Komunikaty PR

Szyby samochodowe mają bezpośredni wpływ na nasze bezpieczeństwo

2021-03-31  |  09:00

Szyba czołowa pełni niebagatelną rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa kierującym pojazdami oraz pasażerom. Stanowi podporę dla poduszek powietrznych, umieszczone są na niej czujniki i kamery będące częścią systemów wspomagania kierowcy ADAS. Zdarza się jednak, że jesteśmy zmuszeni ją wymienić. – W takim przypadku naszym obowiązkiem jest korzystanie ze sprawdzonych firm i rozwiązań. W grę wchodzi przecież nasze życie – mówi Grzegorz Topolski, ekspert firmy Sika, której kleje używane są podczas wymiany ok. 33 proc. szyb samochodowych na świecie.

 

Jaką funkcję spełnia w pojeździe szyba? Większość z nas wie jedynie, że zapewnia odpowiednią widoczność potrzebną do tego, żeby kontrolować to, co dzieje się na drodze. Prawda, ale… niepełna. Szyba przednia w rzeczywistości ma dużo większe znaczenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego niż nam się wydaje.

– Jej rolą jest także ochrona kierowcy i pasażerów podczas wypadku, wzmocnienie sztywności dachu podczas dachowania – tłumaczy mówi Grzegorz Topolski, ekspert firmy Sika, której kleje używane są podczas wymiany ok. 33 proc. szyb samochodowych na całym świecie. –  Zwróćmy choćby uwagę na szybę przednią. Jest ona podporą dla poduszek powietrznych aktywujących się podczas wypadku. Jeśli więc nie wkleimy jej zgodnie z wymaganiami technologicznymi, nie zastosujemy odpowiedniego kleju do szyb, ryzykujemy, że zostanie wypchnięta podczas wypadku. Konsekwencje wynikające z nie wypełnienia się poduszki powietrznej mogą być dla kierowcy i pasażera tragiczne. 

Nowe technologie w produkcji szyb samochodowych

Rozwój technologiczny motoryzacji sprawił, że szyby montowane w pojazdach różnią się od tych, które były częścią starszych samochodów. Są cieńsze, znacznemu zwiększeniu uległa ich powierzchnia. Ale to nie wszystko. Na przednich szybach montowane są kamery będące częścią systemów ADAS, czyli

zaawansowanych układów wspomagających kierowcę. Jakich? Wymienić można system hamowania awaryjnego z funkcją rozpoznawania pieszych, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu czy rozpoznawanie znaków drogowych. Na przednich szybach aut coraz częściej znajdziemy także czujniki pozwalające wykrywać  natężenie światła i deszcz.

Oczywiście nie wszystkie pojazdy, szczególnie te starsze, są naszpikowane nowoczesną technologią służącą bezpieczeństwu kierowcy i pasażerów. Jednak już od maja 2022 r. wszystkie nowe modele i wersje samochodów sprzedawane na terenie Unii Europejskiej będą obowiązkowo wyposażone w różne systemy bezpieczeństwa, np. utrzymywanie pojazdu na pasie ruchu czy wykrywanie rozproszenia uwagi. Dwa lata później przepisy obejmą już wszystkie nowe auta.

Mało tego, fachowcy przewidują, że już niedługo bardzo popularne stanie się stosowanie w samochodach tzw. rozszerzonej rzeczywistości (augumented reality). Co to oznacza? Przednia szyba samochodu stanie się po prostu… cyfrowym kokpitem.

Wymiana szyby to bardzo skomplikowana i poważna sprawa

Jednak każda szyba, nawet najnowocześniejsza oraz naszpikowana elektroniką, może ulec zniszczeniu i trzeba ją wymienić. Biorąc pod uwagę jak ważną rolę pełni w samochodzie, jest to czynność, która wymaga od usługodawcy pełnego profesjonalizmu.

– Przede wszystkim ważne jest stosowanie materiałów profesjonalnych, opartych o zaawansowane technologie, dzięki którym będziemy mieli pewność, że wymieniona szyba będzie spełniała wszystkie funkcje przewidziane przez producenta. Zapewniony zostanie jednocześnie najkrótszy możliwy bezpieczny czas odjazdu auta (SDAT) – wyjaśnia Grzegorz Topolski z firmy Sika, która produkuje kleje SikaTack używane w procesie wymiany szyb samochodowych. – Kolejną kwestią jest właściwa kalibracja kamer i czujników umiejscowionych na szybie. Tylko wtedy możemy być pewni, że odjeżdżając z warsztatu, poczujemy się na drogach bezpiecznie. Dlatego należy zaufać sprawdzonym firmom pracującym w oparciu o produkty o najwyższej jakości. Tutaj w grę wchodzi przecież nasze życie!

 

O firmie

Sika to międzynarodowy koncern, który powstał w 1910 r. w Szwajcarii. Jest obecny w ponad 100 krajach na całym świecie, zatrudnia ponad 25 tys. pracowników. Sika specjalizuje się w tworzeniu wysokiej jakości systemów i produktów do klejenia, uszczelniania, tłumienia, wzmacniania oraz ochrony w sektorze budowlanym i wielu innych gałęziach przemysłu. W Polsce Sika obecna jest od 1991 r. Firma odgrywa wiodącą rolę w sektorze specjalistycznej chemii budowlanej dla budownictwa inżynieryjnego, przemysłu oraz rynku napraw pojazdów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.

Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Konsument

Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.

Finanse

UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro.  – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.