Komunikaty PR

Technologia Incuvo zakwalifikowana do dofinansowania przez NCBiR

2021-04-12  |  09:00
Biuro prasowe

 

Projekt Incuvo, notowanego na NewConnect producenta gier na urządzenia Virtual Reality, został wybrany do dofinansowania w drugiej rundzie konkursu Szybka Ścieżka, organizowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR). Katowicka Spółka, z chwilą podpisania umowy, otrzyma ponad 3,9 mln zł na realizację technologii wspierającej przekształcenia i dostosowania nowych i istniejących gier do możliwości wirtualnej rzeczywistości (VR). Całkowita wartość projektu wynosi przeszło 6,5 mln zł.

- Cieszymy się, że nasz projekt – Człowiek w wirtualnej rzeczywistości – mimo ogromnej konkurencji, spełnił wymogi konkursu i otrzymał rekomendowaną przez nas kwotę dofinansowania, w wysokości ponad 3,9 mln zł. VR jest dziś technologią, która dynamicznie przenika do różnych dziedzin naszego życia. Prognozy analityków wskazują na jej dalszy mocny wzrost. Już teraz dostrzegamy jak bardzo rośnie popularność gier VR-owych. Dzięki realizacji projektu, współfinansowanego przez NCBiR, będziemy mogli opracować technologię wspierającą przekształcenia i dostosowania zupełnie nowych, ale także już istniejących gier do możliwości wirtualnej rzeczywistości. Na pewno ucieszy to graczy, którzy oczekują na nowe projekty VR.  Dokładamy wszelkich starań, aby ta technologia stała się jeszcze bardziej powszechna – mówi Andrzej Wychowaniec, prezes zarządu Incuvo.

Całkowita wartość projekty wynosi przeszło 6,5 mln zł.

Konkurs Szybka Ścieżka jest kierowany do podmiotów planujących realizację projektów badawczo-rozwojowych. Ich celem jest opracowanie innowacyjnego rozwiązania możliwego do wdrożenia w działalności gospodarczej. W konkursie, który jest podzielony na dwie rundy, mogą wziąć udział przedsiębiorstwa, również z jednostkami naukowymi w ramach konsorcjum. Konkurs nie ma ograniczeń, jeśli chodzi o tematykę projektów. Warunkiem jest to, by były one realizowane poza województwem mazowieckim (kategoria regionów słabiej rozwiniętych).

W rozstrzygniętej właśnie edycji (6/1.1.1/2020) uczestniczyło 601 wniosków. Do dofinansowania wybranych zostało 169 projektów.

Incuvo specjalizuje się w portowaniu i produkcji gier na konsole dedykowane wirtualnej rzeczywistości (VR). Główną działalnością Spółki jest tworzenie portów gier na zlecenie. W 2020 r. Incuvo pozyskało na ten cel 2,8 mln zł z emisji akcji w formie crowdfundingu. Od stycznia 2021 roku firma jest notowana na NewConnect.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Motoryzacja

UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii

Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów  trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców

Konsument

Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.

Edukacja

Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.