Komunikaty PR

Toyota zgłosiła najwięcej patentów na świecie

2021-02-11  |  19:00
Biuro prasowe

Co roku marki samochodowe składają tysiące wniosków patentowych na nowo opracowane technologie. Producenci samochodów są w trakcie technologicznego wyścigu zbrojeń w związku z szybką transformacją branży motoryzacyjnej. Firma Bristol Street Motors przeanalizowała dane z Google Patents, by sprawdzić, które marki najsilniej napędzają innowacje w motoryzacji. Toyota pod względem liczby zgłoszonych patentów prześcignęła inne marki o kilka długości.
 

Azjatyckie marki najbardziej zaangażowane w innowacje

W ciągu ostatniej dekady, czyli od początku 2011 roku, Toyota złożyła ponad 384 300 patentów – średnio 31 650 rocznie. To dwukrotnie więcej niż druga najbardziej aktywna marka, Hyundai, która zgłosiła 184 000 innowacji. Okazuje się też, że w pierwszej piątce dominują marki z Azji – obok Toyoty i Hyundaia, które zajęły dwa pierwsze miejsca, Honda i Nissan znalazły się na miejscu czwartym i piątym, ustępując jedynie Fordowi. To kolejne potwierdzenie, że Azja jest prężnym hubem dla motoryzacyjnych innowacji.

„Motoryzacja jest w tej chwili trzecim najbardziej aktywnym sektorem w dziedzinie patentów, za telekomunikacją i branżą komputerową” – zauważyła kancelaria Freshfields Bruckhaus Deringer, jedna z największych firm prawniczych na świecie. Badania Bristol Street Motors zdają się to potwierdzać.

Toyota najbardziej innowacyjna w dziedzinie napędów

Toyota ma ogromną przewagę nad innymi producentami w kwestii rozwoju zelektryfikowanych napędów, co potwierdza ogromna liczba patentów z tej dziedziny, zgłoszonych przez japońską markę. W ciągu ostatnich 10 lat Toyota złożyła ponad 143 500 wniosków patentowych związanych z elektryfikacją samochodów – ponad dwa razy więcej niż jakakolwiek inna marka. Ford zgłosił niecałe 63 500 patentów, Hyundai 61 000, a Nissan 57 600. Co ciekawe twórca ZOE, czyli Renault zarejestrował tylko 1327 patentów dotyczących elektryfikacji napędów w ciągu 10 lat (10. miejsce).

Choć sprzedaż zelektryfikowanych samochodów rośnie z roku na rok, a na rynku jest dostępnych kilka konkurencyjnych technologii, takich jak pełne hybrydy (HEV), hybrydy plug-in (PHEV), auta elektryczne na baterie (BEV), a także kilka modeli elektrycznych na wodór (FCEV), wciąż jesteśmy na wczesnym etapie elektryfikacji. Nadal jest do rozwiązania wiele problemów, które sprawiają, że pod względem poziomu sprzedaży konwencjonalne auta spalinowe nie przestają dominować nad pojazdami nisko- i bezemisyjnymi, choć ich udział w rynku spada. Chodzi oczywiście o takie kwestie jak pojemność baterii, czas ładowania, dostępność zelektryfikowanych aut na rynku czy koszty produkcji. Z drugiej strony rosnące stężenie gazów cieplarnianych w atmosferze oraz cele redukcji emisji wprowadzane przez władze publiczne na całym świecie sprawiają, że producenci samochodów koncentrują się na opracowywaniu nowych generacji nisko- i bezemisyjnych samochodów, tworzeniu nowych technologii w tym zakresie i redukcji kosztów, aby tego rodzaju auta stawały się coraz bardziej konkurencyjne. 

Toyota nie zwalnia od 25 lat

Ogromna innowacyjność Toyoty w dziedzinie napędów wpisuje się w jej długą tradycję. Marka ta jest pionierem elektryfikacji, a od 1997 roku, czyli od premiery Priusa, wprowadziła na rynek już 4 generacje napędu hybrydowego. Jednocześnie Toyota ma w swojej ofercie hybrydy plug-in i BEV, a w tym roku rozpoczęła sprzedaż drugiej generacji wodorowego, elektrycznego sedana Mirai. W 2020 roku łączna sprzedaż zelektryfikowanych samochodów Toyoty przekroczyła 16 milionów aut, w tym 3 miliony w samej Europie.

Analiza danych ze 100 największych urzędów patentowych

Bristol Street Motors to brytyjski dealer nowych i używanych samochodów, reprezentujący 15 największych marek. W badaniu innowacyjności na podstawie danych z Google Patents firma przeanalizowała zgłoszone na całym świecie patenty motoryzacyjne 20 globalnych marek, do których należą: Ferrari, Volvo, Porsche, Land Rover, Lamborghini, Subaru, Chevrolet, Toyota, Hyundai, Ford, Honda, Nissan, Volkswagen, BMW, Audi, Mercedes-Benz, Peugeot, Renault, Mazda i Fiat. Analitycy zebrali dane z ponad 100 największych urzędów patentowych na całym świecie i na tej podstawie porównali marki samochodowe pod względem liczby zgłoszonych patentów.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.