Sztuka chłodzenia według Danfoss
Danfoss udostępnia serię swoich podcastów przedstawiających zasady, procesy i systemy związane z chłodnictwem. Dedykowane przede wszystkim instalatorom i serwisantom nagrania umożliwiają poszerzenie swojej wiedzy i umiejętności. To również ciekawy i przyjazny sposób na spędzenie czasu oraz zgłębienia nowych tematów dla wszystkich zainteresowanych nie tylko chłodnictwem, ale również szerzej – zrównoważonym rozwojem. Zagadnienia poruszane w podcastach mają istotne znaczenie z perspektywy oszczędzania energii i ochrony klimatu, a ich promocja wpisuje się w strategię firmy.
Danfoss, obecny na Polskim rynku już od 30 lat, jako lider technologii dla chłodnictwa jest dostawcą produktów i rozwiązań stosowanych w sektorze dystrybucji żywności, klimatyzacji, chłodnictwie przemysłowym i komercyjnym. Kompleksowa oferta produktów Danfoss z zakresu chłodnictwa obejmuje zawory, czujniki, elektronikę, pompy, wymienniki ciepła i sprężarki. Angażujemy się w działania mające na celu zapewnienie chłodzenia w sposób zrównoważony, redukując oddziaływanie na środowisko oraz realizując cele zrównoważonego rozwoju ONZ. Nasze rozwiązania wspomagają efektywność pracy systemów minimalizując w ten sposób zużycie energii i emisję CO2. Zachęcamy również do stosowania naturalnych czynników chłodzących. Dzięki temu istotnie zmniejszamy ślad węglowy całego procesu chłodzenia wymienia Aleksandra Stępniak, konsultant ds. efektywności energetycznej w Danfoss Poland.
Posiadając tak dużą wiedzę i doświadczenie związane z szerokim wachlarzem produktów i oferowanych rozwiązań firma zdecydowała się na podzielenie się nią z zainteresowanymi odbiorcami. Tematyczne podcasty zostały stworzone przez Jensa Andersena, który w firmie Danfoss pracuje od ponad 40 lat. Do odcinków nagrywanych w zaciszu domowego biura w południowej Jutlandii w Danii gospodarz zaprasza również swoich kolegów po fachu. Przyjacielski i otwarty charakter Andersena w połączeniu z domowym klimatem sprawiają, że przyswajanie specjalistycznej wiedzy przestało być skomplikowane, a stało się przyjemnością.
Aby słuchacze nie zrazili się zbytnia szczegółowością technicznych aspektów i czuli się jak najbardziej komfortowo, podcasty podzielono na 2 grupy. W pierwszej serii nagrań poruszonych zostało wiele podstawowych tematów, takich jak proces kondensacji, czynniki chłodnicze i elementy instalacji chłodniczej. W kolejnych odcinkach będzie można zagłębić się również w bardziej zaawansowane zagadnienia, takie jak skraplacze, sterowanie elektroniczne czy chłodzenie pośrednie. Każdy kolejny odcinek jest kontynuacją tego, czego słuchacze już się nauczyli i wraz z kolejnymi odcinkami podcastu poziom staje się coraz bardziej zaawansowany. W efekcie, poza niewątpliwą przyjemnościa słuchania, w nagraniach każdy znajdzie coś dla siebie, zarówno Ci bardziej doświadczeni w branży, jak i Ci, którzy stawiaja w niej pierwsze kroki np. studenci kierunków technicznych.
Chłodniczych podcastów dostępnych również w języku polskim można słuchać także na komputerach i smartfonach, a to wszystko dzięki aplikacji RefTools, będącej swoistym „szwajcarskim scyzorykiem” dla instalatorów z branży chłodniczej. Poprzez dodanie możliwości odsłuchiwania podcastów, do tego niezbędnego dla specjalistów narzędzia, osiagnięto kolejny poziom wspierania ich w pracy.
Działania Danfoss Power Solution, łaczącego obecnie wczesniejsze segmenty Danfoss Cooling i Danfoss Heating,wspierają nie tylko pracę specjalistów ale także mają wpływ na dbałość i planetę i ludzi ją zamieszkujących. W ten sposób wpisują się w strategię zrównoważonego rozwoju firmy np. poprzez przyczynianie się do projektowania i opracowywania energooszczędnych metod chłodzenia, zachęcanie do stosowania naturalnych czynników chłodniczych, pomaganie w redukcji emisji gazów cieplarnianych oraz minimalizowanie wpływ chłodnictwa na globalne ocieplenie.

Sieć stacji paliw MOYA otworzyła jubileuszową 500. stację w Kobyłce

Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą!

Modernizacje w branży wod-kan
Transmisje online
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Enea zapowiada kolejne zielone inwestycje. Do 2035 roku chce mieć prawie 5 GW mocy zainstalowanej w OZE
Sześć farm wiatrowych o mocy 83,5 MW znalazło się w portfolio Grupy Enea. Spółka Enea Nowa Energia kupiła je od European Energy Polska i zapowiada, że to nie koniec tego typu transakcji. Ten rok ma być intensywny dla spółki pod względem rozwoju OZE. Celem strategicznym jest osiągnięcie 2,1 GW mocy zainstalowanej w zielonych źródłach w 2030 roku i 4,9 GW pięć lat później.
Przemysł
Brak krajowej polityki kosmicznej blokuje możliwości współpracy międzynarodowej. Wspólne projekty mogłyby być katalizatorem rozwoju sektora

Sektor kosmiczny jest jednym z najbardziej innowacyjnych i zaawansowanych technologicznie obszarów w gospodarce. Zapotrzebowanie na kosmiczne technologie napędzają niestabilność gospodarczo-polityczna oraz kryzys klimatyczny. Rozwój polskiego sektora kosmicznego mocno przyspieszył po przystąpieniu Polski do ESA, jednak brak przyjętej polityki kosmicznej sprawia, że nie wykorzystujemy do końca związanego z tym potencjału. Brak jasnych przepisów utrudnia też współpracę bilateralną z innymi krajami.
Problemy społeczne
Wrocław najczęściej wskazywanym miejscem na ewentualną przeprowadzkę. To przekłada się na potencjał gospodarczy

40 proc. Polaków planujących w najbliższych latach przeprowadzkę wybrałoby Wrocław – wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych. Stolica Dolnego Śląska jest postrzegana jako miejsce, w którym można znaleźć dobrą pracę i mieszkanie, a komunikacja miejska działa w satysfakcjonujący sposób. Miasto jest również doceniane za walory turystyczne i chętnie odwiedzane przez podróżujących. Postrzeganie miasta przez mieszkańców i pracowników przekłada się również na potencjał inwestycyjny i zainteresowanie biznesu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.