Komunikaty PR

Top Green Supply Chain Partner 2021 dla CEVA Logistics

2022-06-29  |  15:00
Biuro prasowe

CEVA Logistics po raz kolejny otrzymała tytuł G75 Green Supply Chain Partner. Globalną wizją CEVA jest prowadzenie działalności w sposób etyczny i zrównoważony, od magazynowania przez usługi transportowe po zamówienia, z poszanowaniem integralności ludzi i planety.

G75 Green Supply Chain Partner jest wyrazem uznania dla działań na rzecz zrównoważonych łańcuchów dostaw, realizowanych przez CEVA w Ameryce Północnej. Nagrodę przyznaje zespół dziennikarzy amerykańskiego magazynu branżowego Inbound Logistics. Otrzymują ją firmy, które angażują się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju globalnego łańcucha dostaw i społecznej odpowiedzialności biznesu. Doceniane są najlepsze praktyki, które są przez nie rozwijane i wdrażane oraz wywierają pozytywny wpływ na środowisko naturalne.

CEVA została wyróżniona za rozszerzanie współpracy z partnerami transportowymi w zakresie działań proekologicznych, realizację programów sadzenia drzew i sprzątania parków oraz wykorzystanie elektrycznych lub zasilanych LNG urządzeń do przeładunku, pojazdów i ciągników. CEVA została doceniona także za programy recyklingowe oraz kontynuację realizacji projektów związanych z wykorzystaniem energii słonecznej i oświetlenia LED.

Jednym ze znaczących osiągnięć w zakresie efektywności była przeprowadzona w ostatnim czasie wewnętrzna analiza danych dotyczących transportu lądowego. Jej efektem było przeprojektowanie amerykańskiej sieci hubów i wytycznych tras. Dzięki temu w 2021 roku CEVA mogła zoptymalizować przebiegi, redukując je o 1 609 334 km i zmniejszyć emisję o 1 600 ton CO2.

Zielone łańcuchy dostaw CEVA

Polityka zrównoważonego rozwoju realizowana przez CEVA Logistics we wszystkich oddziałach na świecie, opiera się na trzech filarach: działania na rzecz ludzi, planety i sprawiedliwego handlu.

CEVA jest zaangażowana w działania na rzecz planety w zakresie zmian klimatycznych, jakości powietrza i bioróżnorodności. Celem jest osiągnięcie neutralności pod względem emisji CO2 do 2050 r., przy zachowaniu morskiej różnorodności biologicznej. Dlatego też w transporcie morskim, w ramach rozwiązań Green Ocean, CEVA stawia na wykorzystanie alternatywnych źródeł energii, tj. biopaliwo i LNG, tym samym minimalizując emisje gazów cieplarnianych. Oferuje też klientom możliwość zrekompensowania 100% emisji CO2 poprzez m.in. programy zalesiania. CEVA angażuje się też w projekty na rzecz zrównoważonego transportu lotniczego. Jako pierwsza firma logistyczna przystąpiła do United Airlines Eco-Skies Alliance SM, pionierskiego programu ukierunkowanego na współpracę największych, globalnych korporacji z liniami lotniczymi. Wraz z innymi liderami stowarzyszenia, planowany jest zakup ok. 3,4 mln galonów zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF). W porównaniu z konwencjonalnym paliwem lotniczym, przy blisko 80 proc. redukcji emisji CO2, taka ilość SAF wystarczy  do zmniejszenia ok. 31 tys. ton metrycznych emisji gazów cieplarnianych, co równa się ponad 200 mln mil przelotów pasażerskich. CEVA dołączyła też do stowarzyszenia Sustainable Air Freight Alliance (SAFA), skupiającego linie lotnicze, firmy żeglugowe i spedycyjne, zaangażowane w pomiary i redukcję CO2.

We wszystkich oddziałach na świecie CEVA inwestuje także w ekologiczne rozwiązania transportowe, takie jak elektryczne i zasilane gazem ziemnym samochody, ciągniki czy urządzenia do rozładunku. Firma przykłada też szczególną wagę do zrównoważonego zarządzania centrami dystrybucyjnymi i magazynami. To właśnie tu wdrażane są najnowocześniejsze rozwiązania i technologie, m.in. panele słoneczne, systemy ponownego wykorzystania wody deszczowej i termoakustyczne, także zarządzanie odpadami i oświetlenie LED. Przykładem może być magazyn typu greenfield w brazylijskim Jundai, wyznaczający standardy zrównoważonego magazynowania w Ameryce Łacińskiej czy właśnie uruchomiony magazyn o powierzchni 14 tys. mkw. w Ruhale na Filipinach. Zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju zarządzane będzie też nowe, zautomatyzowane centrum dystrybucji e-commerce w Magnicach k/Wrocławia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.