Komunikaty PR

Technologia 3D i cięcie laserem

2020-10-07  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.39 MB )

Podążanie za nowymi technologiami to teraz być albo nie być niemal każdego przedsiębiorstwa. I wcale nie dotyczy to tylko branży IT i pokrewnych, ale też na przykład budowlanej, transportowej, metalowej czy spożywczej. Wymaga też ciągłego podnoszenia kwalifikacji załogi.

Wielu klientów decydując się na kupienie usługi, sprawdza najpierw, jakie maszyny posiada zakład, do którego się udaje. Niektórzy są w tym nawet bardzo dobrze rozeznani. Nowoczesny park maszynowy zwiększa możliwości firmy, a także wpływa na szybszą realizację zamówienia.

– Na miano jednego z najnowocześniejszych zakładów na Podlasiu, zajmującego się cięciem laserem, musieliśmy ciężko zapracować i dużo w to zainwestowaliśmy. Ale było warto – uważa Piotr Świrko, prezes alu-frost, firmy z podbiałostockich Sowlan, zajmującej się obróbką metali i produkcją nakładek na zderzaki. – Na bieżąco śledzimy wszystkie techniczne nowinki. Ciągle szkolimy załogę i dokupujemy nowe maszyny. To proces, który nie ma końca. I bardzo dobrze, bo pokazuje, że nasza firma ciągle się rozwija.
Zakład jako jeden z pierwszych w regionie zaczął stosować technikę 3D w procesie wycinania metalowych elementów. Szczególnie sprawdza się w przypadku nakładek na zderzaki samochodowe, gdzie liczą się milimetrowe przesunięcia i niuanse, a kwestia ich dopasowania jest kluczowa. Dzięki technologii 3D można odwzorować nawet najdrobniejszy detal w trzech wymiarach. Po bardzo dokładnym wymierzeniu wybranego fragmentu karoserii, skan przetwarzany jest w dedykowanym programie komputerowym na cyfrowy model trójwymiarowy. Gotowy wzór przenosi się potem na blachę.

– Dzięki bardzo precyzyjnemu wycięciu nie ma mowy o tym, by jakiś element nie pasował albo fragment zderzaka nie przylegał idealnie – mówi Paweł Goźdzk, dyrektor techniczny w alu-frost. – Jest to bardzo ważne, ponieważ odstająca nakładka na próg samochodu może stanowić zagrożenie dla użytkowników.

Najnowszy nabytek alu-frost to laser o mocy 10 kW. Uzupełnił firmowy zestaw, w którym są już lasery o mniejszej mocy – 2kW i 6kW. Dzięki tej maszynie zakład może bardziej kompleksowo obsługiwać klientów. Pozwala ona też na cięcie grubych blach z większą precyzją i szybciej.

Aby efektywnie wykorzystywać nowoczesne maszyny niezbędne jest podnoszenie kwalifikacji zespołu i motywowanie go do rozwoju. W alu-frost pracują inżynierowie, którzy sami są twórcami innowacyjnych rozwiązań.
Co roku zakład wydaje około 45% dochodu na inwestycje w nowe technologie, a ok.15% w szkolenie załogi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Herbapol odświeża swoją markę: rebranding i nowy logotyp Biuro prasowe
2024-07-30 | 13:20

Herbapol odświeża swoją markę: rebranding i nowy logotyp

Zmiana ta jest efektem dogłębnych badań rynkowych i ma na celu wzmocnienie zaufania konsumentów oraz podkreślenie najwyższej jakości produktów Herbapol. Zaufanie, Jakość,
Firma Rynek faktoringu wychodzi z impasu
2024-07-30 | 12:00

Rynek faktoringu wychodzi z impasu

W I półroczu 2024 r. polscy faktorzy ponownie zanotowali wzrost obrotów. Sfinansowali działalność krajowych przedsiębiorstw na kwotę 228,3 mld zł, czyli o 1,1 proc. wyższą
Firma Najlepsza motywacja - pieniądze czy postawa szefa?
2024-07-25 | 13:00

Najlepsza motywacja - pieniądze czy postawa szefa?

Lato, słońce za oknem, koledzy i koleżanki zza sąsiednich biurek na urlopie, social media „atakują” zdjęciami z pięknych starówek, plaż, górskich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii

30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.

Infrastruktura

Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja

W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.