Komunikaty PR

Toyota zgłosiła najwięcej patentów na świecie

2021-02-11  |  19:00
Biuro prasowe

Co roku marki samochodowe składają tysiące wniosków patentowych na nowo opracowane technologie. Producenci samochodów są w trakcie technologicznego wyścigu zbrojeń w związku z szybką transformacją branży motoryzacyjnej. Firma Bristol Street Motors przeanalizowała dane z Google Patents, by sprawdzić, które marki najsilniej napędzają innowacje w motoryzacji. Toyota pod względem liczby zgłoszonych patentów prześcignęła inne marki o kilka długości.
 

Azjatyckie marki najbardziej zaangażowane w innowacje

W ciągu ostatniej dekady, czyli od początku 2011 roku, Toyota złożyła ponad 384 300 patentów – średnio 31 650 rocznie. To dwukrotnie więcej niż druga najbardziej aktywna marka, Hyundai, która zgłosiła 184 000 innowacji. Okazuje się też, że w pierwszej piątce dominują marki z Azji – obok Toyoty i Hyundaia, które zajęły dwa pierwsze miejsca, Honda i Nissan znalazły się na miejscu czwartym i piątym, ustępując jedynie Fordowi. To kolejne potwierdzenie, że Azja jest prężnym hubem dla motoryzacyjnych innowacji.

„Motoryzacja jest w tej chwili trzecim najbardziej aktywnym sektorem w dziedzinie patentów, za telekomunikacją i branżą komputerową” – zauważyła kancelaria Freshfields Bruckhaus Deringer, jedna z największych firm prawniczych na świecie. Badania Bristol Street Motors zdają się to potwierdzać.

Toyota najbardziej innowacyjna w dziedzinie napędów

Toyota ma ogromną przewagę nad innymi producentami w kwestii rozwoju zelektryfikowanych napędów, co potwierdza ogromna liczba patentów z tej dziedziny, zgłoszonych przez japońską markę. W ciągu ostatnich 10 lat Toyota złożyła ponad 143 500 wniosków patentowych związanych z elektryfikacją samochodów – ponad dwa razy więcej niż jakakolwiek inna marka. Ford zgłosił niecałe 63 500 patentów, Hyundai 61 000, a Nissan 57 600. Co ciekawe twórca ZOE, czyli Renault zarejestrował tylko 1327 patentów dotyczących elektryfikacji napędów w ciągu 10 lat (10. miejsce).

Choć sprzedaż zelektryfikowanych samochodów rośnie z roku na rok, a na rynku jest dostępnych kilka konkurencyjnych technologii, takich jak pełne hybrydy (HEV), hybrydy plug-in (PHEV), auta elektryczne na baterie (BEV), a także kilka modeli elektrycznych na wodór (FCEV), wciąż jesteśmy na wczesnym etapie elektryfikacji. Nadal jest do rozwiązania wiele problemów, które sprawiają, że pod względem poziomu sprzedaży konwencjonalne auta spalinowe nie przestają dominować nad pojazdami nisko- i bezemisyjnymi, choć ich udział w rynku spada. Chodzi oczywiście o takie kwestie jak pojemność baterii, czas ładowania, dostępność zelektryfikowanych aut na rynku czy koszty produkcji. Z drugiej strony rosnące stężenie gazów cieplarnianych w atmosferze oraz cele redukcji emisji wprowadzane przez władze publiczne na całym świecie sprawiają, że producenci samochodów koncentrują się na opracowywaniu nowych generacji nisko- i bezemisyjnych samochodów, tworzeniu nowych technologii w tym zakresie i redukcji kosztów, aby tego rodzaju auta stawały się coraz bardziej konkurencyjne. 

Toyota nie zwalnia od 25 lat

Ogromna innowacyjność Toyoty w dziedzinie napędów wpisuje się w jej długą tradycję. Marka ta jest pionierem elektryfikacji, a od 1997 roku, czyli od premiery Priusa, wprowadziła na rynek już 4 generacje napędu hybrydowego. Jednocześnie Toyota ma w swojej ofercie hybrydy plug-in i BEV, a w tym roku rozpoczęła sprzedaż drugiej generacji wodorowego, elektrycznego sedana Mirai. W 2020 roku łączna sprzedaż zelektryfikowanych samochodów Toyoty przekroczyła 16 milionów aut, w tym 3 miliony w samej Europie.

Analiza danych ze 100 największych urzędów patentowych

Bristol Street Motors to brytyjski dealer nowych i używanych samochodów, reprezentujący 15 największych marek. W badaniu innowacyjności na podstawie danych z Google Patents firma przeanalizowała zgłoszone na całym świecie patenty motoryzacyjne 20 globalnych marek, do których należą: Ferrari, Volvo, Porsche, Land Rover, Lamborghini, Subaru, Chevrolet, Toyota, Hyundai, Ford, Honda, Nissan, Volkswagen, BMW, Audi, Mercedes-Benz, Peugeot, Renault, Mazda i Fiat. Analitycy zebrali dane z ponad 100 największych urzędów patentowych na całym świecie i na tej podstawie porównali marki samochodowe pod względem liczby zgłoszonych patentów.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.