Komunikaty PR

Te prezenty to obciach! Lepiej nie dawaj ich pracownikom ani kontrahentom

2024-09-30  |  07:42
Biuro prasowe
Do pobrania ( 0.24 MB )

Przez wiele lat normą w biznesie było obdarowywanie się butelką wina czy gadżetami z logo. Dziś takie upominki lepiej zachować dla siebie, bo mogą zostać odebrane jako wyraz cringu. Młodsze pokolenia pracowników wnosi na rynek nowe zasady współpracy, również w sferze benefitów i giftów. Jak zatem wybrać bezpieczny, ale też nie byle jaki prezent?


Współczesne trendy w biznesowych prezentach odchodzą od sztampowych upominków. Te, które kiedyś były normą, dziś mogą sprawić, że firma zostanie odebrana jako mało kreatywna, zbyt formalna lub niemodna. Kubki z logo, długopisy, a nawet alkohol mogą być postrzegane jako przestarzałe lub niewłaściwe z kilku powodów:

- Alkohol – obecnie to ryzykowny upominek. W niektórych kulturach czy firmach spożywanie alkoholu jest źle postrzegane. W Polsce od kilku lat picie wychodzi z mody. Świadomy wybór trzeźwości (np. picie drinków no alkohol i low alkohol) szczególnie mocno dotyczy młodej generacji pracowników, czyli tzw. zetek.

- Gadżety z logo firmy– tani plastik i przedmioty bez praktycznego zastosowania trafiają na półkę, a nawet – do kosza. Wysyłanie w prezencie obrandowanych długopisów, smyczy, notesów czy, co gorsza broszur, może zaszkodzić wizerunkowi firmy jako nieceniącej relacji z partnerami.

Firmowe tanie gadżety jako prezenty odchodzą do lamusa ale to wcale nie znaczy, że nie ma sposobów na gustowne zastosowanie brandingu. Nienachalnie wkomponowane logo lub wprowadzenie firmowej kolorystyki na opakowaniu i na kartce z życzeniami to świetny sposób na budowanie pozytywnych skojarzeń z firmą przy jednoczesnym zachowaniu estetyki - radzi Dominika Adeszko, B2B Manager w firmie Super Prezenty, która na co dzień pomaga firmom w wyborze najlepszych prezentów dla pracowników.

- Kubki z głupimi napisami – kubki z logo firmy są już passe, ale te z napisami typu “Szef ma zawsze rację”, “Piękna, mądra i wspaniała” i przaśną grafiką to już duży obciach. Kłócą się one ze stylem minimalistycznym, hygge, cozy oraz zazwyczaj całą zawartością domowych szafek.

- Standardowy kosz prezentowy - niby nie ryzykowny, ale jednak banalny pomysł na prezent. Grupa, na której szeleszcząca folia z błyszczącą kokardą, kawą i czekoladkami zrobi wrażenie topnieje z każdym rokiem.

Specjaliści od marketingu wiedzą, że budowaniu dobrego wizerunku marki sprzyja wywołanie u odbiorcy pozytywnych emocji. Dlatego dziś prezenty biznesowe nie ograniczają się jedynie do materialnych przedmiotów. Firmy szukają czegoś więcej – chcą obdarowywać swoich kontrahentów i pracowników czymś, co pozostanie w pamięci na długo, zaskakiwać ich i uszczęśliwiać - zauważa Dominika Adeszko. - W naszej ofercie prezentów w formie przeżyć dużą popularnością wśród firm cieszą się vouchery do restauracji, hoteli, SPA czy na przejazd samochodem wyścigowym. To forma prezentu, która daje dobre wspomnienia ale nie jest nachalna marketingowo - dodaje ekspertka z Super Prezentów.

Aktualne trendy w prezentach

Według danych z raportu Gen Z and Millennial Survey przeprowadzonego przez Deloitte w 2024 równowaga między życiem zawodowym a prywatnym jest najważniejszym czynnikiem branym pod uwagę przy wyborze pracodawcy przez pokolenie Z i millenialsów. Work-life balance w pracy znacznie przewyższająca inne tradycyjne wyznaczniki sukcesu, takie jak stanowiska i dobra materialne.

To również pokolenia, które wyróżnia troska o zrównoważony rozwój środowiska. Jak pokazuje badanie Deloitte, około sześciu na dziesięciu przedstawicieli pokolenia Z i milenialsów twierdzi, że w ciągu ostatniego miesiąca odczuwało zmartwienie lub niepokój z powodu zmian klimatycznych.

Wybierając prezenty dla pracowników czy partnerów biznesowych z młodszych pokoleń, które wkrótce zdominują rynek pracy, warto kierować się wyznawanymi przez nich wartościami i odpowiadać na ich zainteresowania.

Jakie prezenty zatem wybrać?

- Mental health i work-life balance - prezenty, które wspierają dobrostan psychiczny i służą regeneracji obdarowywanych to np. voucher do SPA czy na relaks w hotelu, świeca relaksacyjna, bilety na wydarzenia sportowe, muzyczne i kulturalne.

- Sustainability i ekologia - ekologiczne opakowania i wypełniacze to już standard w prezentach. Świadomi ekologicznie obdarowywani docenią brak zbędnych wydruków czy folii, materiały z recyklingu oraz same prezenty niezaśmiecające planety. Dobrze odbierane są produkty od lokalnych, rzemieślniczych firm, jak również warsztaty z ich tworzenia (warsztaty artystyczne, rękodzieła, kulinarne) lub degustacje, np. w lokalnej winnicy, restauracji czy kawiarni.

- Personalizacja ale z wyczuciem - prezent taki jak książka lub gadżet wpisujący się w zainteresowania pracownika czy partnera biznesowego to wyraz szacunku i dowód, że go słuchamy. Nie może on jednak sprawiać wrażenia, że obdarowywany został porządnie ‘wygooglany’ i ‘obczajony na Facebooku’. Wiele pracowników wyraźnie oddziela strefę prywatną od służbowej i nie życzy sobie śledzenia osobistych zainteresowań przez osoby z pracy.

Ciekawym i w miarę uniwersalnym pomysłem na prezent jest voucher w postaci zestawu podarunkowego, czyli książeczki zbierającej kilkadziesiąt atrakcji i przeżyć, z których obdarowywany może wybrać jedno, najbardziej mu pasujące. Oferty są dobrane tematycznie, np. Dla niej, Dla niego czy lokalizacją, np. do realizacji w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu. Takie zestawy ułatwiają firmom zakup prezentów nawet dla kilkudziesięciu osób z zachowaniem indywidualnego podejścia do każdego z nich - wyjawia managerka z Super Prezentów.

No co to wszystko? Prezenty to relacje, warto w nie zainwestować

Przemyślane i spersonalizowane prezenty na Święta Bożego Narodzenia, jubileusz firmy albo pracownika, pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji i budować skutecznie relacje z partnerami oraz pracownikami.


Super Prezenty to firma oferująca niezapomniane przeżycia w formie kart podarunkowych, voucherów oraz całych zestawów podarunkowych. W swojej bazie posiada ponad 10 tys. propozycji na super prezenty, m.in. z kategorii podróże i degustacje, zdrowie i uroda czy przeżycia ekstremalne, a liczba ta stale rośnie.

Super Prezenty to część międzynarodowej grupy Gera Dovana, jednego z pierwszych i największych dostawców voucherów podarunkowych w Europie, która funkcjonuje na rynku od 2012 r. Firma jest wyłącznym partnerem sieci Empik i Carrefour.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Raport: 69% firm nie traktuje zrównoważonego rozwoju priorytetowo Biuro prasowe
2024-09-26 | 12:10

Raport: 69% firm nie traktuje zrównoważonego rozwoju priorytetowo

Wejście na ścieżkę zrównoważonego rozwoju już dawno przestało leżeć wyłącznie w gestii dobrej woli zarządów i właścicieli firm. To wymóg współczesnego
Praca Kamień zyskuje KFC: Dołącz do naszego zespołu i znajdź pracę blisko domu!
2024-09-24 | 12:00

Kamień zyskuje KFC: Dołącz do naszego zespołu i znajdź pracę blisko domu!

KFC, lider w oferowaniu soczystych kawałków kurczaka w złocistej panierce, już wkrótce zadebiutuje w gminie Szemud na tzw. trasie Kaszubskiej! To wielka gratka zarówno dla
Praca Robotnicy, mundurowi i właściciele firm nie boją się sztucznej inteligencji
2024-09-24 | 10:10

Robotnicy, mundurowi i właściciele firm nie boją się sztucznej inteligencji

Mimo dynamicznego rozwoju sztucznej inteligencji, 31% Polaków uważa, że ich zawód nie ma i nie będzie miał nic wspólnego z AI. To przekonanie jest szczególnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Warszawa przyspiesza proces termomodernizacji budynków. Stolicę czekają wielomiliardowe wydatki

Zgodnie z Zieloną Wizją Warszawy stolica ma zredukować emisje gazów cieplarnianych o 40 proc. do 2030 roku. To cel pośredni przed zaplanowanym do 2050 roku osiągnięciem neutralności klimatycznej. Dużą rolę w tym procesie będzie odgrywać termomodernizacja budynków prowadząca do ograniczenia zużycia energii i ciepła. Elektrownie i elektrociepłownie podlegające administracji centralnej odpowiadają dziś za ok. 70 proc. emisji dwutlenku węgla w mieście. Stolicę czekają wielomiliardowe wydatki, wspierane również środkami z UE.

Farmacja

Giganci farmaceutyczni inwestują w sztuczną inteligencję. Chcą szybciej i taniej opracowywać kandydatów na leki

Rynek wykorzystania sztucznej inteligencji w procesie projektowania nowych leków wzrośnie w ciągu pięciu lat ponad pięciokrotnie – przewidują analitycy MarketsandMarkets. Symptomy dynamicznych wzrostów widać już teraz – w ciągu ostatnich dni giganci farmaceutyczni podpisali kilka dużych umów na wykorzystanie rozwiązań z zakresu SI w typowaniu i wstępnej ocenie kandydatów na nowe leki. Modele układu odpornościowego i algorytmy analizujące skuteczność oraz bezpieczeństwo terapii celowanych pozwalają przyspieszyć tempo wdrażania innowacji lekowych i zwiększać skuteczność procesu opracowywania nowych leków. Obecnie jest ona bardzo niska – wynosi zaledwie 10 proc.

DlaWas.info

Farmacja

Mężczyźni w Polsce żyją średnio siedem lat krócej niż kobiety. Różnica ta należy do najwyższych w UE

Umieralność mężczyzn w Polsce, podobnie jak w innych krajach, jest wyższa niż kobiet. Jak wskazuje GUS, w 2023 roku przeciętne trwanie życia mężczyzn wynosiło 74,7 lat, a kobiet – 82 lata. Choć w ostatnim czasie ta różnica maleje, wciąż jest większa niż w innych krajach europejskich. Eksperci Stowarzyszenia na rzecz Chłopców i Mężczyzn podkreślają, że przyczynia się do tego wiele czynników społecznych, m.in. inny charakter pracy i większa wypadkowość czy bagatelizowanie profilaktyki zdrowotnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.