Testy covidowe nie muszą być problemem dla podróżujących
Złożone i nieczytelne przepisy dotyczące podróżowania, jak również ciągle zmieniające się rozporządzenia znacząco utrudniają przemieszczanie się. Jest to poważny problem, zwłaszcza dla osób podróżujących służbowo. Polsko- szwajcarski start-up TestifiX opracował rozwiązanie, które w szybkim tempie zyskało uznanie wśród wielu instytucji (pozyskując m.in. jako klienta Szwajcarskie Siły Zbrojne). Teraz pomaga biznesmenom, odciążając ich w planowaniu podróży służbowych.
Mimo, że ogromna część wielu przedsięwzięć biznesowych przeniosła się do sieci, są sektory, w których podróżowanie jest warunkiem koniecznym funkcjonowania wielu firm. Dla dużej grupy przedsiębiorstw, prowadzenie działalności operacyjnej wiąże się z dziesiątkami wyjazdów służbowych w skali miesiąca. To powoduje, że poruszanie się w gąszczu niezrozumiałych przepisów staje się dla nich bardzo trudne i czasochłonne, odciągając uwagę od spraw związanych z podstawową działalnością.
Każda podróż służbowa wiąże się z koniecznością wykonania testu na obecność COVID 19. Zapoznanie się z obecnie panującymi obostrzeniami w danym państwie, wybór odpowiedniego testu oraz niepokój związany z ciągle zmieniającymi się rozporządzeniami znacznie komplikuje podróżowanie. Uzyskanie takiego testu bywa trudne i czasochłonne, wiąże się także z ryzykiem zakażenia. Szpitale i przychodnie są przepełnione, a co za tym idzie, czas oczekiwania na wynik testu może się znacznie wydłużyć. Ostatecznie, możemy nie zdążyć z przygotowaniem odpowiedniej dokumentacji przed podróżą. A to skutkować może koniecznością odwołania wyjazdu. To stresujące.
TestifiX już na początku pandemii opracowało rozwiązanie, które pozwala na optymalizację kosztów i czasu związanego z planowaniem podróży. Technologia oferowana przez polsko-szwajcarski start-up znacznie skraca czas oczekiwania na wynik, przeprowadza nas przez często nieczytelne przepisy, na bieżąco informując nas o zmieniających się rozporządzeniach, a to wszystko bez wychodzenia z domu. Jak to działa? Po otrzymaniu zestawu pobraniowego przeprowadzana jest konsultacja online z lekarzem, który instruuje nas, jak poprawnie pobrać wymaz, po czym dostarczamy go do jednego z wybranych laboratoriów partnerskich. Uzyskanie wszystkich stosownych certyfikatów możliwe jest nawet w ciągu 6 godzin. „Zrozumiałem znaczenie innowacji i technologii w odniesieniu do możliwości podróżowania, kiedy kilka miesięcy temu nie zostałem wpuszczony na pokład samolotu, ponieważ nie posiadałem certyfikatu odpowiedniego testu. Brak wiarygodnych informacji, ciągle zmieniające się przepisy i ograniczona możliwość sprawdzania restrykcji na rządowych stronach internetowych sprawiała, że podróżowanie, które kiedyś było przyjemne zaczęło być bardzo skomplikowanym przedsięwzięciem” – wspomina dr med Michel Bielecki, współzałożyciel i dyrektor zarządzający TestifiX.
“Wspólnie z zespołem GobiX i Testifix zrobiliśmy nowoczesny i wygodny produkt dla tych podróżujących, którzy chcą szybko i sprawnie dopełnić wszelkich procedur bezpieczeństwa. To prawdziwa przyjemność mieć takich partnerów” – podkreśla Michał Milczarek- dyrektor operacyjny w ALAB laboratoria.

W ALS konieczna jest szybka diagnostyka genetyczna, aby chorzy z mutacją w genie SOD1 mogli otrzymać przełomowe leczenie

Zdaniem Polaków dostęp do populacyjnych danych medycznych powinni mieć wyłącznie lekarze – wynika z najnowszego raportu PRCN „Polacy o dostępie do danych medycznych”

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.