezerwowana wyłącznie dla gigantów technologicznych. IPOsystem - rozwiązanie opracowane przez polskich specjalistów, to pierwszy na świecie autonomiczny system decyzyjny, który samodzielnie, bez udziału planistów, zarządza nawet najbardziej złożoną produkcją. To rozwiązanie Przemysłu 4.0 wykorzystuje wąską sztuczną inteligencję do koordynowania pracy ludzi i maszyn.
Jak mówi Krzysztof Fiegler, członek zarządu, współtwórca rozwiązania, IPOsystem, jest pierwszym na świecie autonomicznym systemem decyzyjnym, którego głównym celem jest terminowa realizacja zleceń przy jak najbardziej efektywnym wykorzystaniu wszystkich dostępnych zasobów produkcyjnych. – IPOsystem przenosi naszych klientów na wyższy poziom funkcjonowania - staje się jedną z najważniejszych przewag konkurencyjnych. Cyfrowy robot - serce systemu - przejmuje rolę menedżerów w zakresie planowania produkcji i przydzielania zadań pracownikom. Wystarczy wprowadzić zlecenia wraz z terminami ich realizacji, by IPOsystem samodzielnie, bez konieczności harmonogramowania, wydał odpowiednie polecenia i zarządził wszystkimi zasobami – podkreśla.
Autonomicznie zarządzane fabryki w Polsce
System samodzielnie i bezobsługowo analizuje bieżące informacje produkcyjne, by w ciągu maksymalnie 5 sekund podjąć decyzję i wydać pracownikowi optymalne w danym momencie polecenie pracy. Menedżerowie oszczędzają czas, a zamiast planowania i zarządzania zasobami, kontrolują wydajność i efektywność procesów, rozwiązują problemy technologiczne i podejmują działania usprawniające procesy produkcyjne w oparciu o rzetelne dane generowane przez system.
O kluczowych korzyściach IPOsystem, takich jak wzrost wydajności produkcji o 15-30% po roku od uruchomienia systemu, oszczędnościach czasu pracy managerów o 70% i redukcji kosztów zarządzania produkcją, przekonało się już ponad 40 firm produkcyjnych, które w ostatnich latach wdrożyły rozwiązanie. Autonomiczne zarządzanie procesami produkcyjnymi sprawiło, że firmy, które wdrożyły system, dużo lepiej radzą sobie w czasach pandemii koronawirusa.
Dobrym przykładem jest firma ICE Group z Rybnika, polski producent maszyn i urządzeń do przemysłowej produkcji lodów, w której produkcją zarządza cyfrowy robot już od 2014 roku.
– Nasza firma była jedną z pierwszych, które wdrożyły IPOsystem. Mimo pewnych obaw związanych z powierzeniem produkcji systemowi, absolutnej wtedy nowości na rynku, nie wyobrażam sobie obecnie funkcjonowania bez niego. Korzyści, które osiągnęliśmy dzięki IPOsystem, m.in. wzrost produktywności zasobów o co najmniej 20-25%, potwierdza słuszność decyzji o wdrożeniu.
Ostatnie lata były dla nas rekordowe pod względem wielkości sprzedaży i jestem przekonany, że terminowa realizacja zamówień bez IPOsystem byłaby niezwykle trudna, a wręcz niemożliwa. Dodatkowo, dzięki możliwości pracy zdalnej i bezpośredniemu wydawaniu zadań pracownikom, system pomógł nam uniknąć większych perturbacji związanych z zakażeniami koronawirusem.- mówi Mariusz Goik, dyrektor generalny, wiceprezes firmy ICE Group.
Z kolei w przypadku producenta zaawansowanych technologicznie, profesjonalnych elektronarzędzi i sprzętu dla przemysłu, firmy Promotech z Białegostoku, IPOsystem samodzielnie sterował produkcją pomimo dużych zmian w dostępności pracowników. Artur Zawadzki, dyrektor operacyjny firmy Promotech podkreślił, że ta sytuacja nie wpłynęła na płynność realizacji zamówień, a funkcjonalności systemu sprawiły, że można było szybko reagować na problemy. – Najważniejsze dla nas jest to, że IPOsystem, zarządzając produkcją optymalnie, spowodował 25% wzrost produktywności naszych zasobów. Poza uzyskaniem nowego poziomu efektywności produkcji, stale doskonalimy naszą organizację, rozwijamy sprzedaż i zwiększamy konkurencyjność w oparciu o dokładne i rzeczywiste dane z systemu, zaś możliwość pracy zdalnej pozwoliła uniknąć zagrożeń związanych z pandemią – dodaje.
IPOsystem jest wdrażany w kolejnych firmach, a także stale uzupełniany o nowe funkcje. To innowacyjne polskie rozwiązanie informatyczne wpisuje się w koncepcję Przemysłu 4.0, wspierając odporność firm produkcyjnych na nieprzewidziane zjawiska gospodarcze.
* * *
O firmie
UIBS Teamwork Sp. z o.o. to zespół polskich innowatorów, technologów i programistów, który opracował IPOsystem, pierwszy na świecie, system decyzyjny klasy ADS. IPOsystem zarządza już produkcją w 40 przedsiębiorstwach w Polsce, codziennie sterując pracą prawie 10 000 pracowników, dla których generuje około 35 - 45 tysięcy decyzji operacyjnych. IPOsystem jest laureatem godła „Teraz Polska" w kategorii Innowacje, a także zdobywcą wielu branżowych nagród.
Więcej informacji o firmie znajduje się na stronie www.iposystem.com.pl oraz na profilu LinkedIn.

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.