Szybka Paczka GLS teraz w Krakowie. W Polsce zadebiutował też rower kurierski
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Firma kurierska konsekwentnie rozwija sieć i otwiera kolejne punkty Szybkiej Paczki. Ten najnowszy w Krakowie jest jednak wyjątkowy, ze względu na dodatkową funkcję stacji przeładunkowej dla dostaw realizowanych rowerem kurierskim.
Firmowy punkt Szybkiej Paczki miał premierę wiosną ubiegłego roku w Poznaniu. Wtedy jeszcze ze statusem rozwiązania pilotażowego. Czy dzisiaj można już ocenić, jak sprawdził się ten pomysł? – Z miesiąca na miesiąc notujemy znaczące wzrosty w liczbie obsługiwanych paczek. Rozwój sieci punktów Szybkiej Paczki to dla nas cel strategiczny. Dążymy do tego, by oferować szeroki wachlarz nowoczesnych usług i działać w elastycznym modelu zorientowanym na indywidualne potrzeby klientów – mówi Małgorzata Markowska, marketing manager GLS Poland.
Firmowy punkt Szybkiej Paczki jest wyposażony m.in. w punkt pakowania, a nawet przymierzalnię (to ukłon w stronę osób zamawiających online odzież). Poza tym klienci mają tu możliwość odbioru i nadawania przesyłek za pobraniem, a płatności można dokonywać kartą lub BLIKIEM, z którym GLS niedawno nawiązał współpracę.
– To nowoczesna i komfortowa przestrzeń. Zakres usług jest dopasowany do potrzeb zarówno odbiorców, jak i nadawców, w tym również działających w branży e-commerce. Zapewniamy w pełni profesjonalną obsługę, zgodną z wypracowanym przez nas standardem. Zespół punktu w całości stanowią nasi pracownicy – dodaje Małgorzata Markowska.
Natomiast już od 10 lat rozwija się sieć punktów nadania i odbioru Szybka Paczka/ ParcelShop GLS prowadzonych przez partnerów firmy, których liczba w całej Polsce przekroczyła 1000.
– To ważny element usług kurierskich. Systematyczna rozbudowa sieci punktów nadania i odbioru, znajdujących się w dogodnych lokalizacjach, pozwala nam być blisko klientów – podkreśla Małgorzata Markowska.
Kurierskim rowerem pod Wawelem
Krakowski punkt firmowy Szybkiej Paczki GLS jest zlokalizowany przy ul. Dietla 93, blisko skrzyżowania z ul. Starowiślną, a więc w ścisłym centrum miasta. Równocześnie służy jako stacja przeładunkowa dla przesyłek adresowanych do odbiorców w okolicy. Dociera do nich kurier poruszający się rikszą, a dokładniej rowerem kurierskim zbudowanym specjalnie na potrzeby tego rodzaju usług. W Polsce takiego rozwiązania nie stosowała dotąd żadna firma z branży. Dlaczego GLS wprowadza je akurat w Krakowie?
– W sercu miasta jest duża strefa ograniczonego wjazdu dla pojazdów silnikowych. Natomiast riksza bez problemu i zgodnie z obowiązującymi przepisami dojeżdża bezpośrednio do odbiorców. Lokalizacja przy ul. Dietla pozwala nam połączyć rozwiązania ekologiczne, które również wpisane są w strategię naszego rozwoju, z Szybką Paczką – wyjaśnia Małgorzata Markowska.
Punkt Szybkiej Paczki w Krakowie otwarto 1 czerwca, chociaż na razie, ze względu na obostrzenia związane z pandemią, niedostępne dla klientów są przymierzalnia i punkt pakowania.
– Jednak sytuacja epidemiczna stopniowo się stabilizuje. Równocześnie obserwujemy wyraźny wzrost liczby przesyłek związanych z handlem online, a punkty Szybkiej Paczki znakomicie wspierają rozwój e-commerce – zaznacza Małgorzata Markowska.
Dodajmy, że klienci GLS mogą nadal bez przeszkód wysyłać paczki do krajów UE, w których operuje firma.
– To ważne o tyle, że usługi wysyłki za granicę, zwłaszcza do takich krajów jak Niemcy, Holandia, Wielka Brytania i Irlandia, cieszą się coraz większym zainteresowaniem. W ciągu ostatnich pięciu lat wolumen przesyłek zagranicznych systematycznie wzrastał. – dodaje Małgorzata Markowska.
Grupa GLS to jeden z liderów jakości w europejskiej logistyce przesyłek. Cała sieć operatora, za pośrednictwem spółek-córek oraz partnerów transportowych, obejmuje 45 krajów, w tym USA i Kanadę.
Więcej informacji: https://gls-group.eu/PL/pl/home

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.