TP-Link Archer GX90 – nowy router gamingowy w standardzie WiFi 6
Grayling Poland sp. z o.o.
Warszawa, Ul.Bluszczańska 74 m 75
00-712 Warszawa
marcel.matulinski|grayling.com| |marcel.matulinski|grayling.com
604919473
https://grayling.com/our-offices/warsaw/
Archer GX90 działa w standardzie 802.11ax (WiFi 6) i posiada trzy pasma sieci bezprzewodowej o łącznej przepustowości dochodzącej do 6579Mb/s: do 4804Mb/s w paśmie 5GHz, do 1201Mb/s w drugim paśmie 5GHz oraz do 574Mb/s w paśmie 2,4GHz. Dedykowane graczom pasmo 5GHz wykorzystuje technologie 4T4R i HE160, dzięki czemu wszystkie platformy do gier mają do dyspozycji połączenia o bardzo dużej prędkości, a zakłócenia generowane przez inne urządzenia w ogóle nie są odczuwalne. Gracze
mogą cieszyć się płynną grą (nawet kiedy inni użytkownicy obciążają łącze, oglądając filmy
w rozdzielczości 4K czy pobierając duże pliki) oraz uzyskać taktyczną przewagę nad przeciwnikami
w trakcie rozgrywki.
Archer GX90 oferuje także super szybkie połączenia przewodowe. Posiada jeden port WAN/LAN 2,5Gb/s, jeden gigabitowy port WAN/LAN oraz trzy gigabitowe pory LAN. Urządzenie wyposażono w jeden port USB 2.0 i jeden szybki port USB 3.0, dzięki którym do sieci domowej można podłączyć niemal każde urządzenie. Najwyższą wydajność sieci zapewnia czterordzeniowy procesor o taktowaniu 1,5 GHz.
W najnowszym routerze gamingowym od TP-Link zastosowano szereg rozwiązań i technologii poprawiających zasięg oraz wydajność urządzenia.
Skuteczność połączeń zwiększona została poprzez wykorzystanie technologii MU-MIMO 4x4, która wysyła pakiety danych do czterech urządzeń w tym samym czasie, optymalizując wydajność całej sieci. Zastosowanie OFDMA aż czterokrotnie zwiększa średnią przepustowość oraz redukuje opóźnienia - dzięki niej z jednego kanału (w sumie jest ich osiem) może korzystać bez zakłócania połączenia nawet kilka urządzeń jednocześnie. Technologia Airtime Fairness ogranicza nieefektywne wykorzystywanie przepustowości pasm. Z kolei połączenie ośmiu anten, technologii Beamforming zwiększającej siłę sygnału nadawanego w kierunku łączących się do routera urządzeń, modułu front-end o dużej mocy oraz 4T4R pozwala na utworzenie silnej i niezawodnej sieci bezprzewodowej. Funkcja DFS umożliwia dynamiczny wybór częstotliwości - automatycznie rozszerza dostępny kanał, stwarzając możliwość korzystania z aktualnie najmniej obciążonego pasma i pozwalając przenieść grę na wyższy poziom.
Dużym udogodnieniem dla graczy są także funkcje Game Accelerator oraz Statystyki Gier. Game Akcelerator automatycznie wykrywa i optymalizuje ruch generowany przez gry, zapewniając wysoką prędkość sieci, co z kolei przekłada się na nieprzerwane gamingowe wrażenia. Statystyki gier natomiast zapewniają dostęp do dopracowanych i szczegółowych zestawień w celu analizy w czasie rzeczywistym opóźnień, czasu gry i wykorzystania zasobów.
Urządzenie wyposażono także w tzw. Game Protector oraz system HomeCareTM, który skutecznie chroni domową sieć przed cyberatakami, zapewniając bezpieczne połączenie podczas grania online.
Archer GX90 obsługuje technologię OneMesh™, która inteligentnie łączy urządzenia z routerem lub wzmacniaczem sieci bezprzewodowej oferującym najlepszą jakość połączenia. Urządzenia tworzące sieć OneMesh™ współpracują ze sobą, aby tworzyć jednolitą sieć WiFi. Podczas przemieszczania się po domu, telefon lub tablet zawsze połączy się z urządzeniem, który oferuje mu najlepsze połączenie, bez przerywania transferu.
Dzięki intuicyjnej aplikacji Tether, dostępnej na urządzenia z systemem Android oraz iOS, konfiguracja oraz obsługa GX90 są niezwykle proste.
Specyfikacja techniczna urządzenia dostępna jest na stronie TP-Link.
Router Archer GX90 jest już dostępny w sprzedaży w cenie ok. 1400 zł i objęty został 3-letnią gwarancją.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.