Technologie ID Logistics wspierają zarządzanie zwrotami dla sieci Lidl
ID Logistics, specjalista w zakresie dedykowanych rozwiązań logistyki kontraktowej, umacnia współpracę z siecią handlową Lidl. Wspierając rozwój biznesu na rynku francuskim, Lidl uruchomił nowy magazyn logistyczny, dedykowany zarządzaniu zwrotami produktów nieżywnościowych ze sklepów. ID Logistics, jako jego partner, po raz pierwszy wdrożył w magazynie w Grandchamps-des-Fontaines innowacyjne i efektywne rozwiązanie z gwarancją identyfikowalności zwracanych produktów i elastyczności w dostosowywaniu się do tygodniowych zmian wolumenów. W otwartym w listopadzie 2020 r. obiekcie o powierzchni 44 tys. mkw. zatrudnionych jest 90 pracowników.
INTELIGENTNE SORTOWANIE DOSTOSOWANE DO ZMIENNYCH PRZEPŁYWÓW
ID Logistics znany jest z umiejętności dostosowywania się do potrzeb swoich klientów, wykazując się szybką reakcją, elastycznością i wszechstronnością. W ramach zarządzania operacjami magazynowymi w Grandchamps-des-Fontaines operator przygotował szereg procesów operacyjnych, w tym z zakresu automatyzacji połączonej z identyfikowalnością, do sortowania, odbioru, składowania oraz przygotowywania zamówień dedykowanych sklepom Lidla.
Aby zapewnić szybką obsługę zapakowanych artykułów dostarczanych do magazynu, ID Logistics wdrożył autonomiczny i zautomatyzowany system obsługi kierowców. Produkty są sortowane przez pracowników wspomaganych przez ergonomiczny, zmechanizowany sorter oraz system monitoringu wideo gwarantujący optymalne możliwości ich identyfikacji oraz niezawodność obsługi. Po zakończeniu sortowania zapakowane artykuły (jednostki sprzedaży) są umieszczane w paczkach i filmowane przed składowaniem. Kolejnym etapem jest ich przygotowywanie i wysyłka do sklepów, zgodnie z harmonogramem.
Celem ID Logistics jest wspieranie rozwoju sieci Lidl, przez dostarczanie wiedzy i know-how w zakresie obsługi tak szczególnych przepływów. Po zakończeniu fazy rozruchu, magazyn w Grandchamps-des-Fontaines ma tygodniowo obsługiwać przepływy ponad 120 tys. pakowanych artykułów.
Platforma, z 65 wąskim korytarzami, zapewnia dużą pojemność magazynową, która wynosi 65 tys. palet. Trójkierunkowe wózki z podnoszonymi kabinami gwarantują ciągłość pracy w magazynie, w optymalnych warunkach komfortu i bezpieczeństwa.
MAGAZYN ZGODNY Z ZASADAMI ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU
Nowy magazyn został przygotowany tak, aby połączyć zrównoważony rozwój z optymalizacją wydajności. Certyfikowany przez BreEAM obiekt w Grandchamps-des-Fontaines spełnia wysokie standardy w zakresie zrównoważonego budownictwa. Ogrzewanie, elektryka i wentylacja są zdalnie sterowane, co zapewnia optymalne zużycie energii. Zastosowana technologia umożliwia też sprawdzenie zużycia pośredniego w każdej strefie magazynu i wykrycie ewentualnych wycieków wody.
W przypadku oświetlenia, wszystkie pomieszczenia wewnętrzne zostały wyposażone w czujniki LED, pozwalające na znaczną oszczędność energii. Otwór na fasadzie budynku zapewnia naturalne światło we wnętrzu, a wydzielona przestrzeń na tyłach budynku została pozostawiona w stanie naturalnym, co sprzyja rozwojowi fauny i flory. W magazynie zainstalowano 5 stacji ładowania pojazdów elektrycznych, tak aby promować zrównoważone środki transportu. Zautomatyzowana została także utylizacja odpadów, szczególnie w przypadku kartonów, które są poddawane bezpośredniemu recyklingowi.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z zaufania, jakim obdarzyła nas Grupa Lidl, wybierając naszą firmę jako partnera logistycznego w Grandchamps-des-Fontaines. Podejście tej marki i jej nieustanna troska o uwzględnianie zrównoważonego rozwoju perfekcyjnie współgrają z naszą strategią" podsumowuje Eric Hémar, prezes ID Logistics.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.