Komunikaty PR

Toyota trzykrotnym liderem globalnego rynku samochodów.

2020-07-14  |  10:00
Biuro prasowe

Portal analityczny focus2move.com podał wyniki sprzedaży z globalnego rynku motoryzacyjnego. Najlepiej z kryzysem wywołanym COVID-19 poradziła sobie Toyota, która nie tylko zajmuje pierwsze miejsce w rankingu marek i najpopularniejszych modeli – jak w latach ubiegłych – ale wróciła także na pierwsze miejsce w zestawieniu producentów. Ulubionym samochodem kierowców na świecie jest już tradycyjnie Corolla, ale niespodzianka kryje się na kolejnych miejscach podium. Na drugie miejsce awansowała Toyota RAV4, wyprzedzając Forda F-Series.

 

Corolla i RAV4 – te auta świat kupuje najchętniej

Toyota Corolla to od wielu lat lider światowego rynku motoryzacyjnego. W 2020 roku kompaktowa Toyota nie odpuszcza i nadal zajmuje niezagrożone pierwsze miejsce pomimo pandemii. Od stycznia do maja jej sprzedaż wyniosła 413 820 egzemplarzy, tylko o 14,5% mniej rok do roku. W ten sposób całkowita liczba egzemplarzy tego najpopularniejszego samochodu w historii motoryzacji wzrosła do 48 milionów aut.

Tuż za Corollą znalazła się Toyota RAV4, która obroniła swoją pozycję najpopularniejszego SUV-a na świecie z wynikiem 341 590 samochodów. To jedynie o 4,6% słabszy rezultat niż w pierwszych 5 miesiącach roku 2019. Podium zamyka Ford F-series po sprzedaniu 340 248 egzemplarzy (-20,1%).

Na czwartym miejscu znalazł się Ram pick-up, który awansował aż o 5 pozycji dzięki dotarciu do 233 117 nabywców (-13,4%). W pierwszej piątce pojawiła się także Toyota Camry po awansie o 3 pozycje i sprzedaniu od początku roku 232 831 aut (-20,1%).

Pierwsza dziesiątka obejmuje ponadto Chevroleta Silverado (231 287 aut, -1,5%), Hondę CR-V z wynikiem słabszym od Silverado o niecałe 500 samochodów, Hondę Civic (222 907 aut, -33,8%), Volkswagena Tiguan (193 264 aut, -35,8%) i Volkswagena Golfa (178 040 aut, -39,7%).

Toyota Group powraca na pierwsze miejsce

Światowe dane sprzedaży z pierwszych 5 miesięcy 2020 roku wskazują na nowego lidera producentów samochodów. Dzięki zręcznemu nawigowaniu podczas kryzysu Toyota Group wskoczyła na pierwsze miejsce i zwiększyła swój udział w rynku do 12,8%. Volkswagen Group spadł tym samym na drugą pozycję – niemiecki koncern poniósł duże straty spowodowane pandemią. Jego globalna sprzedaż spadła o 30,5%, a udział w rynku wyniósł po 5 miesiącach 10,9%. Koncern Hyundai-Kia znalazł się na 4. miejscu z 8,3-procentowym udziałem, a tuż za nim General Motors, który stracił 28,1% rok do roku.

Ranking marek – Toyota i Kia odporne na kryzys

Marka Toyota zwiększyła w 2020 roku swoją przewagę nad Volkswagenem, sprzedając od początku roku 586 357 aut i osiągając 11% udziału w rynku. Toyota oraz Kia to dwie marki ze światowego Top 10, które najmniej ucierpiały na kryzysie spowodowanym przez pandemię koronawirusa. Sprzedaż japońskiej marki zmniejszyła się o 19,4% rok do roku.

Toyota zajmuje pierwsze miejsce w rankingu marek od 2010 roku. To efekt udanej strategii oferowania pod jedną marką najsilniejszej i najbardziej zróżnicowanej gamy modelowej na świecie. Odkąd japoński koncern zrezygnował z amerykańskiej marki Scion, w jego portfolio obok Toyoty znajdują się jeszcze tylko dwie marki – luksusowy Lexus i oferujące małe samochody Daihatsu.

Drugie miejsce nadal zajmuje Volkswagen – niemiecka marka sporo straciła ze względu na ogromne uzależnienie od chińskiego rynku (-27,1%), który odpowiada za ponad 40% jej globalnej sprzedaży. Na drugiej pozycji znalazła się Honda, której pomogły bardzo dobre wyniki w maju, dlatego w porównaniu do okresu od stycznia do maja 2019 roku straciła tylko 17,3%. Dla kontrastu Ford sprzedał o 36% mniej samochodów rok do roku i spadł na 4. miejsce. Dużym wygranym tego roku jest także Tesla, która pomimo lockdownu i kryzysu zwiększyła sprzedaż aż o 10,3%, awansując o 16 pozycji. Od stycznia do maja Tesla sprzedała 134 725 aut i zajęła 41. miejsce.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Unia Europejska

Ukraińska kultura cierpi na wstrzymaniu pomocy z USA. Wiele projektów potrzebuje wsparcia UE

Rosyjska agresja ma ogromny i destrukcyjny wpływ na ukraiński sektor kultury. Zniszczeniu uległo wiele obiektów kultury, wstrzymano działalność wielu instytucji kultury, a możliwości finansowania kultury drastycznie ograniczone. Ukraiński sektor kultury potrzebuje więc wsparcia ze strony Europy, zwłaszcza w kontekście wstrzymania pomocy ze strony USA. Programy takie jak Kreatywna Europa, Erasmus+ czy inicjatywy na rzecz zachowania dziedzictwa kulturowego zapewniają kluczowe wsparcie różnym sektorom kulturalnym.

Handel

Rośnie zainteresowanie białymi rybami jak dorsz czy mintaj. W Polsce zaledwie 5–10 proc. sprzedaży pochodzi ze zrównoważonych połowów

ONZ podaje, że ponad 37 proc. światowych zasobów ryb jest poławianych w sposób niezrównoważony, czyli zagrażający środowisku i populacjom morskim. Przeciwdziałanie przełowieniu jest o tyle istotne, że ryby i owoce morza stanowią ważne źródło białka dla ponad 3 mld ludzi na świecie. W Polsce dużym zainteresowaniem cieszą się białe ryby jak mintaj czy dorsz. Choć trzy czwarte poławianych białych ryb pochodzi z certyfikowanych rybołówstw, to produkty MSC stanowią obecnie zaledwie 5–10 proc. wszystkich produktów z białych ryb dostępnych na polskim rynku.

Prawo

KE chce uznawania rodzicielstwa we wszystkich krajach. Europosłanka PiS nazywa to de facto legalizacją surogacji

Jak podaje Komisja Europejska, nawet 2 mln dzieci może dotyczyć sytuacja, w której ich rodzice nie są uznawani w innych państwach członkowskich UE. Od kilku lat na forum Unii toczą się prace nad rozporządzeniem, które ma uregulować transgraniczne uznawanie rodzicielstwa. – To próba obejścia wyłącznych kompetencji państw członkowskich w zakresie polityki rodzinnej i legalizacji surogacji. Nie potrzebujemy, szczególnie w tych trudnych czasach, rewolucji ideologicznej – ocenia europosłanka PiS Jadwiga Wiśniewska.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.