Komunikaty PR

CEVA Logistics rozwija przewozy multimodalne w Afryce

2024-09-26  |  16:00
Biuro prasowe

Afryka jest rynkiem wschodzącym o bogatych zasobach naturalnych i rosnącym eksporcie. CEVA Logistics, globalny dostawca usług logistycznych, wspiera tu rozwój regionalnego i międzynarodowego handlu, zarządzając logistyką na kluczowych korytarzach i szlakach handlowych. Teraz, w odpowiedzi na dynamiczny rozwój gospodarczy regionu, dąży do wzmocnienia pozycji i rozbudowy infrastruktury logistycznej. Ważnym elementem strategii ma być innowacyjne podejście w wykorzystaniu transportu kolejowego i rozwiązań multimodalnych. CEVA zrealizowała już swoją pierwszą dostawę pociągiem blokowym i jako pierwsza wykorzystała kolej do przewozu transformatorów energetycznych.  

Wyzwaniem dla transportu lądowego w Afryce wciąż jest infrastruktura

Obecnie główną gałęzią transportową w Afryce jest transport drogowy, który obsługuje ok. 80% ładunków. Mimo tak dużego udziału w przewozach ładunków ogółem, przewoźnicy drogowi zmagają się z licznymi problemami, co wynika głównie z niedostatecznie rozwiniętej infrastruktury i tym samym niebezpiecznych i trudnych warunków drogowych. Tylko 27% dróg w Afryce jest utwardzonych, wobec 60% w Indiach i 66% w Chinach.

Korzystanie z innych gałęzi transportowych, tak jak kolej, też stanowi wyzwanie. Tylko ok. 70% linii kolejowych jest w pełni funkcjonalnych, a ten środek transportu obsługuje zaledwie 2% łącznego wolumenu przewożonych towarów. Dla porównania, w Europie transport kolejowy odpowiada za przewóz ponad 53% ładunków. Jednak, jak zauważają eksperci CEVA, mimo tych trudności, to właśnie transport kolejowy ma duży potencjał. Sprzyja mu dynamiczny rozwój gospodarczy kontynentu i konkurencja w ramach globalnych łańcuchów dostaw, ukierunkowana na wydajność i ekologię.

CEVA postawi na kolej i multimodal

CEVA oferuje kompleksowy zakres usług logistycznych na kontynencie afrykańskim i systematycznie zwiększa ich zasięg. Jeszcze w 2019 r. była obecna w 5 krajach, po strategicznych przejęciach, ma teraz oddziały w niemal 25, a działalność operacyjną prowadzi w ponad 40.

W odpowiedzi na wyzwania, jakie wiążą się z transportem drogowym, CEVA będzie zwiększać zaangażowanie w rozwój usług kolejowych. Zintegrowanie operacji w 16 krajach afrykańskich z kluczowymi portami regionalnymi ma optymalizować wykorzystanie tego środka transportu, a jednocześnie przyczynić się do redukcji emisji CO2 i wzrostu efektywności operacyjnej. Przejście z transportu drogowego na kolejowy lub ich połączenie zapewni bardziej ekonomiczne i zrównoważone rozwiązania logistyczne.

Ważne będzie bezpieczeństwo

Kluczowym warunkiem udanych dostaw kolejowych w Afryce jest zapewnienie bezpieczeństwa ładunków. Dlatego też CEVA, przy współpracy z Grupą CMA CGM, wdrożyła dodatkowy system zabezpieczeń do ochrony 40-stopowych kontenerów transportowanych koleją. Posiadają one unikalne numery identyfikacyjne i kody PIN. Przed załadunkiem, CEVA zabezpiecza każdy kontener, dokumentując proces zdjęciami, a do docelowego magazynu wysyła numery PIN. To rozwiązanie ma zminimalizować ryzyko i utrudnić nieautoryzowany dostęp, jednocześnie zapewniając integralność każdej przesyłki.

Pierwszy block train – z Mozambiku do Zimbabwe

W ostatnim czasie CEVA Logistics zrealizowała swoją pierwszą w Afryce dostawę pociągiem blokowym, przewożąc ładunki z portu Cornelder w Mozambiku do stolicy Zimbabwe, Harare. W ten sposób przetransportowano towary dla ponad 10 klientów na dystansie 549 km. Przy jego organizacji zespół CEVA w Zimbabwe współpracował z władzami portu w Mozambiku i koleją CFM. Tym samym CEVA jest jedną z nielicznych firm logistycznych, które zorganizowały dostawę ładunków pociągiem blokowym na tej strategicznej trasie.

„Dzięki partnerom takim jak CEVA Logistics możemy zapewniać niezawodne i opłacalne transgraniczne usługi kolejowe, łącząc afrykańskie porty z miejscami dostaw na lądzie. Niedawno CEVA zarezerwowała u nas cały pociąg, którym przewieziono ponad 30 kontenerów. Przejście z przewozów ładunków zatłoczonymi afrykańskimi drogami na niezawodny transport kolejowy to scenariusz korzystny dla obu stron, CEVA może efektywniej obsługiwać klientów, a jednocześnie redukować emisję CO2 i wspierać rozwój infrastruktury” – mówi Emanuel Chacanza, Railway Director, Mozambique Port and Railway.

Pierwszy transport urządzeń energetycznych w systemie multimodalnym

W Afryce wciąż najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest system hybrydowy łączący transport drogowy z kolejowym. To właśnie w oparciu o rozwiązanie multimodalne CEVA zrealizowała dostawę project cargo transformatorów do elektrowni wodnej w Tanzanii. Jednocześnie był to pierwszy w historii transport kolejowy transformatorów na kontynencie afrykańskim. Zazwyczaj te wrażliwe na wstrząsy urządzenia, ze względu na  wagę, wrażliwość i wysoką wartość, są przewożone na kołach, przy użyciu specjalistycznych naczep hydraulicznych.  

Zespół inżynierów CEVA opracował szczegółowy plan przewozu urządzeń, poprzedzony analizą specyfikacji ładunku, warunków trasy i środków transportu, a także testami z wykorzystaniem monitorów wstrząsów i symulatorów. Ważne dla sukcesu było odpowiednie przygotowanie infrastruktury, co wiązało się z naprawą uszkodzeń i pęknięć torów na linii kolejowej. Dostawa transformatorów trwała 5 dni, z tanzańskiego portu Dar es Salaam do stacji kolejowych w Mzenga i Fuga. Urządzenia pokonały 170 km drogą i 120 km na torach.

Aby zapewnić bezpieczeństwo CEVA wdrożyła kilka innowacyjnych rozwiązań. Każdy z transformatorów wyposażono w monitor wstrząsów, który w czasie rzeczywistym dostarczał danych o warunkach transportu. Ryzyko uszkodzeń zminimalizowały specjalnie zaprojektowane gumowe maty umieszczone między transformatorami a pokładami wagonów, a przebieg transportu był na bieżąco monitorowany.

Realizując tak złożony logistycznie projekt, w oparciu o technologie i innowacje, CEVA ustaliła nowy standard bezpiecznego i efektywnego przewozu wrażliwych ładunków w Afryce. To pokazuje nowy kierunek w rozwoju usług logistycznych na tym kontynencie.

„Wsparcie przejścia na transport kolejowy w Afryce jest ważnym elementem strategii logistycznej CEVA. Inwestując w innowacyjne rozwiązania multimodalne, nie tylko stawiamy czoła wyzwaniom związanym ze złym stanem dróg i zatłoczeniem, ale też redukujemy nasz ślad węglowy. Zrealizowane ostatnie projekty pokazują ogromny potencjał transportu kolejowego w łączeniu krajów śródlądowych z kluczowymi portami, przy jednoczesnym wsparciu handlu regionalnego i międzynarodowego” – Antonio Pacciolla, Ground & Rail Leader, Indie, Bliski Wschód i Afryka, CEVA Logistics.

Źródło danych statystycznych - https://alg-global.com/blog/land/reform-schemes-african-railway-and-road-networks

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw Biuro prasowe
2024-11-29 | 16:00

EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw

Targor-Truck, dostawca zeroemisyjnego transportu drogowego towarów, dołącza do prestiżowego grona firm wyróżnionych przez EcoVadis, niezależną globalną agencję ratingową w
Transport CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
2024-11-27 | 15:00

CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników

CEVA Logistics, globalny lider logistyki 3PL, dąży do doskonałości w usługach logistyki kontraktowej. Operator zarządza ponad 800 magazynami dedykowanymi i multi-user na świecie, w tym 35 w
Transport DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
2024-11-27 | 12:00

DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji

Osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku: to wyzwanie, jakie wyznaczyło sobie DSV – Global Transport and Logistics, jeden z największych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy

Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.

Ochrona środowiska

Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna

Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.

Telekomunikacja

M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej

– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.