Komunikaty PR

Toyota trzykrotnym liderem globalnego rynku samochodów.

2020-07-14  |  10:00
Biuro prasowe

Portal analityczny focus2move.com podał wyniki sprzedaży z globalnego rynku motoryzacyjnego. Najlepiej z kryzysem wywołanym COVID-19 poradziła sobie Toyota, która nie tylko zajmuje pierwsze miejsce w rankingu marek i najpopularniejszych modeli – jak w latach ubiegłych – ale wróciła także na pierwsze miejsce w zestawieniu producentów. Ulubionym samochodem kierowców na świecie jest już tradycyjnie Corolla, ale niespodzianka kryje się na kolejnych miejscach podium. Na drugie miejsce awansowała Toyota RAV4, wyprzedzając Forda F-Series.

 

Corolla i RAV4 – te auta świat kupuje najchętniej

Toyota Corolla to od wielu lat lider światowego rynku motoryzacyjnego. W 2020 roku kompaktowa Toyota nie odpuszcza i nadal zajmuje niezagrożone pierwsze miejsce pomimo pandemii. Od stycznia do maja jej sprzedaż wyniosła 413 820 egzemplarzy, tylko o 14,5% mniej rok do roku. W ten sposób całkowita liczba egzemplarzy tego najpopularniejszego samochodu w historii motoryzacji wzrosła do 48 milionów aut.

Tuż za Corollą znalazła się Toyota RAV4, która obroniła swoją pozycję najpopularniejszego SUV-a na świecie z wynikiem 341 590 samochodów. To jedynie o 4,6% słabszy rezultat niż w pierwszych 5 miesiącach roku 2019. Podium zamyka Ford F-series po sprzedaniu 340 248 egzemplarzy (-20,1%).

Na czwartym miejscu znalazł się Ram pick-up, który awansował aż o 5 pozycji dzięki dotarciu do 233 117 nabywców (-13,4%). W pierwszej piątce pojawiła się także Toyota Camry po awansie o 3 pozycje i sprzedaniu od początku roku 232 831 aut (-20,1%).

Pierwsza dziesiątka obejmuje ponadto Chevroleta Silverado (231 287 aut, -1,5%), Hondę CR-V z wynikiem słabszym od Silverado o niecałe 500 samochodów, Hondę Civic (222 907 aut, -33,8%), Volkswagena Tiguan (193 264 aut, -35,8%) i Volkswagena Golfa (178 040 aut, -39,7%).

Toyota Group powraca na pierwsze miejsce

Światowe dane sprzedaży z pierwszych 5 miesięcy 2020 roku wskazują na nowego lidera producentów samochodów. Dzięki zręcznemu nawigowaniu podczas kryzysu Toyota Group wskoczyła na pierwsze miejsce i zwiększyła swój udział w rynku do 12,8%. Volkswagen Group spadł tym samym na drugą pozycję – niemiecki koncern poniósł duże straty spowodowane pandemią. Jego globalna sprzedaż spadła o 30,5%, a udział w rynku wyniósł po 5 miesiącach 10,9%. Koncern Hyundai-Kia znalazł się na 4. miejscu z 8,3-procentowym udziałem, a tuż za nim General Motors, który stracił 28,1% rok do roku.

Ranking marek – Toyota i Kia odporne na kryzys

Marka Toyota zwiększyła w 2020 roku swoją przewagę nad Volkswagenem, sprzedając od początku roku 586 357 aut i osiągając 11% udziału w rynku. Toyota oraz Kia to dwie marki ze światowego Top 10, które najmniej ucierpiały na kryzysie spowodowanym przez pandemię koronawirusa. Sprzedaż japońskiej marki zmniejszyła się o 19,4% rok do roku.

Toyota zajmuje pierwsze miejsce w rankingu marek od 2010 roku. To efekt udanej strategii oferowania pod jedną marką najsilniejszej i najbardziej zróżnicowanej gamy modelowej na świecie. Odkąd japoński koncern zrezygnował z amerykańskiej marki Scion, w jego portfolio obok Toyoty znajdują się jeszcze tylko dwie marki – luksusowy Lexus i oferujące małe samochody Daihatsu.

Drugie miejsce nadal zajmuje Volkswagen – niemiecka marka sporo straciła ze względu na ogromne uzależnienie od chińskiego rynku (-27,1%), który odpowiada za ponad 40% jej globalnej sprzedaży. Na drugiej pozycji znalazła się Honda, której pomogły bardzo dobre wyniki w maju, dlatego w porównaniu do okresu od stycznia do maja 2019 roku straciła tylko 17,3%. Dla kontrastu Ford sprzedał o 36% mniej samochodów rok do roku i spadł na 4. miejsce. Dużym wygranym tego roku jest także Tesla, która pomimo lockdownu i kryzysu zwiększyła sprzedaż aż o 10,3%, awansując o 16 pozycji. Od stycznia do maja Tesla sprzedała 134 725 aut i zajęła 41. miejsce.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Ekologia na torach – czyli co? Biuro prasowe
2024-09-23 | 01:00

Ekologia na torach – czyli co?

Infrastruktura kolejowa i tramwajowa odgrywają ważną rolę w codziennym funkcjonowaniu miast i regionów w całym kraju. Aby sprostać rosnącym wymaganiom przewozowym oraz poprawić
Motoryzacja Volkswagen Financial Services na Kongresie Nowej Mobilności 2024
2024-09-20 | 12:00

Volkswagen Financial Services na Kongresie Nowej Mobilności 2024

Volkswagen Financial Services, lider w finansowaniu aut osobowych oraz laureat nagrody „Lider Elektromobilności 2023” w kategorii Finansowanie, jest ponownie partnerem strategicznym
Motoryzacja Ulepszony czytnik najazdowy Goodyear CheckPoint do dokładniejszej kontroli opon
2024-09-19 | 09:40

Ulepszony czytnik najazdowy Goodyear CheckPoint do dokładniejszej kontroli opon

Goodyear udoskonalił swój czytnik najazdowy Goodyear CheckPoint, wprowadzając nową, modułową konstrukcję czujnika mierzącego głębokość bieżnika i zaawansowane lasery i kamery,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.