TaniaKsiazka.pl liderem e-commerce w swojej branży
Według “Raportu e-commerce w Polsce 2021” TaniaKsiazka.pl jest jednym z najlepszych pod względem SEO sklepów internetowych w naszym kraju. W zestawieniu 500 topowych marek zajmuje wysoką, 15 pozycję. Jednocześnie jest liderem w kategorii “Książki i literatura”.
Firma Senuto wzięła pod lupę 87 tysięcy sklepów internetowych i zbadała je pod kątem SEO, czyli widoczności w Google. SEO to jedno z kluczowych źródeł ruchu w sektorze e-commerce – jak podają twórcy raportu, aż 91% internautów dokonuje wyborów zakupowych właśnie przy użyciu wyszukiwarki. Duża widoczność w tym kanale oznacza więc większy ruch na stronie, a co za tym idzie – większą liczbę klientów.
TaniaKsiazka.pl okazała się bezkonkurencyjna w swojej branży. W kategorii “Książki i literatura” zajmuje pierwsze miejsce, natomiast w ogólnym zestawieniu zamyka pierwszą piętnastkę.
– Podchodząc do działań SEO, staramy się osiągnąć równowagę między długofalową strategią a reakcją na szybko zmieniające się środowisko. Z zespołem zgranych ludzi da się osiągnąć wiele! Ważne, żeby każdy dział był świadomy wpływu swoich działań na pozycję organiczną i miał na uwadze, że liczą się nie tylko sesje, ale również analiza zachowań użytkowników – mówi Monika Szatyłowicz, Dyrektor E-commerce w TaniaKsiazka.pl i dodaje: – W 2020 r. położyliśmy nacisk na optymalizację on-site strony mobilnej. 66% użytkowników TaniaKsiazka.pl odwiedziło księgarnię na urządzeniu mobilnym. W ramach wzmocnienia marki, również pod kątem SEO, udało nam się ponadto przejąć domeny trzech sklepów internetowych, w tym księgarni. Prace ciągle trwają i w 2021 r. będziemy je kontynuowali. Skupimy się między innymi na aktualizacji oprogramowania ze szczególnym uwzględnieniem efektywności wersji mobilnej serwisu.
Obecnie TaniaKsiazka.pl realizuje ponad 250 tys. przesyłek miesięcznie. Białostocka księgarnia internetowa zamknęła 2020 r. trzycyfrowym wzrostem przychodów oraz liczbą klientów większą o 45% rok do roku. Na jej półkę trafiło ponadto kilka prestiżowych nagród: dla najlepszych sklepów internetowych (w rankingach Opineo i Ceneo), tytuł Podlaskiej Marki Konsumentów 2019 czy Gazela Biznesu 2020. Sklep jest też organizatorem własnych internetowych targów książki. Najbliższa edycja TargiKsiazki.Online odbędzie się już maju.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.