Komunikaty PR

Technologia Incuvo zakwalifikowana do dofinansowania przez NCBiR

2021-04-12  |  09:00
Biuro prasowe

 

Projekt Incuvo, notowanego na NewConnect producenta gier na urządzenia Virtual Reality, został wybrany do dofinansowania w drugiej rundzie konkursu Szybka Ścieżka, organizowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR). Katowicka Spółka, z chwilą podpisania umowy, otrzyma ponad 3,9 mln zł na realizację technologii wspierającej przekształcenia i dostosowania nowych i istniejących gier do możliwości wirtualnej rzeczywistości (VR). Całkowita wartość projektu wynosi przeszło 6,5 mln zł.

- Cieszymy się, że nasz projekt – Człowiek w wirtualnej rzeczywistości – mimo ogromnej konkurencji, spełnił wymogi konkursu i otrzymał rekomendowaną przez nas kwotę dofinansowania, w wysokości ponad 3,9 mln zł. VR jest dziś technologią, która dynamicznie przenika do różnych dziedzin naszego życia. Prognozy analityków wskazują na jej dalszy mocny wzrost. Już teraz dostrzegamy jak bardzo rośnie popularność gier VR-owych. Dzięki realizacji projektu, współfinansowanego przez NCBiR, będziemy mogli opracować technologię wspierającą przekształcenia i dostosowania zupełnie nowych, ale także już istniejących gier do możliwości wirtualnej rzeczywistości. Na pewno ucieszy to graczy, którzy oczekują na nowe projekty VR.  Dokładamy wszelkich starań, aby ta technologia stała się jeszcze bardziej powszechna – mówi Andrzej Wychowaniec, prezes zarządu Incuvo.

Całkowita wartość projekty wynosi przeszło 6,5 mln zł.

Konkurs Szybka Ścieżka jest kierowany do podmiotów planujących realizację projektów badawczo-rozwojowych. Ich celem jest opracowanie innowacyjnego rozwiązania możliwego do wdrożenia w działalności gospodarczej. W konkursie, który jest podzielony na dwie rundy, mogą wziąć udział przedsiębiorstwa, również z jednostkami naukowymi w ramach konsorcjum. Konkurs nie ma ograniczeń, jeśli chodzi o tematykę projektów. Warunkiem jest to, by były one realizowane poza województwem mazowieckim (kategoria regionów słabiej rozwiniętych).

W rozstrzygniętej właśnie edycji (6/1.1.1/2020) uczestniczyło 601 wniosków. Do dofinansowania wybranych zostało 169 projektów.

Incuvo specjalizuje się w portowaniu i produkcji gier na konsole dedykowane wirtualnej rzeczywistości (VR). Główną działalnością Spółki jest tworzenie portów gier na zlecenie. W 2020 r. Incuvo pozyskało na ten cel 2,8 mln zł z emisji akcji w formie crowdfundingu. Od stycznia 2021 roku firma jest notowana na NewConnect.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Biznes apeluje o wdrożenie pakietu Omnibus. Chodzi o zmniejszenie obowiązków związanych z ESG

Europejski biznes zaapelował do instytucji unijnych o szybkie przyjęcie pierwszego tzw. pakietu Omnibus. To zestaw propozycji KE, który ma uprościć obowiązki firm związane z dyrektywą CSRD dotyczącą m.in. oceny wpływu działalności na środowisko. Eksperci podkreślają jednak, że fakt, iż będzie więcej czasu na wdrożenie wymogów czy że mniej firm będzie objętych regulacjami, nie oznacza, że biznes może zaprzestać przygotowań.

Problemy społeczne

Unia Europejska chce wzmocnić prawa kobiet. Zapowiadane działania będą dotyczyć m.in. równości w zatrudnieniu czy zwalczania przemocy

Jedna na trzy kobiety w Unii Europejskiej doświadcza przemocy fizycznej lub seksualnej. Mniej kobiet niż mężczyzn pracuje zawodowo, mniej pełni też rolę kierowniczą, za to więcej pracuje na gorzej płatnych stanowiskach. Panie zarabiają też średnio o 12 proc. mniej niż mężczyźni – wynika z danych Komisji Europejskiej. Opracowana mapa drogowa na rzecz praw kobiet ma pomóc wyrównywać szanse na rynku pracy i w dostępie do edukacji, ale też walczyć z przemocą wobec kobiet – zarówno fizyczną, jak i ekonomiczną.

Edukacja

W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat

Poziom koncentracji młodzieży funkcjonującej w trybie multiscreeningu spada poniżej poziomu umożliwiającego efektywną naukę – wskazują eksperci NASK. Cyfrowe bodźce sprawiają, że mniejsza jest też zdolność do głębokiego przetwarzania informacji. By poradzić sobie z wyzwaniami, jakie wiążą się z rozwojem cyfrowym, kluczowe jest rozwijanie umiejętności społecznych od najmłodszych lat, m.in. uważności. Fundacja Orange w ramach programu MegaMisja chce budować takie kompetencje u przedszkolaków i młodszych uczniów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.