Tchibo po raz kolejny wspiera Mamy z Domów Samotnej Matki Stowarzyszenia MONAR
Liczba matek samodzielnie wychowujących dzieci w Polsce wynosi niemal dwa miliony, a co czwarta rodzina jest tworzona przez samotnego rodzica[1]. Wychowywanie dziecka w pojedynkę to niezwykłe wyzwanie, jednak łącząc siły możemy wesprzeć osoby, które na co dzień je podejmują. Tym założeniem kieruje się marka Tchibo, która po raz kolejny przekazała 100 000 zł na rzecz Domów Samotnej Matki Stowarzyszenia MONAR.
26 maja obchodzimy wyjątkowe święto – Dzień Matki. To czas, kiedy w szczególny sposób doceniamy mamy, chcąc sprawić im radość i wywołać na ich twarzach uśmiech. Dostrzega to firma Tchibo, która po raz kolejny w ramach akcji „Tchibo wspiera mamy” przekazała darowiznę na rzecz Stowarzyszenia MONAR, prowadzącego m.in. Domy Samotnej Matki. Środki te zostaną przeznaczone na zorganizowanie letnich aktywności dla podopiecznych organizacji.
Wsparcie w tworzeniu życia na nowo
Pracownicy i wolontariusze Stowarzyszenia MONAR każdego dnia dbają o osoby samotne, bezdomne, chore i uzależnione, udowadniając, jak wiele w ich życiu może zmienić wyciągnięcie pomocnej dłoni. Misją Stowarzyszenia od lat pozostaje pomoc bliźniemu, w duchu miłości, tolerancji, dbałości o ludzką godność, z szacunkiem dla praw człowieka. Organizacja działa w dziesięciu Domach Samotnej Matki. Stowarzyszenie zapewnia mamom i ich dzieciom schronienie oraz wyżywienie, a także wspiera je na drodze do usamodzielnienia się. Każdy z Domów Samotnej Matki Stowarzyszenia MONAR opiekuje się kilkunastoma lub nawet kilkudziesięcioma osobami w kryzysie, zapewniając im m.in. diagnostykę medyczną, konsultacje z lekarzami oraz terapię psychologiczną. Mamy i dzieci przebywają w placówce od miesiąca do roku – w zależności od ich kondycji, sytuacji życiowej i szansy na samodzielne życie poza placówką.
– Dla mam, które przebywają w naszych placówkach, organizujemy m.in. warsztaty rozwijające ich kompetencje rodzicielskie. Wdrażamy także działania profilaktyczne dotyczące przeciwdziałania przemocy wobec kobiet i dzieci. Jednak sama praca w ośrodku to nie wszystko. Dzięki pomocy firm takich jak Tchibo możemy zaproponować naszym podopiecznym kreatywne formy spędzania wolnego czasu, wspierając jednocześnie budowanie relacji rodzic-dziecko, umożliwiając zmianę perspektywy i oderwanie się od codziennych obowiązków. Jest to jeden z elementów, który przyczynia się do długofalowej poprawy ich sytuacji życiowej – mówi Agnieszka Nowak, Dyrektorka Pomorskiego Centrum Pomocy Bliźniemu w Gdańsku.
Działajmy razem
To nie pierwszy raz, kiedy Tchibo wspiera osoby w potrzebie. Również w ubiegłym roku, współpracując z agencją Advalue Engaged, której misją jest propagowanie społecznej odpowiedzialności biznesu poprzez łączenie marek z wartościowymi inicjatywami i organizacjami, firma przekazała wsparcie finansowe na rzecz mam i ich pociech, przebywających w Domach Samotnej Matki Stowarzyszenia MONAR. Kwota udzielonej pomocy wyniosła 100 000 zł. Wsparcie nie byłoby możliwe bez zaangażowania konsumentów.
– Cenimy czas spędzony w gronie najbliższych, dlatego chcemy podarować wspólne chwile i radość z lata tym, którym najbardziej tego brakuje. Nie robimy tego jednak sami. Realizacja tego wsparcia jest możliwa dzięki konsumentom, którzy na co dzień wybierają produkty Tchibo. Dziękujemy im za to, że wspólnie możemy pomagać tym, którzy tej pomocy najbardziej potrzebują – podsumowuje Gabriela Bar-Rutkowska, menedżerka ds. komunikacji korporacyjnej i odpowiedzialności biznesu Tchibo Warszawa Sp. z o.o.
[1] GUS. Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021.

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Państwowa Agencja Atomistyki przygotowuje się do nadzoru nad pierwszą polską elektrownią jądrową. Kluczową kwestią jest bezpieczeństwo
Trwają przygotowania do budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej na Pomorzu. Zgodnie z harmonogramem przedstawianym przez rząd fizyczna budowa ma ruszyć w 2028 roku, a początek eksploatacji pierwszego bloku planuje się na 2036 rok. Również Państwowa Agencja Atomistyki przygotowuje się do realizacji zadań związanych z dozorem nad budową, rozruchem i eksploatacją nowej jednostki. Kluczowe są kwestie związane z bezpieczeństwem jądrowym i ochroną radiologiczną obiektu.
Ochrona środowiska
K. Wyszkowski: Porozumienie paryskie to duże osiągnięcie. Odwrót USA tego nie zmieni

Z danych Climate Action Tracker wynika, że do końca lutego br. tylko 18 państw sygnatariuszy porozumienia paryskiego zaktualizowało swoje plany realizacji celów klimatycznych do 2035 roku. Chociaż walka z rosnącymi emisjami CO2 nie postępuje w takim tempie, jakie jest wymagane, to samo porozumienie klimatyczne z Paryża należy uznać za osiągnięcie, które przyniesie efekty. Zdaniem Kamila Wyszkowskiego z UN GCNP nie powinno tego zmienić nawet wycofanie się z niego Stanów Zjednoczonych.
Ochrona środowiska
Konkurs NCBR i Orlenu ma wesprzeć najciekawsze rozwiązania dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. Na ich rozwój trafi blisko 200 mln zł

Niemal 200 mln zł trafi na realizację innowacyjnych projektów dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. NCBR i Orlen w ramach konkursu NEON III chcą znaleźć partnerów wśród instytucji naukowych i technologicznych do działania w trzech obszarach: dekarbonizacji, cyfryzacji i gospodarki obiegu zamkniętego. Nabór wniosków potrwa do 30 czerwca br.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.