Komunikaty PR

Tchibo po raz kolejny wspiera Mamy z Domów Samotnej Matki Stowarzyszenia MONAR

2023-05-26  |  13:00

Liczba matek samodzielnie wychowujących dzieci w Polsce wynosi niemal dwa miliony, a co czwarta rodzina jest tworzona przez samotnego rodzica[1]. Wychowywanie dziecka w pojedynkę to niezwykłe wyzwanie, jednak łącząc siły możemy wesprzeć osoby, które na co dzień je podejmują. Tym założeniem kieruje się marka Tchibo, która po raz kolejny przekazała 100 000 zł na rzecz Domów Samotnej Matki Stowarzyszenia MONAR.

26 maja obchodzimy wyjątkowe święto – Dzień Matki. To czas, kiedy w szczególny sposób doceniamy mamy, chcąc sprawić im radość i  wywołać na ich twarzach uśmiech. Dostrzega to firma Tchibo, która po raz kolejny w ramach akcji „Tchibo wspiera mamy” przekazała darowiznę na rzecz Stowarzyszenia MONAR, prowadzącego m.in. Domy Samotnej Matki. Środki te zostaną przeznaczone na zorganizowanie letnich aktywności dla podopiecznych organizacji.

Wsparcie w tworzeniu życia na nowo

Pracownicy i wolontariusze Stowarzyszenia MONAR każdego dnia dbają o osoby samotne, bezdomne, chore i uzależnione, udowadniając, jak wiele w ich życiu może zmienić wyciągnięcie pomocnej dłoni. Misją Stowarzyszenia od lat pozostaje pomoc bliźniemu, w duchu miłości, tolerancji, dbałości o ludzką godność, z szacunkiem dla praw człowieka. Organizacja działa w dziesięciu Domach Samotnej Matki. Stowarzyszenie zapewnia mamom i ich dzieciom schronienie oraz wyżywienie, a także wspiera je na drodze do usamodzielnienia się. Każdy z Domów Samotnej Matki Stowarzyszenia MONAR opiekuje się kilkunastoma lub nawet kilkudziesięcioma osobami w kryzysie, zapewniając im m.in. diagnostykę medyczną, konsultacje z lekarzami oraz terapię psychologiczną. Mamy i dzieci przebywają w placówce  od miesiąca do roku – w zależności od ich kondycji, sytuacji życiowej i szansy na samodzielne życie poza placówką.

Dla mam, które przebywają w naszych placówkach, organizujemy m.in. warsztaty rozwijające ich kompetencje rodzicielskie. Wdrażamy także działania profilaktyczne dotyczące przeciwdziałania przemocy wobec kobiet i dzieci. Jednak sama praca w ośrodku to nie wszystko. Dzięki pomocy firm takich jak Tchibo możemy zaproponować naszym podopiecznym kreatywne formy spędzania wolnego czasu, wspierając jednocześnie budowanie relacji rodzic-dziecko, umożliwiając zmianę perspektywy i oderwanie się od codziennych obowiązków. Jest to jeden z elementów, który przyczynia się do długofalowej poprawy ich sytuacji życiowej – mówi Agnieszka Nowak, Dyrektorka Pomorskiego Centrum Pomocy Bliźniemu w Gdańsku.

Działajmy razem

To nie pierwszy raz, kiedy Tchibo wspiera osoby w potrzebie. Również w ubiegłym roku, współpracując z agencją Advalue Engaged, której misją jest propagowanie społecznej odpowiedzialności biznesu poprzez łączenie marek z wartościowymi inicjatywami i organizacjami, firma przekazała wsparcie finansowe na rzecz mam i ich pociech, przebywających w Domach Samotnej Matki Stowarzyszenia MONAR. Kwota udzielonej pomocy wyniosła 100 000 zł. Wsparcie nie byłoby możliwe bez zaangażowania konsumentów.

Cenimy czas spędzony w gronie najbliższych, dlatego chcemy podarować wspólne chwile i radość z lata tym, którym najbardziej tego brakuje. Nie robimy tego jednak sami. Realizacja tego wsparcia jest możliwa dzięki konsumentom, którzy na co dzień wybierają produkty Tchibo. Dziękujemy im za to, że wspólnie możemy pomagać tym, którzy tej pomocy najbardziej potrzebują – podsumowuje Gabriela Bar-Rutkowska, menedżerka ds. komunikacji korporacyjnej i odpowiedzialności biznesu Tchibo Warszawa Sp. z o.o.

 


[1] GUS. Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu Biuro prasowe
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Bankowość

Banki zainteresowane projektami gospodarki obiegu zamkniętego. Chętniej finansują takie inwestycje

Rynek zrównoważonego finansowania rośnie. Banki stawiają na rozwój oferty zielonych instrumentów, które przedsiębiorcy i inne instytucje mogą przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji z różnych obszarów ESG. Są wśród nich zarówno zielone obligacje, jak i kredyty połączone z realizacją konkretnych celów klimatycznych. Jednym z obszarów, które chcą finansować firmy w ramach ESG, jest gospodarka obiegu zamkniętego, czyli zamykanie obiegu produktów w myśl zasady reduce, reuse i recycle (ogranicz, użyj ponownie, przetwórz).

Handel

E-papierosy i aromatyzowane saszetki nikotynowe mogą zniknąć z rynku. Ministerstwo Zdrowia chce całkowitego zakazu ich sprzedaży

W wykazie prac legislacyjnych pojawiła się nowa propozycja Ministerstwa Zdrowia, która przewiduje zakaz wprowadzania do obrotu papierosów elektronicznych jednorazowego użytku – zarówno tych z nikotyną, jak i bez niej, oraz zakaz stosowania aromatów w woreczkach nikotynowych. Projekt trafił do konsultacji społecznych. To już kolejna regulacja sektora tytoniowego w ostatnich miesiącach. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że to chaos regulacyjny, który wpływa na brak poczucia pewności prawnej i decyzje inwestycyjne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.