Szybsza sprzedaż biletów w pociągach Kolei Dolnośląskich
Pasażerowie Kolei Dolnośląskich będą mogli szybciej i sprawniej kupować bilety w pociągach. To efekt wyposażenia załóg pokładowych w nowe zestawy konduktorskie, które będą służyły m.in. do sprzedaży i kontroli biletów.
Możliwości płatności kartą lub telefonem w pociągach Kolei Dolnośląskich wprowadzono już w kwietniu 2020 roku. Od tego czasu wszyscy konduktorzy mają do dyspozycji mobilne terminale do płatności bezgotówkowych. Nowe zestawy do sprzedaży biletów, w które zostaną wyposażeni konduktorzy dolnośląskiego przewoźnika składają się z terminali mobilnych oraz komunikujących się z nimi przez bluetooth pinpadów płatniczych i drukarek.
– Stale szukamy przestrzeni do podnoszenia komfortu podróży. Wiemy jak bardzo nasi pasażerowie cenią swój czas, a nowe terminale przyspieszą sprzedaż, druk i kontrolę biletów – powiedział Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich – Będzie sprawniej, szybciej i nowocześniej, a nasi pracownicy z pewnością docenią również o połowę mniejszą wagę nowych zestawów.
Dwa razy szybsze
Korzyści z wprowadzenia nowych terminali odczują podróżni i pracownicy. Całkowity czas sprzedaży od wyboru biletu, przez płatność, po wydruk będzie dwa razy krótszy, niż w przypadku wykorzystywanych wcześniej terminali. Będzie to możliwe m.in. dzięki sugerowaniu stacji początkowej podróży na podstawie danych GPS.
– Aplikacja obsługująca terminale wyposażona jest w dodatkowe funkcje, np. możliwość dyktowania raportów służbowych głosowo, choć oczywiście można je również wpisać ręcznie, czy zgłaszanie usterek pojazdu. Te udogodnienia uproszczą przygotowanie i przyspieszą obieg kluczowych raportów – dodaje Stawikowski.
Trwają ostatnie testy wdrożeniowe, podczas, których pilotażowa grupa drużyn konduktorskich zgłasza swoje uwagi dla usprawnienia działania systemu. Planowo,
w połowie grudnia, 240 zestawów z terminalami trafi do wszystkich kierowników i konduktorów dolnośląskiego przewoźnika.
Nowy sprzęt dla maszynistów
W nowy sprzęt zostaną wyposażeni również maszyniści. Wszyscy kierujący pociągami zyskają dostęp do tabletów, które zastąpią dotychczasową, papierową dokumentację, która jest niezbędna w ich pracy, czyli m.in. do regulaminów technicznych stacji czy tymczasowych regulaminów obowiązujących w czasie zamknięć wynikających z prac torowych. Zapewnią również stały dostęp do planów pracy.
– Przekazanie tabletów maszynistom pozwoli nam na przejście w dużej mierze na elektroniczny obieg dokumentacji, co przyśpieszy przepływ informacji, a zarazem włączy w całości tę grupę pracowników w system firmowej komunikacji wewnętrznej – dodał Damian Stawikowski. – Ważny jest również aspekt środowiskowy, dzięki wykorzystaniu technologii, ograniczymy zużycie papieru – zakończył prezes Kolei Dolnośląskich.
Projekty inwestycyjne
Koleje Dolnośląskie realizują szeroki program inwestycyjny, którego elementem są kolejne usprawnienia skierowane do pasażerów. W ramach projektu taborowego na Dolny Śląsk trafi pięć nowych, pięcioczłonowych pociągów elektrycznych oraz sześć składów hybrydowych. Spółka jest także w trakcie prac projektowych w związku z budową nowej hali serwisowej.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.