Komunikaty PR

Technologia wyrównuje szanse małych sklepów

2020-12-03  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komentarz ( 0.05 MB )

Nowoczesne rozwiązania technologiczne dla tradycyjnych sklepów za rogiem są dostępne na naszym rynku już od kilkunastu miesięcy i pozawalają małym sklepom konkurować z dużymi sieciami w walce o klienta. Pomimo nieustannej ekspansji dużych sieci, małe sklepy w Polsce wciąż stanowią siłę polskiego handlu, reprezentując niemal połowę rynku detalicznego.

Obecnie, umacniają swoją pozycję dzięki technologii, która daje im dostęp do promocji organizowanych bezpośrednio przez producentów. Dzięki niej, również w tych najmniejszych sklepach można zobaczyć „3 sztuki w cenie 2” lub „trzeci produkt za 1 grosz”. Takie nowoczesne promocje, typowe dla supermarketów i dyskontów, były jeszcze nie tak dawno niedostępne dla małych detalistów. Możliwości technologiczne pozwalają dziś bardzo dokładnie obserwować zachowania klienta, analizować najlepiej sprzedające się produkty i docierać z ofertą do konsumenta nie tylko w trakcie jego wizyty w sklepie. W handlu nowoczesnym jest to już od dawna osiągane dzięki dużym budżetom promocyjnym oraz scentralizowanym systemom informatycznym do zarządzania sieciami sklepów.

Duże sieci sięgają również po rozwiązania oparte na aplikacjach mobilnych, geolokalizacji czy beaconach – z tych ostatnich korzystają na razie głównie sieci odzieżowe. Pozwalają one docierać do konsumentów znajdujących się w pobliżu danej placówki z aktualnymi i spersonalizowanymi ofertami, które wpływają na ich decyzje zakupowe.

W przypadku polskich sklepów spożywczych, do których trend „smart shoppingu” również już dotarł, lojalność co drugiego klienta jest silnie uzależniona od dostępnych tam promocji, więc już nie tylko sam fakt organizacji promocji, ale też nowoczesne metody komunikacji, informujące o bieżącej ofercie, mają coraz większe znaczenie w walce o ulotną uwagę klienta i znacząco wpływają na biznesowe wyniki.

Dedykowane narzędzia

W handlu tradycyjnym nakłady na marketing i technologie są ograniczone, więc nowoczesne podejście stało się możliwe dopiero po wejściu na rynek rozwiązań takich, jak cyfrowa platforma wsparcia sprzedaży, dzięki którym drobny przedsiębiorca nie musi ponosić ogromnych kosztów inwestycyjnych, by korzystać na bieżąco z gotowych usług. Platforma nie tylko daje dostęp do korzystnych promocji, ale również w oparciu o analizę danych podpowiada, co najlepiej się sprzedaje, co warto jeszcze zamówić, na jaki asortyment postawić, które produkty osiągają ponadprzeciętne wyniki, jaki jest stan gotówki w kasach i wiele więcej. Właściciel sklepu nie musi już podejmować kluczowych decyzji biznesowych „na wyczucie” i może je oprzeć o twarde fakty.

Ponadto, ma możliwość zaoferowania swoim klientom atrakcyjnych promocji, dostępnych dzięki współpracy za pośrednictwem platformy z największymi producentami w kraju. Takie innowacyjne narzędzia marketingowe pozwalają dodatkowo właścicielowi niezależnego punktu handlowego zarządzać sprzedażą w swoim sklepie z dowolnego miejsca przy użyciu komputera lub smartfona.

Ewolucja kluczowych ogniw

Nawet jeśli wcześniej nie korzystał z żadnego oprogramowania do analizy sprzedaży, dzięki tym rozwiązaniom może teraz na bieżąco śledzić, jakie obroty generują konkretne grupy towarowe. Może też samodzielnie drukować gotowe materiały promocyjne i odpowiednie oznaczenia na cenówkach, które są profesjonalnie przygotowane i atrakcyjne wizualnie, a od niedawna nawet dotrzeć do konsumenta z informacją o swoich najlepszych ofertach za pośrednictwem aplikacji mobilnych sprzężonych z platformą. Ułatwia to utrzymanie stałych oraz zdobywanie nowych klientów. Sam konsument również na tym zyskuje, gdyż może robić wygodne zakupy blisko domu czy pracy i korzystać z atrakcyjnych promocji bez konieczności czasochłonnego polowania na lepsze ceny w sklepach wielkopowierzchniowych.

Rynek detaliczny zmienia się, a małe lokalne sklepy muszą odpowiadać na rosnące potrzeby klientów. Oczekują oni jak zawsze dobrej jakości i miłej obsługi, ale przyzwyczaili się też do nowoczesnych i często agresywnych cenowo akcji promocyjnych spopularyzowanych przez dyskonty oraz sieci convenience. Bez takich akcji tradycyjne punkty handlowe tracą swoją atrakcyjność w oczach konsumenta, a ich konkurencyjność spada.

Choć cena produktów jest wciąż bardzo ważnym elementem podejmowania decyzji przez konsumenta, to spora grupa wybiera sklep ze względu na jego lokalizację, dopasowaną ofertę i sprawną obsługę. Drobne, lokalne placówki są i będą potrzebne na rynku, pomimo dominacji dużych graczy, a łatwo dostępna, nowoczesna analityka i technologiczne wsparcie sprzedaży znacząco ułatwiają im konkurowanie oraz utrzymanie rentowności.

Tomasz Jasinkiewicz

Wiceprezes

Comp Platforma Usług S.A.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

Konsument

W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

Firma

Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.