The novelties from OMODA. Premiere of OMODA 7 at the Beijing Motor Show
After releasing OMODA 5 ICE and the fully electric OMODA 5E variant, the manufacturer is not slowing down. OMODA is preparing to introduce the eagerly awaited OMODA 7 model to the global market. Its presentation will take place during this year's Beijing International Motor Show (25/04-04/05). The new vehicle is a comprehensive revolution in the area of style and intelligent solutions. The new model is not all that the car manufacturer plans to surprise the market with. At the same time, further solutions from the future will be presented, including the world's first bionic robot.
New design
The new OMODA 7 model presented during the Beijing International Motor Show - one of the largest automotive events in Asia, also known as Auto China, which returned after a break caused by the pandemic (the previous edition took place in 2018) delights with its design. In the official photos announcing OMODA 7, what stands out is the design ethos, which emphasizes futuristic sensibility and aesthetic appeal. From the bold, sharp front end to the elegantly smooth waistline and tech-inspired lightning bolt taillights, every angle oozes style, promising to set new standards in SUV aesthetics. Compared to its predecessor, OMODA 7 boasts larger dimensions, positioning itself as a higher-end offer. In addition to maintaining its futuristic and fashionable design language, OMODA promises a new level of driving experience through the use of innovative smart solutions.
Setting trends
Known for their futuristic design and pleasant experiences when using intelligent solutions, cutting-edge energy technologies and comprehensive safety systems, OMODA SUVs have taken a special position in a market niche, especially among young consumers. The fashionable OMODA 5 crossover, together with its fully electric E5 variant, not only changed customers' perception of this type of vehicles, but also initiated a new trend in the field of ecological technologies and unique style. The introduction of the OMODA 7 aims to further drive this trend.
Personalized ecosystem of the future
OMODA&JAECO strives to build an ecological connection with customers that goes beyond cars themselves. Therefore, focusing on the user and future life scenarios, OMODA&JAECO has developed various ecological systems such as "Tech Life", "Fashion Life", "Off-Road Life", offering users a more personalized automotive experience with environmental concerns in mind.
During the Beijing International Automotive Exhibition, OMODA&JAECO will also organize an ecological press conference at its headquarters in Wuhu, China, during which it will officially present the world's first bionic robot, Mornine. It is the world's first bionic robot and has been developed by Chery Automobile, the parent company of OMODA&JAECO, in collaboration with AiMOGA, a strategic partner of Chery Automobile.
Powered by electricity, Mornine is described as a humanoid, intelligent, bipedal service robot that uses innovative applications of various biomimetic materials to accurately reproduce the digital image of a human. With the implementation of Mornine, OMODA&JAECOO has developed a strategy to gradually improve the robot, its functionality, its use as an expert in smart services in retail stores and a smart companion in home life, with an emphasis on development and optimization for specific scenarios and applications. During the event, Mornine will engage in direct multimodal interactions with guests, allowing participants to fully appreciate the intelligent charm of this new species of the future.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.