Szybka Paczka GLS teraz w Krakowie. W Polsce zadebiutował też rower kurierski
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz@prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Firma kurierska konsekwentnie rozwija sieć i otwiera kolejne punkty Szybkiej Paczki. Ten najnowszy w Krakowie jest jednak wyjątkowy, ze względu na dodatkową funkcję stacji przeładunkowej dla dostaw realizowanych rowerem kurierskim.
Firmowy punkt Szybkiej Paczki miał premierę wiosną ubiegłego roku w Poznaniu. Wtedy jeszcze ze statusem rozwiązania pilotażowego. Czy dzisiaj można już ocenić, jak sprawdził się ten pomysł? – Z miesiąca na miesiąc notujemy znaczące wzrosty w liczbie obsługiwanych paczek. Rozwój sieci punktów Szybkiej Paczki to dla nas cel strategiczny. Dążymy do tego, by oferować szeroki wachlarz nowoczesnych usług i działać w elastycznym modelu zorientowanym na indywidualne potrzeby klientów – mówi Małgorzata Markowska, marketing manager GLS Poland.
Firmowy punkt Szybkiej Paczki jest wyposażony m.in. w punkt pakowania, a nawet przymierzalnię (to ukłon w stronę osób zamawiających online odzież). Poza tym klienci mają tu możliwość odbioru i nadawania przesyłek za pobraniem, a płatności można dokonywać kartą lub BLIKIEM, z którym GLS niedawno nawiązał współpracę.
– To nowoczesna i komfortowa przestrzeń. Zakres usług jest dopasowany do potrzeb zarówno odbiorców, jak i nadawców, w tym również działających w branży e-commerce. Zapewniamy w pełni profesjonalną obsługę, zgodną z wypracowanym przez nas standardem. Zespół punktu w całości stanowią nasi pracownicy – dodaje Małgorzata Markowska.
Natomiast już od 10 lat rozwija się sieć punktów nadania i odbioru Szybka Paczka/ ParcelShop GLS prowadzonych przez partnerów firmy, których liczba w całej Polsce przekroczyła 1000.
– To ważny element usług kurierskich. Systematyczna rozbudowa sieci punktów nadania i odbioru, znajdujących się w dogodnych lokalizacjach, pozwala nam być blisko klientów – podkreśla Małgorzata Markowska.
Kurierskim rowerem pod Wawelem
Krakowski punkt firmowy Szybkiej Paczki GLS jest zlokalizowany przy ul. Dietla 93, blisko skrzyżowania z ul. Starowiślną, a więc w ścisłym centrum miasta. Równocześnie służy jako stacja przeładunkowa dla przesyłek adresowanych do odbiorców w okolicy. Dociera do nich kurier poruszający się rikszą, a dokładniej rowerem kurierskim zbudowanym specjalnie na potrzeby tego rodzaju usług. W Polsce takiego rozwiązania nie stosowała dotąd żadna firma z branży. Dlaczego GLS wprowadza je akurat w Krakowie?
– W sercu miasta jest duża strefa ograniczonego wjazdu dla pojazdów silnikowych. Natomiast riksza bez problemu i zgodnie z obowiązującymi przepisami dojeżdża bezpośrednio do odbiorców. Lokalizacja przy ul. Dietla pozwala nam połączyć rozwiązania ekologiczne, które również wpisane są w strategię naszego rozwoju, z Szybką Paczką – wyjaśnia Małgorzata Markowska.
Punkt Szybkiej Paczki w Krakowie otwarto 1 czerwca, chociaż na razie, ze względu na obostrzenia związane z pandemią, niedostępne dla klientów są przymierzalnia i punkt pakowania.
– Jednak sytuacja epidemiczna stopniowo się stabilizuje. Równocześnie obserwujemy wyraźny wzrost liczby przesyłek związanych z handlem online, a punkty Szybkiej Paczki znakomicie wspierają rozwój e-commerce – zaznacza Małgorzata Markowska.
Dodajmy, że klienci GLS mogą nadal bez przeszkód wysyłać paczki do krajów UE, w których operuje firma.
– To ważne o tyle, że usługi wysyłki za granicę, zwłaszcza do takich krajów jak Niemcy, Holandia, Wielka Brytania i Irlandia, cieszą się coraz większym zainteresowaniem. W ciągu ostatnich pięciu lat wolumen przesyłek zagranicznych systematycznie wzrastał. – dodaje Małgorzata Markowska.
Grupa GLS to jeden z liderów jakości w europejskiej logistyce przesyłek. Cała sieć operatora, za pośrednictwem spółek-córek oraz partnerów transportowych, obejmuje 45 krajów, w tym USA i Kanadę.
Więcej informacji: https://gls-group.eu/PL/pl/home

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.