Targor-Truck stawia na zeroemisyjną flotę pojazdów - LNG i bioLNG
Targor-Truck, dostawca zeroemisyjnego transportu drogowego towarów, odpowiadając na politykę zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw, poszerza flotę własną z napędem na LNG. Firma posiada obecnie 300 pojazdów ciężarowych z czego 135 z napędem LNG i BioLNG. Wkrótce liczba tych aut zwiększy się do 150. Targor zamówił właśnie kolejne samochody napędzane tego rodzaju paliwem.
Targor-Truck to polski przewoźnik drogowy, działający nieprzerwanie od prawie 50 lat. Firma w swojej historii przeszła przez kilka okresów transformacji. Teraz, odpowiadając na politykę zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw i politykę Unii Europejskiej w zakresie dekarbonizacji, dąży do zapewnienia zeroemisyjnego transportu drogowego towarów w swoich usługach. Firma już od kilku lat sukcesywnie rozwija flotę pojazdów nisko- i zeroemisyjnych. Stale inwestuje nie tylko w auta o napędzie LNG / BioLNG ale też w cyfryzację transportu drogowego. Targor jest gotowy do wdrożenia elektronicznego listu przewozowego e-CMR i stale rozwija swoje cyfrowe systemy do zarządzania transportem.
Na drodze do zeroemisyjności
Targor-Truck to lider w zdekarbonizowanych transportach drogowych towarów w Polsce. Firma jest jednym z największych przewoźników w kraju z tak dużą flotą własną pojazdów napędzanych LNG / BioLNG. Już niedługo, w ciągu najbliższych kilku miesięcy, flota Targoru napędzana LNG zwiększy się do 150 samochodów ciężarowych. Targor-Truck zamówił właśnie ciągniki siodłowe marki IVECO z napędem gazowym.
- Świadomie podjęliśmy decyzję o przejściu na LNG / BioLNG i takim właśnie kierunku rozwoju. Sukcesywnie od kilku lat wymieniamy flotę aut własnych na nisko- i zeroemisyjne pojazdy. Dzięki temu mamy jeden z największych wskaźników dynamicznie rosnącego udziału paliw ekologicznych w zużyciu przez pojazdy pośród wszystkich firm transportowych w Polsce. To odpowiedź na wymagania rynku i naszych klientów, do grona których należą duże i średnie przedsiębiorstwa, również zobligowane do dekarbonizacji swoich procesów produkcyjnych i logistycznych – mówi Agnieszka Wierzbowska, dyrektor zarządzająca Targor-Truck.
100% redukcja emisji CO2
Targor-Truck potwierdza swoje dążenia do dekarbonizacji audytami Ecovadis oraz Supplier Assurance, wdrażając mechanizmy kontroli weryfikacji zgodności w swoim łańcuchu dostaw (przy wykorzystaniu najnowszego SAQ 5.0 dla przemysłu motoryzacyjnego). Wyniki tych audytów są udostępniane klientom firmy. Targor posiada też certyfikaty od dostawców paliw LNG / BioLNG, potwierdzające 100% redukcję emisji CO2 we flocie napędzanej paliwem LNG i BioLNG.
- Nie boimy się poddawać audytom, bo dzięki nim możemy udowodnić naszym klientom ekologiczność naszej floty i faktyczną redukcję emisji CO2 w naszych pojazdach. To ważne, zwłaszcza w kontekście restrykcyjnych wymogów unijnych w zakresie dążenia do całkowicie zrównoważonego transportu towarów – podkreśla Agnieszka Wierzbowska, dyrektor zarządzająca Targor-Truck.
Targor-Truck wykonuje usługi transportu drogowego towarów nie tylko na terenie Polski, ale też innych krajów Europy (Włochy, Hiszpania, Francja, Belgia, Holandia, Niemcy, Słowenia, Austria, Węgry, Czechy, Słowacja, Szwajcaria). Sieć dystrybucyjna paliw alternatywnych stale się powiększa, dzięki czemu coraz łatwiej jest planować trasy i tankowanie LNG i BioLNG na długich dystansach. Do krajów z dostępnością stacji BioLNG dołączyły niedawno Polska oraz Czechy i Słowacja.
Targor-Truck zapowiada dalsze inwestycje w ekologiczne zestawy ciężarowe, w których wykorzystuje też niskoemisyjne naczepy Berger.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.